در بحث مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزار CRM یک نوع نرم افزاری است که طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را پوشش می دهد. این نرم افزار به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتری و نحوه تعامل با مشتری را مدیریت کنند، به اطلاعات کسب و کار دسترسی داشته باشند، فرآیندهای فروش، بازاریابی و پشتیبانی از مشتری را خودکار کنند و همچنین کارکنان، تامین کنندگان و شرکای تجاری را مدیریت کنند.
امروزه نرم افزار CRM های استندارد قابلیت گسترش زیادی دارد و از طرفی قابل تنظیم و شخصی سازی است به گونه ای که به کسب و کار ها اجازه می دهد تا با استفاده از اطلاعات تحلیلی، بینشی که از مشتری کسب شده است را عملی کنند، امکان تحلیل هایی برای پیش بینی فرصت های فروش داشته باشند و هم چنین امکان ساده سازی عملیات و منحصر به فرد ساختن خدمات به مشتریان بر اساس تاریخچه مشتری و تعاملاتی که در گذشته با کسب و کار شما داشته اند را فراهم می کند.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به صورت های مختلفی ارائه می شود. از جمله نصب در محل شرکت (که در آن نرم افزار در داخل فایر وال شرکت مستقراست و توسط تیم IT مدیریت می شود)، و یا مبتنی بر تکنولوژی پردازش ابری ( یارانش ابری) که در آن نرم افزار توسط یک تامین کننده CRM میزبانی می شود و به صورت آنلاین توسط کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد.
شرح کپی برداری هایی از قابلیت های اسنپ چت
نرم افزار CRM و نرم افزار فروش هردو بر روی فرایند فروش شرکت ها سوار می شوند ولی قابلیت ها و کارکردهای متفاوتی دارند.
سازمانها با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می توانند چرخه فروش را کوتاهتر و وفاداری مشتری به ایجاد روابط نزدیکتر و درآمد را افزایش دهند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری میتواند کمک کند تا مشتریان موجود حفظ شوند و مشتریان جدیدی جذب شوند.
ارتباطات مشتریان با سازمان از طرق مختلف، از جمله وبسایت، ایمیل، اس ام اس، تلفن، مراکز فروش، توزیع کنندگان و شبکه های همکار صورت می پذیرد. وظیفه اصلی نرم افزار CRM ( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ) تسهیل در برقراری ارتباط مشتری با سازمان ( به هر صورتی که مشتری تمایل دارد ) بدون محدودیت زمانی ، مکانی و ملیتی می باشد به نحوی که مشتری احساس نماید، با سازمان واحدی در تماس می باشد که وی را می شناسد، برای وی ارزش قائل است و نیازهای او را به سرعت و با آسانترین روش ارتباطی مرتفع می نماید.
بازاریابی با استوری اینستاگرام
مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
نرم افزار CRM یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری جهت جمع آوری سریع اطلاعات مشتری، شناسایی با ارزش ترین مشتریان در طول زمان، و افزایش وفاداری مشتری با ارائه محصولات و خدمات سفارشی در شرکت ها مفید می باشد.
مزایای اصلی استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- توانایی هدف قرار دادن مشتریان سود آور
- ارائه یکپارچه در سراسر کانال
- بهبود کارایی و اثر بخشی نیروی فروش
- پیام های بازاریابی فردی
- محصولات و خدمات سفارشی و بهبود ارائه خدمات
- بهبود کارایی و اثر بخشی خدمات به مشتری
- بهبود قیمت
- افزایش بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری
- ارائه محصولات جنبی موثرتر
- یاری رسانی به نیروهای فروش برای عقد سریعتر قراردادهای فروش
- تسهیل در فرایندهای فروش و بازاریابی
- افزویش مشتریان جدید
- افزایش گردش مالی مشتریان
- پاسخگویی سریع به درخواست مشتریان
- فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری
- کاهش هزینههای تبلیغاتی
- افزایش فرصتهای بازاریابی و فروش
- شناخت عمیق تر مشتری
- دریافت باز خورد از مشتری و توسعه خدمات و محصولات جاری
- و…
با مقالات بعدی با لاین استور همراه باشید.