فعالان حوزهی بازاریابی آنلاین هم، اثرگذاریِ تبلیغات همسان را در دامنهی گستردهای از کسبوکارها از برندهای بزرگ و معروف گرفته تا کسبوکارهای کوچک تأیید میکنند. تبلیغات همسان همزمان با استفاده از انواع استراتژیها برای رشد و ترویج یک برند، بخش عمدهای از استراتژی بازاریابی را تشکیل میدهند. در ادامه با دلایل اهمیت تبلیغات همسان آشنا میشوید.
هشت روش کاربردی برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی
تبلیغات همسان به اندازهی سایر تبلیغاتِ ناخواستهی آنلاین، آزاردهنده نیستند
این روزها دیگر بنرهای تبلیغاتی در حاشیهی بالایی و کنارهی سایتها چندان تأثیرگذار نیستند. این کادرهای تبلیغاتی احتمالاً فقط در سایتهای پربیننده اثرگذاری مناسبی خواهند داشت. صرف پولهای هنگفت برای چنین روش تبلیغاتیِ قدیمی و تاحدودی ازردهخارج، دیگر اثر بخشی ندارند.
پاپآپها (انواعی از آنها که قابلیت خروج ندارند) و صفحات پیدرپی تبلیغاتی، برای کاربرها آزاردهنده و اعصابخُردکن است. در صورتی که تبلیغات همسان که با محتوای صفحههای وب آمیخته شدهاند کمتر آزاردهنده و هجومی به نظر میرسند. هرگز فراموش نکنید که مشتری احمق نیست، او میداند که به هر حال با تبلیغات سروکار دارد.
جان رمپتون (John Rampton) بنیانگذار Due.com (کیف پول الکترونیکی) معتقد است تأثیر تبلیغات همسان مانند انواعِ دیگرِ تبلیغات آنلاین نیست؛ به عقیدهی او افراد تبلیغات همسان را راحتتر میپذیرند زیرا این نوع تبلیغات با احتمال بالایی به محتوایی که در حال مشاهدهی آن هستند، مربوط است و بنابراین به خلق اعتمادِ آنی در مشتری کمک میکنند. به گمان مشتریان تبلیغات همسان دارای محتوای باکیفیتتری هستند و در نتیجه تعامل مثبتتری به همراه خواهند داشت.
تبلیغات همسان بازدیدهای باکیفیتتری به همراه خواهد داشت
در موارد بسیاری، کیفیت بر کمیت برتری دارد، تعداد بازدیدهای سایت ازجملهی آنهاست. عجیب است که برخی شرکتهای تبلیغاتی به تعداد بازدیدهای وبسایتها افتخار میکنند. این عدد و رقمها به تنهایی هیچ ارزشی ندارد! مهمترین عامل در سنجش اثر بخشی یک تبلیغ نرخ تبدیل (CTR) است (یعنی هنگامی که کاربر برای تحقق هر هدفی که شما در نظر دارید، مثل خرید، اقدام میکند). در واقع مسئلهی مهم این است که چه تعداد از بازدیدها در نهایت به فروش و سودآوری منجر شدهاند.
تبلیغات همسان به دلیل امکان هدفگیری مشتریان، بازدیدهای باکیفیتتری فراهم میکند. هدفگیری به شما امکان میدهد تبلیغات خود را در سایتهایی که محتوایی مرتبط و همخوان با پیشنهاد شما دارند، ارائه کنید. بنابراین وقتی کاربری روی تبلیغات شما کلیک میکند، احتمال اینکه جذب پیشنهادتان بشود بیشتر است.
مثلا اگر برای تبلیغات خمیردندان به سراغ بنرهای سنتی در صفحههای سایتها برویم، کلیکهای بسیاری خواهیم داشت که از انواع وبسایتها (سایتهای مربوط به صنعت خودرو تا سایتهای خبرپراکنی و اخبار زرد) سرازیر میشوند، قطعا برخی از این بازدیدها به خرید منجر میشوند اما نتیجه به هیچوجه قابلِمقایسه با خروجی تبلیغات همسان نخواهد بود. در تبلیغات همسان، تبلیغ خمیردندان در سایتهایی با محتوای مرتبط مانند سلامتی، بهداشت و زیبایی جایگذاری میشود. کاربران این سایتها علاقهی بیشتری به انواع خمیردندان نشان میدهند تا کسانی که به دنبال خبر ازدواج فلان بازیگر هستند.
جذب ۱۰۰ بازدیدکننده از سایتهای با محتوای مرتبط ، بهتر و مؤثرتر از جذب ۱۰۰۰ بازدیدکننده از سایتهای گوناگون است که تصادفی انتخاب شدهاند. در این حالت میتوانید با هزینهی بسیار کمتر، درصد بالاتری از بازدیدکنندگان را قانع کنید.
بیست حقیقت شگفت انگیز در مورد بازارایابی شبکه های اجتماعی
تبلیغات همسان هزینهی جذب مشتری به مراتب کمتری دارد (Cost-per-Acquisition)
تبلیغات همسان معمولا بسیار بهصرفهترند و هزینهی جذب (مشتری) پایینتری دارند. با یک مثال و دودوتاچهارتای ساده این مورد را بررسی میکنیم.
فرض کنید برای تبلیغ خدمات مشاورهی کسبوکار از روش سنتی پرداخت برای هر کلیک (pay per click یا ppc) استفاده میکنید و برای هر کلیک ۵۰۰ تومان میپردازید. ۱۰۰۰۰ بازدیدکننده هزینهای معادل ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان به دنبال خواهد داشت. با نرخ تبدیل ۰.۵ درصد، ۵۰ مشتری را جذب خواهید کرد پس هزینهی جذب هریک ۱۰۰،۰۰۰ تومان خواهد شد.
حال اگر محتوای کسبوکار خود را با استفاده از تبلیغات همسان در سایتهایی با محتوای مرتبط قرار بدهید، بازدیدکنندگانِ تبلیغ، افراد مرتبطتر و با علایق مشابه خواهند بود. نه تنها هزینه هر کلیک بسیاری کمتری میتوانید تعیین کنید، بلکه به نرخ تبدیل بالاتری دست خواهید یافت زیرا مخاطبتان را به دقت هدفگیری کردهاید. فرض کنید هزینه هر کلیک را ۲۵۰ تومان مشخص میکنید، در نتیجه هزینهی ۱۰۰۰۰ بازدید معادل ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان خواهد شد. با توجه به هدفمند بودن تبلیغ، نرخ تبدیل تا ۱ درصد افزایش مییابد که به معنای جذب ۱۰۰ مشتری است. در نتیجه هزینهی جذب مشتری به۲۵۰۰۰ تومان میرسد. به عبارت دیگر ۷۵،۰۰۰ تومان کاهش مییابد! یعنی ۱/۴ حالت قبلی! در تعداد بالا و خصوصا برای کسب و کارهایی که تازه شروع به کار کردهاند این کاهش زیاد هزینه تفاوت بین شکست و موفقیت را تعیین میکند. به طور مثال برای جذب هزار مشتری اول استارتاپ شما، به معنای کاهش هزینه ۷۵ میلیون تومانی در تبلیغات است! این رقم حتی برای کسبوکارهای بزرگ دنیای آنلاین هم سرنوشتساز است چه برسد به وبسایتهایی که بودجههای بسیار محدودی برای بازاریابی و تبلیغات دارند.
تبلیغات همسان نه تنها هزینهی هر کلیک را بسیار کاهش میدهد، بلکه هزینهی جذب مشتری راکه مهمترین معیار کلیدی عملکرد در هر شرکتی است، به میزان قابلِتوجهی کاهش میدهد.
منابع : یکتانت ، بیزینس مگ
همینطور که در شبکه های اجتماعی پیشرفت میکنیم باید در تبلیغات شبکه های اجتماعی نیز پیشرفت کنیم وروش های جدید و معقولانه را پیگیر باشیم.
درود بر شما ممنونیم از شما دوست خوبمون که مطالبمون رو در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی میخونید و نظرات ارزشمندتون رو برامون ارسال میکنید
بدون وجود تبلیغات مطمئنا هیچ وقت یک کسب و کار نمیتواند آن طور که باید و شاید مشتری برای خود جذب کند مخصوصا اگر کسب و کار ما آنلاین باشد موضوع تبلیغات در شبکههای اجتماعی بیشتر تاثیر گذار است
ممنونیم از شما دوستان آگاهمون که مطالبمون رو در زمینه شبکه های اجتماعی میخونید و نظرات گرانقدرتون رو برامون ارسال میکنید