اینستاگرام در ابتدای راهاندازیاش تنها یک اپلیکیشن موبایلی معمولی بود با تعداد انگشتشماری کاربر که عکسهای سگ و گربههایشان را در آن به اشتراک میگذاشتند. اما اکنون با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال که علاوه بر اشتراکگذاری عکس، با هم بحث و تبادل نظر نیز میکنند، به یکی از پلتفرمهای پیشتاز در میان شبکههای اجتماعی تبدیل شده است و زمینهی مناسبی برای تبلیغات و آگهیرسانی کسبوکارها ایجاد کرده است. حال اگر مایلید درباره ۱۰ نکته خیلی مهم برای موفقیت تبلیغاتتان در اینستاگرام بدانید، مقاله زیر را بخوانید.
پادکست نکات خیلی مهم برای موفقیت در اینستاگرام ؛ بشنوید :
بر اساس مطالعهای که توسط سایت لاین استور انجام شده است، تا سال ۲۰۱۷ درآمد تبلیغاتِ موبایلیِ اینستاگرام در جهان، تا بیش از ۲.۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت، این یعنی بیش از ۱۰ درصدِ کل درآمد تبلیغاتی فیسبوک!
این یک واقعیت تأثیرگذار است زیرا رشد و توسعهی اینستاگرام برای اهداف کسبوکار شما نیز بسیار بااهمیت است. پس بیمعطلی، ۱۰ نکتهی تبلیغات اینستاگرامی را به شما میگوییم که اگر به دقت آنها را دنبال کنید، میتوانند به شما کمک کنند تا بازگشت سرمایهای داشته باشید که پیش از این حتی تصورش را هم نمیکردید.
وقتی که دکمههای فراخوان پا به اینستاگرام گذاشتند
قالبهای تبلیغات اینستاگرامی
پیش از پرداختن به این نکات (یا از دید من، «قوانین!»)، بگذارید نگاهی به اصول اولیهی تبلیغات اینستاگرامی بیندازیم.
تبلیغات عکسی
صاحبان کسبوکارها میتوانند از طریق تصویرسازیهای زیبا خودشان را معرفی کنند. برای اینکه کاری کنید افراد دید متفاوتی نسبت به برند شما پیدا کنند یا برای اینکه اقدامی انجام دهند، اینستاگرام محیطی تمیز، ساده، زیبا و خلاقانه در اختیار شما میگذارد.
تبلیغات ویدئویی
تبلیغات ویدئویی نیز همان کیفیت بصری همهجانبه را دارند که تبلیغات تصویری در اینستاگرام دارند و علاوه بر این شما قابلیتهای جلوههای تصویری، صدا و حرکت را نیز در اختیار دارید. در حال حاضر میتوانید ویدئوهایی به مدت ۱ دقیقه و در قالب «landscape» (افقی) به اشتراک بگذارید.
تبلیغات چرخشی
تبلیغات چرخشی یک لایه از تبلیغات تصویری، عمیقتر هستند. افراد میتوانند با کشیدن انگشت به طرفین روی این نوع آگهیها، عکسهای بیشتری ببینند و با لمس یک دکمه به وبسایتی بروند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.
فعالیت در هر شبکه اجتماعی، یک سری قوانین دارد که بر اساس تجربههای کاربران آنها وضع میشوند و توسط خود شبکههای اجتماعی تعیین نمیگردند. شبکه اجتماعی اینستاگرام که بر اساس اشتراکگذاری عکس و ویدئو بنا شده، از این قاعده مستثنا نیست و قوانین اینستاگرام به منظور فعالیت در آن استخراج شده که بیشتر برای صفحات مربوط به کمپانیها صدق میکنند:
بیست روش برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام
انتشار محتوای با کیفیت:
با شناخت مخاطب خود، محتوایی برای او طراحی کنید که برایش جذاب باشد. همیشه در نظر داشته باشید که محتوای شما باید گویای برندینگ کمپانی شما باشد و تحت تاثیر قوانین مربوط به تولید محتوای شما آماده شوند. فراموش نکنید که تقلید کردن از یک برند مشابه، نمیتواند شما را به هدفتان نزدیک کند.
به صورت مرتب پست منتشر کنید:
یکی از رازهای موفقیت در اینستاگرام این است که به صورت مداوم و با یک برنامهریزی مشخص، پستهای خود را منتشر کنید. حداقل تعداد پستی که پیشنهاد میشود که منتشر کنید، ۱ پست در روز است و حداکثر آن ۵ تا. زیرا در صورت زیادهروی در انتشار پست، ممکن است که به صورت ناخواسته به اسپم کردن بپردازید و افراد تصمیم بگیرند که صفحه شما را دیگر دنبال نکنند. همچنین مهم است که در چه ساعتی چه نوع پستی را انتشار دهید.
از هشتگها استفاده کنید:
هشتگها احتمال دسترسی به محتوای شما را افزایش میدهند، پس همیشه یک لیست هشتگ مرتبط با پستهای خود آماده داشته باشید که کمی از زمان جلو بیافتید. همیشه در نظر داشته باشید که آسانترین مسیر برای اینکه یک مخاطب جدید با محتوای شما برخورد کند، از طریق هشتگ است.
افراد و کمپانیهای مربوط به خود را دنبال کنید:
فراموش نکنید که با دنبال کردن افراد اصلی کمپانی خود و همچنین صفحههای کمپانیهایی که به شما تعلق دارند، میتوانید میزان اعتماد را در مخاطبان خود افزایش دهید. زیرا افراد به راحتی اطمینان نمیکنند و لازم است که همواره به شیوهای به آنها اطلاع دهید که حساب کاربری شبکه اجتماعی شما رسمی است و فقط یک صفحه برای طرفداران (Fan Page) نیست.
نتیجه گیری قوانین اینستاگرام برای بازاریابی
توجه داشته باشید که دست شما در اینستاگرام بسته نیست و میتوانید با انجام تستهای مختلف، وضعیت محتوای خود و در نهایت کیفیت کلی صفحه اینستاگرام کمپانی خود را افزایش دهید.همواره سعی کنید وضعیت متریکهای مهم در زمینه بازاریابی شبکههای اجتماعی را بررسی کنید تا عملکرد خود را بهبود دهید. این معیارها در بلاگاد معرفی شده است.
کلمات کلیدی : اینستاگرام ,قالب های تبلیغاتی ,قوانین اینستاگرام , مزایای شات اوت , روش انتشار شات اوت , استقبال از شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی, مدیریت شبکه های اجتماعی ,Social network advertising , social media marketing