برای خیلی از ما پیش آمده که با یک برند جدید برخورد کردهایم و برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات آن، سریعا به صفحه اینستاگرام یا فیسبوک برند مورد نظرمان رفتهایم تا اطلاعات بیشتری دستگیرمان شود. خوب، شاید همین جمله قبلی دلیل خوبی برای این باشد که هر برند در شبکههای اجتماعی حضور پیدا کند؛ زیرا به هر حال همین حضور سبب افزایش اعتماد مخاطب میگردد. از طرفی امروزه شبکههای اجتماعی با امکانات مناسب خود به موتورهای جستجوگر تبدیل شدهاند. برای درک بهتری کافیست به ساز و کار توییتر توجه کنید:
این شبکه اجتماعی با آوردن امکان هشتگ سبب شد که کاربرانش راحتتر محتوا تولیدی خود را دستهبندی کرده و از سوی دیگر به همه افراد فعال در توییتر کمک کند تا با سرعت بیشتری محتوا مورد نظر خود را پیدا کنند.
بگذارید یک نمونه دیگر عنوان کنم؛ حتما برای شما هم پیش آمده که دنبال یک لباس خاص بودهاید و سریعا ایسنتاگرام خود را بازکردهاید و به کمک هشتگها و بخش Explore، سعی کردهاید محصول مورد نظر خود را بیابید.
نکته همینجاست که اگر کمی عمقیتر به این دو پاراگراف بالا توجه کنید، درمیابید که ما از شبکههای اجتماعی به عنوان موتور جستجوگر بهره میبریم.
اگر همچنان به این موضوع که شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجوگر آینده و یا حتی الان هستند، لازم است که به موارد زیر توجه کنید.
– در سال ۲۰۱۰ توییتر اعلام کرده که روزانه ۱۹ میلیون کلمه یا عبارت در این شبکه اجتماعی جستجو میشود.
– فیسبوک هم در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که روزانه میزبان ۱ میلیارد جستجو است.
گمان کنم که الان قانع شده باشید که باید برند خود را در شبکههای اجتماعی به نمایش بگذارید و از هشتگهای نهایت بهره را ببرید. پس از همین امروز با یک استراتژی صحیح، وارد صحنه موتورهای جستجوگر امروزی یا همان شبکههای اجتماعی بشوید.
بنرها – بازاریابی در فضای مجازی
برچسب ها: شبکه های اجتماعی , موتور جتستجوگر, محتوا , هشتگ