در مقالات قبلی لاین استور در باره بازاریابی پولی- اپلیکیشن صحبت کردیم ، حال به بررسی بیشتر میپردازیم با ماهمراه باشید.
گوشیهای هوشمند یا همان اسمارت فون ها تمامی مرزها و محدودیتهای ارتباطات را از بین بردهاند . اگر کسبوکاری از حضور منسجم و بابرنامه در گوشیهای هوشمند و بازاریابی اپلیکیشن و موبایل غافل شود، سهم بزرگی از بازار را از دست داده است. برنامهی شما برای حضور موفق در دستان مخاطبانتان چیست؟
زمانی که بحث آینده درآمدی از طریق موبایل مطرح میشود، سریعترین بخشهای رو به رشد، قسمتهایی هستند که توسط بازاریابی اپلیکیشن پرورش مییابند. با این حال، منظورمان از بازاریابی اپلیکیشن، هدایت کاربران به سمت دانلود اپلیکیشن نمیباشد بلکه، اجرای کمپینهای بازاریابی جهت جذب، مشارکت و حفظ کاربران اپلیکیشن است.
از مرحله جذب کاربر تا خرید، این کمپینها کاربران را در قیف هدایت میکنند؛ بعلاوه، ارزشهای بلندمدت بیشتری را خلق میکنند و در طول زمان باعث تعامل بالای کاربران میشوند. این بدین معنا است که بازاریابی اپلیکیشن شبیه بازاریابی وب است: هر دو ارزش تولید میکنند و در طول زمان درآمد کسب میکنند.
٪۸۹ از زمان کاربران در گوشیهای موبایل، صرف استفاده از برنامهها و اپلیکیشن های مختلف میشود. در حالیکه ۱۱٪ از زمانشان صرف جستجو در وب میشود.
۸۰ ٪ از کسانیکه به اینترنت دسترسی دارند، از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند.
رفتار کاربران خود را زیر نظر بگیرید
اگر دیدی واضحی از اپلیکیشن خود دارید و از شاخصهای درستی استفاده میکنید، نمیخواهید فرصت هدایت کاربران به سمت بخشهایی که برای شما سودرسان است را از دست بدهید. در حالی که برخی کاربران بدون نیاز به هیچ کمکی و به طور مستقل اپلیکیشن شما را کشف کرده و با جستجو، فیچرها و کانالهایی که ارزشمندتر است را پیدا میکنند، اما برخی از کاربران نیاز به ترغیب بیشتری دارند.
دو روش برای تقویت تعامل کاربران وجود دارد: میتوانید صفحه نمایش را به گونهای تنظیم کنید که تمام المانها به راحتی در دسترس کاربران باشد، یا میتوانید فرایند کشف را در طول زمان و با بازاریابی مرتبط بر حسب رفتار مخاطبان کوتاه کنید. هر دو روش بسیار ارزشمند است، اما با بازاریابی اپلیکیشن سریعتر میتوانید به اهداف خود دست یابید.
تجزیه و تحلیل اپلیکیشن
هر سازمانی سوالاتی کلیدی دارد که باید پاسخ داده شود و دارای مشکلات اصلی است که باید حل کند. بدون مشخص کردن اندازهگیریهای مناسب، غیرممکن است که بتوان گفت برند شما در مسیر درست حرکت میکند، یا در مسیر شکست قرار دارد. همانند بازاریابی سنتی، بازاریابان موبایلی باید معیارهای محسوس و خاصی برای موفقیت تعیین کنند که با شاخصهای کلیدی عملکرد در ارتباط بوده و از آنها پیروی کنند.
برای تحلیل میزان نصب اپلیکیشن و درگیر شدن کاربران با اپلیلیکیشن برنامههای متفاوتی وجود دارد، و در ابتدا باید وب آنالیتیک بر روی اپلیکیشن خود نصب کنید، در این مورد گزینههای زیادی وجود دارد: Piwik، County،Flurry، و مشخصا Google Analytics. همچنین اگر میخواهید ردیابی بهتری از بازگشت سرمایه یا تحلیلهای تخصصیتری داشته باشید، ما SDK های زیر را به شما پیشنهاد میکنیم: Adjust، Tune، AppsFlyer، Kochava، یا Localytics.
یکی از بهترین شیوههای بازاریابی اپلیکیشن برای رسیدن به هدفتان، بخشبندی کاربران برمبنای رفتارشان است؛ و بدترین شیوه، پیشنهاد یکسان به تمام کاربران میباشد. در نتیجه، ایجاد تقسیمبندی به وسیله آنالیتیک مطمئنترین شیوه مشخص کردن مخاطبان، و پس از آن تعیین استراتژی مناسب برمبنای خصوصیات آنان است. در هر بخش میتوانید اطلاعات دقیقی مانند محدوده تاریخ، اقدامات انجام شده، جنسیت، و سایر خصوصیات به دست آورید. این اطلاعات، بینش عمیقی از نوع تفکرات و فعالیتهای کاربران به شما میدهد.
آنالیتیکس یکی از اجزاء ضروری طراحی برنامه بازاریابی اپلیکیشن است. اینکه نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن خود را مورد ردیابی قرار دهید، تکمیل کننده اطلاعات استراتژی کمپینهای شما است. استفاده از ترکیب مشاهدات و تحلیل کاربران به شما دیدگاه جامعی از نیازهایتان در پیادهسازی بازاریابی اپلیکیشن میدهد.
پشتیبانی : 05132727070
مطلب به روزی رو استارت زدید، منتظر مقالات بعدی هستیم
سلام فاطمه عزیز خوش اومدید بله بله حتما در خدمتتون هستیم هدف لاین استور این هست که بتونیم با ارائه آموزش های مختلف شبکه های اجتماعی و همینطور دوره های کاربردی آموزشی شبکه های اجتماعی در خدمت کاربران لاین استور باشیم