هر برندی قبل از ورود به مرحلهی فروش محصول باید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو متقاعد کردن و نفوذ در ذهن و قلب مشتری قبل از مرحله فروش انجام میگیرد. توانایی در شناخته شدن یک برند در بین مخاطبان خود یکی از مهمترین بخشهای هر کسب و کار است. برندسازی در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین راههای نفوذ در مشتری و افزایش فروش است. در ادامه هر آنچه که در مورد برندسازی در شبکههای اجتماعی برای برندها لازم است را برایتان آوردهایم.
در برندسازی شبکههای اجتماعی فرقی نمیکند که شما به دنبال افزایش فروش محصولات، افزایش بازدید، افزایش فالور و یا با هر هدفی که دارید اقدام به استفاده از این صفحات در دنیای مجازی کنید، زیرا اولین چیزی که در برندسازی شبکههای اجتماعی لازم دارید این است که افراد با شما کاملا آشنا باشند و شما را بشناسند.
در این مقاله از لاین استور قصد دارم به ۴ اصل مهم در برندسازی شبکههای اجتماعی بپردازم که با استفاده از انها قادر خواهید بود تا به تمامی اهداف ذکر شده در بالا که نهایتا منجر خواهد شد تا برند شما شناختهتر شده و محبوبیت بالایی را دریافت کند.
پر مخاطب ترین روش در بازاریابی اینترنتی کدام است؟
اصول لازم برای موفقیت برندسازی در شبکههای اجتماعی
۱) رسانه اجتماعی متناسب با برند خود انتخاب کنید
امروزه هر فرد بخشی از زمان روزانه خود را در شبکههای اجتماعی میگذراند. بنابراین شناسایی رسانههای پرطرفدار میتواند نقش مهمی در برندسازی در شبکههای اجتماعی برای کسب و کارها داشته باشد. فیسبوک، اینستاگرام، پینترست، گوگل پلاس و لینکداین از جمله پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی هستند که میتوانند بازاریابی و فروش محصولات کسب و کارها را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین هر کسب و کار باید بر اساس استراتژی خود رسانهی مناسبی را برای برندسازی انتخاب کند.
به عنوان مثال اگر میخواهید با برندسازی در شبکههای اجتماعی ارتباطات B2B خود را گسترش دهید بهتر است که تمرکز خود را بر روی لینکداین منعطف کنید. اما اگر مشتریان محصولات شما بیشتر خانمها هستند باید استراتژی بازاریابی و برندسازی خود را به سمت پینترست هدایت کنید.
۲) محتوای ارزشمند تولید کنید
شهرت یک برند در محتوای ارزشمندی است که تولید میکند. این موضوع با پیدایش کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش اهمیت یافته است. بنابراین هر کسب و کاری برای برندسازی در شبکههای اجتماعی خود نیازمند یک تقویم محتوایی دقیق است. برای موفقیت در شبکههای اجتماعی نیز لازم است که هر برند اصول زیر را در نظر داشته باشد:
- هر محتوایی که در رسانههای مختلف یک برند به اشتراک گذاشته میشود تصویری از آن برند را به مردم ارائه میدهد. بنابراین ارائه محتوایی با پتانسیل بالا میتواند تاثیر مستقیمی بر الگوی رفتاری مصرف کننده داشته باشد.
- تصاویر با کیفیت نقش پررنگتری نسبت به پستهای وبلاگی و محتوای متنی دارند. بنابراین برای موفقیت برندسازی در شبکههای اجتماعی بهتر است محتوای خود را بیشتر به سمت تصاویر ارزشمند ببرید.
- تولید محتوای بصری و ویدیویی معمولا تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطبان دارد و آنها را تحت تاثیر قرار میدهد.
برای موفقیت برندسازی در شبکههای اجتماعی، استراتژیست محتوا باید با بررسی پستهای مختلف بهترین نوع محتوا را که تعامل با مخاطبان را افزایش میدهد تشخیص دهد. بنابراین به جای اتلاف وقت بهتر است بیشتر بر روی تولید محتوای جذاب و خلاقانه تمرکز کنید.
۳) استفاده از اعتبار تاثیرگذاران
حتی اگر محتوای جذابی را هم منتشر کنید اگر برند شما به اندازهی کافی شناخته شده نباشد از اهمیت و جذابیت آن کاسته میشود. بنابراین برای نفوذ در ذهن مخاطب و موفقیت در بازاریابی و برندسازی در شبکههای اجتماعی بهتر است از تاثیرگذاران مربوط به کسب و کار خود کمک بگیرید. به منظور ارتباط با تاثیرگذارن:
راه های استفاده بهینه از دادهها برای تقویت بازاریابی شبکه های اجتماعی
- در پستهای وبسایت یا وبلاگ برند خود نام آنها را با لینک به سایتشان بیاورید تا از طریق هشدار گوگل متوجه لینک مطلب شما به سایتشان شوند.
- در شبکههای اجتماعی خود نیز آنها را روی پست خود تگ کنید. این کار سبب تعامل مستقیم برند شما با مخاطبان آنها میشود.
- به منظور برقراری ارتباط موثرتر نیز میتوانید پس از انتشار مطلب با ارسال ایمیلی آنها را در جریان کار خود بگذارید.
به یاد داشته باشید که هدف از تعامل با تاثیرگذاران برقراری ارتباط با مخاطبان آنها و بهبود برندسازی در شبکههای اجتماعی کسب و کار است.
۴) اجرای کمپینهای تبلیغاتی برای ترویج محتوا
در نهایت این نکته را فراموش نکنید که اجرای کمپینهای تبلیغاتی میتواند موثرترین راه برای برندسازی در شبکههای اجتماعی باشد. البته امروزه برگزاری مسابقات مختلف تاثیر این استراتژی را تا حد زیادی کاهش داده است. بنابراین لازم است که به دنبال ایدههای خلاقانه و جذاب اجرای کمپین باشید تا بتوانید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید. رسانههای اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای برندسازی عصر حاضر هستند که میتوانند سرنخهای جدیدی را برای افزایش انگیزه مخاطبان در اختیار شما قرار دهند. بنابراین برای موفقیت کمپینهای شبکههای اجتماعی لازم است که تدوین استراتژی شبکههای اجتماعی هر برند با دقت و حساسیت بیشتری انجام گیرد. به عنوان مثال کمپین موفق برند لوازم آرایشی میبلین با موضوع عکاسی با رنگ هفته توانست در مدت زمان کوتاهی توجه مخاطبان را به سمت محصولات این برند معطوف کرد.
منابع : ای بازاریابی, دکتر وردپرس
یکی از راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی برندسازی و تبلیغ آن است.
بسیار عالی از پیشنهادتون که برامون ارسال کردید دوست مهربونمون
هر محتوایی که در رسانههای مختلف یک برند به اشتراک گذاشته میشه تصویری از آن برند را به مردم ارائه میده. ارائه محتوایی با پتانسیل بالا میتونه اثر خوبی داشتع باشه مرسی از مطلب مفیدت
ممنونیم از شما دوست گلمون که نظر قشنگتون رو برامون ارسال کردید منتظر نظرات گوهربارتون هستیم
تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی فرصت خوبی برای برند سازیست.
بله تبلیغات رایگان اثربخشه ولی تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری خوبی بشه مطمئنا بازدهی بسیار عالی داره که در تبلیغات رایگان این بازدهی اینقدرها وجود نداره،ممنونیم از شما دوست عزیز که نظر خودتون رو برامون ارسال کردید،منتظر نظرات بعدی شما هستیم ،دوستدارانتون در لاین استور