به طور حتم همگی از اینستاگرام استفاده کردهاید و به خوبی از ویژگیهای آن اطلاع دارید؛ شبکهی اجتماعی محبوبی که حالا بیش از یک میلیارد کاربر دارد و افراد مشهور زیادی از آن استفاده میکنند.
چندی پیش اینستاگرام در بیانیهای اعلام کرد که قصد دارد جذاب ترین به روزرسانی تاریخ اپلیکیشن را عرضه کند، موضوعی که برای همه هیجان انگیز بود. این به روز رسانی که حالا در دسترس است، IGTV نام دارد، نرم افزاری جدید که محدودیت یک دقیقهای ویدیوها در اینستاگرام را از بین میبرد.
در این مقاله هر آنچه باید در مورد این پلتفرم ویدیویی بدانید را با هم مرور خواهیم کرد.
IGTV چیست و چه هدفی دارد؟
میتوان گفت همان اینستاگرام است، اما با ویدیوهایی طولانیتر از قبل. همانطور که احتمالا مطلع هستید پیش از عرضهی IGTV اینستاگرام ویدیوهای ارسالی را تا یک دقیقه محدود میکرد. اما حالا با استفاده از IGTV کاربران معمولی میتوانند حداکثر تا ده دقیقه ویدیو آپلود کنند. این زمان برای افرادی که فالوئرهای زیادی دارند به یک ساعت افزایش مییابد.
در واقع به نظر میرسد هدف اصلی IGTV ارائهی چیزی شبیه به یک تلویزیون باشد. مدیرعامل اینستاگرام یعنی کوین سیستروم هم این موضوع را تایید کرده و بر این باور است که تا حد امکان تلاش شده که IGTV شبیه به یک تلویزیون باشد، طوری که به محض روشن کردن یک برنامه در آن اجرا شود.
موضوعی که پر بیراه نیست. با نگاهی به این اپلیکیشن و استفاده از آن، به محض ورود به اپلیکیشن با صفحهی برفک تلویزیونی مواجه میشوید و با گذشت چند ثانیه، یکی از ویدیوها با استفاده از هوش مصنوعی اینستاگرام و علایقی که شما دارید انتخاب شده و به اجرا در میآید.
هر آنچه باید درباره IGTV بدانید
۱) اولین موضوعی که باید در رابطه با IGtv بدانید این است که با این قابلیت، شما میتوانید ویدیوهایی از ۱۵ ثانیه تا ۱ ساعت در اینستاگرام خود آپلود کنید. اما نکتهای که باید به آن توجه کنید این است که محدودیت ۶۰ دقیقهای تنها برای اکانتهای تایید شده یا پرطرفدار است و اگر شما یک پیج شخصی با فالورهای کم دارید، این محدودیت برای شما تنها ۵ یا ۱۰ دقیقه خواهد بود.
۲) دومین موضوع مهم این است که پستهایی که تحت پلتفرم IGtv منتشر میشوند، در بخشی جداگانه در دسترس کاربران خواهند بود. به این معنا که ویدیوهای طولانی تر از ۱ دقیقه، در صفحه پستها یا استوریهای شما به نمایش درنخواهند آمد؛ بلکه بخش جدیدی با عنوان IGtv، به ردیف هایلایتها اضافه خواهد شد که کاربران باید با لمس آن، به کانال تلویزیونی شما مراجعه کنند و در آن بخش، ویدیوهای شما را تماشا کنند. همچنین اگر طرفدار پروپاقرص IGTV باشید نیز میتوانید با نصب اپلیکیشن مستقل IGTV، تنها به ویدیوهای طولانی مدتی که توسط Followingهای شما منتشر شدهاند دسترسی داشته باشید.
۳) سومین نکته مهم در رابطه با ابعاد ویدیو است. با وجود آنکه اینستاگرام از پلتفرم IGtv به عنوان رقیبی برای یوتیوب نام برده، شما در این شبکه فقط میتوانید ویدیوهای عمودی با نسبت تصویر ۹:۱۶ (مانند استوریها) منتشر کنید که مطمئنا تولیدکنندگان محتوای ویدیویی را با محدودیت مواجه خواهد کرد. اما از آنجایی که این ویدیوها قرار است در موبایل اجرا شوند، اینستاگرام تصمیم گرفته است تا نسبت تصویری مشابه با استوریها را برای این بخش در نظر بگیرد تا کاربران از تماشای تمام صفحه ویدیوها لذت ببرند.
رقابت با یوتوب اجتناب ناپذیر است، به شرط رفع محدودیتها
کافی است اپلیکیشن را باز کنید و یا از صفحهی اینستاگرام خود روی آیکن جدید اضافه شده که شبیه یک تلویزیون است ضربه بزنید تا وارد IGTV شوید. به محض ورود یک صفحهی برفکی میبینید که در حال بارگذاری است. بعد از بارگذاری یک ویدیو که اینستاگرام فکر میکند به آن علاقمند باشید به استقبالتان خواهد آمد. همهی این شرایط باعث میشود حس کنید با یک تلویزیون واقعی رو به رو هستید.
بنابراین شاید منصفانه باشد که بگوییم حرکت اینستاگرام به سمت IGTV حرکتی هیجان انگیز بوده که محیط جذابتری از اینستاگرام خواهد ساخت.
حتما میدانید که بسیاری از ایدههای کنونی اینستاگرام از نرم افزار اسنپ چت وام گرفته شدهاند. اسنپ چت به عنوان ابداع کنندهی استوریها پا به عرصه گذاشت اما به یکباره همه چیز عوض شد و اینستاگرام با پرداخت مناسب تر به این ایده، گوی سبقت را از رقیب زرد رنگ خود ربود و به همین واسطه حالا به جایگاهی رسیده که بیش از یک میلیارد کاربر دارد.
حالا به نظر میرسد قربانی بعدی اینستاگرام یوتوب باشد. البته مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرده که هدف اصلی IGTV تلفنهای هوشمند است اما بیایید و به همین سادگیها با این موضوع کنار نیاییم. چرا که بدون شک تلفنهای هوشمند نقشی کلیدی در درآمدزایی این روزهای نرم افزارهایی نظیر یوتوب دارند. بنابراین حضور اینستاگرام با یک میلیارد کاربر زنگ خطر را برای یوتوب به صدا در خواهد آورد.
هر چند این شرکتها بزرگتر از آن هستند که از رقابت فراری باشند، اما اینستاگرام همین حالا هم با ارائهی ویدیوهای عمودی دست بالا را در رقابت با یوتوب دارد؛ محصول سنتی گوگل که همچنان روی اصول اولیهی خود پابرجا مانده و به سمت ویدیوهای عمودی یا طولی برای تلفنهای هوشمند نرفته است.
البته IGTV ایرادات خودش را هم دارد. به عنوان مثال یکی از بزرگترین نقایص این اپلیکیشن این است که از نوار جستجو نمیتوانید به جستجوی هشتگها و کلمههای کلیدی به کار رفته در شرح حال ویدیوهای آپلود شده بپردازید. در تستهایی که انجام دادیم تنها میشد اکانتها و افرادی که در IGTV کانالی ایجاد کردهاند را ببینیم.
البته که اولین نسخه از هر اپلیکیشنی با نواقص زیادی همراه است و این محدودیتها طبیعی هستند، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم IGTV در ادامه چه برنامههایی خواهد داشت.
IGTV را میتوان گفت همان اینستاگرام است، اما با ویدیوهایی طولانی
ممنون که به مقاله های لاین استور توجه دارید
قابلیت بسیار جالبی،این شبکه اجتماعی محبوب و پرمخاطب روزبه روز درحال پیشرفت و اضافه کردن اوشن های جدید است.وابعا بینظیر و قابل تحسین است
بله امیدوارم در آینده در سایت لاین استور از این شبکه اجتماعی چیزهای زیادی بشنویم