۱- بهروزرسانی نکردن پروفایل
چه به دنبال موقعیتهای جدید شغلی باشید و چه اخبار مربوط به این موضوع را پیگیری نکنید، یک پروفایل بهروز شده و کامل میتواند فرصتهای زیاد و جدیدی در اختیار شما قرار دهد. برعکس این موضوع نیز صادق است؛ یعنی یک پروفایل بهروز نشده شانسهای جدید را از شما خواهد گرفت. بسیاری از کاربران از لینکدین بهعنوان رزومهی خود استفاده میکنند و گهگاه اگر نیاز باشد، آن را بهروزرسانی میکنند؛ درصورتیکه این کار اشتباه است. پروفایل لینکدین معرفینامهی آنلاین شما است که نمونه کارهایی که تابهحال انجام دادهاید، در آنجا قرار دارد؛ بنابراین باید ارائهای پویا از تجربههای حرفهای شما باشد. جزئیات کوچکی که فراموش میکنید در پروفایلتان رعایت کنید، میتوانند فرصتهای زیاد و خوبی را از بین ببرند. حتی اگر به دنبال شغل جدید هم نباشید، ایرادی ندارد که پروفایل خود را با نوشتن اطلاعاتی از آخرین مهارتهایی که یاد گرفتهاید بهروز نگه دارید. این کار میتواند باعث شود حتی زمانی که تصور هم نمیکنید، پیشنهادات خوب و غیر منتظرهای از طرف شرکتهای بزرگ دریافت کنید. همچنین بهروزرسانی پروفایل لینکدین میتواند هشداری برای کارفرمای فعلیتان باشد.
افزایش محتوا بازاریابی لینکدین
۲- استفاده از عنوان نامناسب
زمانی که استعدادیابها در لینکدین جستجو میکنند، با لیست بزرگی از کاندیداها روبهرو میشوند. همانطور که میدانید، جزئیات پروفایل شما در نتیجهی جستجو نشان داده نمیشود و از آنجایی که بسیاری از استعدادیابها زمان کافی برای باز کردن و بررسی همهی پروفایلها را ندارند، به خواندن عنوان پروفایلها بسنده میکنند و تنها پروفایلهایی را باز میکنند که عنوان مناسبی داشته باشند. پس تنها به نوشتن موقعیت شغلی خودتان اکتفا نکنید. سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که توجه دیگران را جلب کند و آنها را به خواندن پروفایلتان علاقهمند کند. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، هیچ تفاوتی با صدها نفر دیگری که عنوان شغلی مشابه شما دارند نخواهید داشت. فراموش نکنید که لینکدین مانند یک موتور جستجو است؛ بنابراین اصول اولیهی سئو را در ذهنتان داشته باشید و در عین استفاده از خلاقیت، یک یا چند کلمهی کلیدی در عنوان شغلی خود به کار ببرید.
۳- بههمپیوستگی نداشتن مطالب
بسیاری از کاربران لینکدین از قسمت خلاصه و تجربیات لینکدین برای بازتاب رزومهی خود استفاده میکنند و در مورد مسئولیتها و دستاوردهایی که داشتهاند صحبت میکنند. این روش برای نشان دادن کارهایی که تابهحال انجام دادهاید مفید است؛ اما شما را برجسته نمیکند. سعی کنید بهصورت داستان برای خوانندگان پروفایل خود توضیح دهید که چرا از یک موقعیت شغلی به یک موقعیت شغلی دیگر رفتهاید. از توضیح علتهای جزئی مانند ترک محیط کار در یک شهر و مهاجرت به شهر دیگر به دلیل نزدیک بودن به خانواده پرهیز کنید. نیازی به نوشتن این توضیحات نیست. البته نوشتن اطلاعات خلاصه هم کار خوبی نیست. سعی کنید با استفاده از کلماتی مانند چرا و چگونه، کمی بیشتر دربارهی تجربیات خود توضیح دهید. استفاده از این عبارات نهتنها پروفایل شما را برجسته خواهد کرد، بلکه خلاقیت و انگیزههای شما را نیز به دیگران نشان خواهد داد.
۴- ربط دادن همهچیز به کسبوکار
ربط دادن همهچیز به کسبوکار و صحبت کردن از مسائل کاری پروفایل لینکدین شما را کمی خشک و بیروح میکند. شما باید به استعدادیابها و مدیران منابع انسانی این شانس را بدهید که موضوعات مشترک را در پروفایل شما مشاهده کنند. شما نمیدانید چه اشخاصی پروفایل شما را نگاه میکنند یا از طریق چه بخشهای مشترکی میتوانند به پروفایل شما هدایت شوند. گاهی اوقات فرصتهای شغلی از راههایی به شما پیشنهاد میشود که حتی تصور هم نمیکردید.
آیا به فعالیتهای یک مرکز خیریه علاقهمند هستید یا بهصورت داوطلب در آنجا کار میکنید؟ پس این موضوع را نیز در پروفایل خود عنوان کنید. آیا به زبانهای مختلف صحبت میکنید؟ پس آن را هم به پروفایل خود اضافه کنید. در هر قسمتی از پروفایل خود که امکانش را داشتید، سعی کنید علاوه بر فعالیتهای کاری در مورد فعالیتهای غیر حرفهایتان نیز صحبت کنید. در مورد سرگرمیها و علاقهمندیهای خود توضیح دهید و بگویید چرا در موقعیت شغلی فعلی خود کار میکنید. تنها صحبت کردن از فعالیتهای کاری، چهرهی کاملی از تواناییهای شما را به یک کارفرما نشان نمیدهد.
۵- منتشر نکردن مقالات
پلتفرم انتشار مقالات لینکدین از چند سال پیش در اختیار تمام اعضا قرار گرفته است. استفاده از این پلتفرم برای نویسندهها و بلاگرها راحت است؛ اما کاربران معمولی زیادی هستند که هنوز از این امکانات استفاده نمیکنند. برای استفاده از این امکانات لینکدین نیازی نیست یک نویسندهی حرفهای باشید. کافی است یک یا چند مقاله در مورد رشتهی تحصیلی یا زمینهی کاری خود یا آخرین اخبار آن را منتشر کنید. طولانی یا کوتاه بودن مقالات به خودتان بستگی دارد و هیچ باید یا نبایدی در این زمینه وجود ندارد. منتشر کردن مقالات ۲ نتیجهی بسیار مهم برای شما دارد؛ یکی اینکه دید خوبی از ایدههای شما به استعدادیابها نشان میدهد و دیگری اینکه قدرت و توانایی جستجوی شما را به نمایش میگذارد.
شبکه اجتماعی لینکدین و کاربرد آن برای پرسنال برندینگ
اجتناب کردن از ۵ اشتباهی که در این مقاله به آنها اشاره شد، باعث قوی و حرفهایتر شدن پروفایل لینکدین شما میشود. فراموش نکنید که یک پروفایل قوی بیشتر در نتایج جستجو نشان داده خواهد شد و همچنین توجه استعادیابها را جلب خواهد کرد.
بسیاری از کاربران از لینکدین بهعنوان رزومهی خود استفاده میکنند و گهگاه اگر نیاز باشد، آن را بهروزرسانی میکنند؛ درصورتیکه این کار اشتباه است
ممنون مهران عزیز
لینکدین رزومه آنلاین بسیار خوبی برای کسب و کارهای تجاری میباشد
نه تنها اشتباه نیست بلکه بسیار کمک بزرگی میکند در آشنایی ما با کارمندان و کارفرماها
امرزو برای شناخته شدن محصولات به شبکه های اجتماعی نیاز داریم
پروفایل بروز و کاملا حرفه ای خیلی خوبه ولی باید توجه داشت که متناسب با کار و هدف ما باشه و همچنین بتونه مخاطبان رو جذب خودش کنه…
بله دقیقا همینطوره سحر عزیز
هرچی پروفایل کاملتر و حرفه ای تر باشه راحت تر میشه در فضای مجازی فعالیت کرد
داشتن یک پروفایل حرفه ای و بروز در کسب و کار بسیار موثره
بله داشتن پروفایل حرفه ای و زیبا و جذاب یکی از نکات در موفقیت کسب وکار در فضای مجازی می باشد
یکی از راه های داشتن پروفایل خوب اینکه سعی کنیم از کلماتی استفاده کنیم که توجه دیگران را جلب کند و آنها را به خواندن پروفایلمان علاقهمند کند
سلام
دقیقا همین طور است که می فرمایید در شبکه های اجتماعی پروفایل شبکه اجتماعی جذاب می تونه فیدبک مناسبی داشته باشه
این روزها لینکدین کاربران بسیاری را برای خود جذب کرده که از این طریق به کسب درآمد و معرفی تخصص افراد استفاده می شود
بله همه ی شبکه های اجتماعی با افزودن قابلیت های جدید کاربران بسیاری را برای خود جذب می کنند
چه به دنبال موقعیتهای جدید شغلی باشید و چه اخبار مربوط به این موضوع را پیگیری نکنید، یک پروفایل بهروز شده و کامل میتواند فرصتهای زیاد و جدیدی در اختیار شما قرار دهد
بله الیته به شرط اینکه شبکه اجتماعی شما یک شبکه اجتماعی مشهور و دارای کاربران زیادی باشد تا با درست کردن پروفایل آن دیگر نیاز به جست وجوی شغل باشد
نکات ریز،مهم و کاربردی بود،ممنون از مقاله ی خوبتون
متشکرم که این مقاله از لاین استور رو خوندید و نظرتون را برای ما ارسال کردید
به نکات ظریف و مهمی دراین مقاله اشاره کردید،ممنون از این همه نکته سنجی
متشکرم از شما که به این مقاله از لاین استور توجه نمودید
بسیاری از افراد، نیروی مورد نیاز شرکت خود را از طریق جستجو در لینکدین پیدا میکنند. بنابراین داشتن یک پروفایل حرفهای کمک زیادی خواهد کرد
ممنون شایان عزیز
برای اطلاعات بیشتر میتونید لینک زیر و کلیک کنید
لینکدین
کارمندان منابع انسانی اخیرا از روشهای جدیدی برای تأمین نیروی انسانی استفاده میکنند. آنها در میان پروفایلهای لینکدین جستجو میکنند و نیروهای مورد نیاز شرکت را از این طریق پیدا میکنند.
لینکدین برای کسانی که میخوان فعالیت حرفه ای در کسب و کارشون داشته باشند بسیار مفید هست البته باید توجه داشته باشید که پروفایل کامل و قوی داشته باشید