کوشش کنید در تمام نامه هائی که برای مشتری خود میفرستید، از دستنوشته و یا مهرهای مخصوص یا برچسبهای خاص استفاده کنید. کسبوکارهای کوچک بدلیل ماهیتشان نمیتوانند از روشهای پرهزینه تبلیغاتی برای معرفی خود و محصولاتشان استفاده نمایند. بنابراین بازاریابی این کسبوکارها بایستی بدنبال روشهای کمهزینهتر باشند. در این مقاله سعی شده است که روشهای کمهزینه که الزاماً الکترونیکی نیستند، معرفی شوند.
باید به این نکته توجه داشت که شما میتوانید مشابه این روشها را برای بازاریابی الکترونیکی هم مورداستفاده قرار دهید.
- تبلیغات در شبکههای اجتماعی
شاید این پیشنهاد را چندان جدی تصور نکنید! ولی تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از با ارزشترین ابزارهای شما برای دستیابی به پیروزی در کسبوکارهای کوچک تان هستند. این روزها دیگر کمتر کسی برای برقراری ارتباط سراغ روشهای تا حدودی دشوار مانند رایانامه می رود بویژه مردم عادی که بیشتر علاقه مند هستند تا با یک تاچ روی گجت هوشمند خود وارد برنامه دلخواه شده و از آن لذت ببرند.
اینجاست که شما باید حضوری جدی داشته باشید.
در یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، آپارات، لینکداین و … ساخت اکانت برای شما هزینه ای ندارد پس شتاب کنید تا آدرس مورد نظر خود را داشته باشید.
در کسبوکارهای امروزی مدیریت و بروزرسانی شبکههای اجتماعی خود به عنوان یک بخش مجزا تعریف می شود پس با اختصاص نیروی کافی و توانمند در این فضا حضور داشته باشید. گاهی اوقات می توان از ظرفیت صفحات پرمخاطب دیگران نیز استفاده کرد که البته هزینه هایی را متوجه تان می کند اما بسیار کمتر از روشهای تبلیغاتی دیگر.
- بهترین آگهیهای خود را بصورت کارت چاپ کنید.
بهترین آگهیهای خود را بصورت کارت چاپ کرده و برای مشتریان خود در بازار هدف خود ارسال کنید.
مشتریان کارتهائی را میخوانند که کوتاه و خلاصه باشد. یک آگهی کوچک روی یک کارتپستال میتواند بازدیدکنندگان زیادی را به وبسایت شما بیاورد و این خود میتواند باعث افزایش فروش شما شود. هزینه اینکار معمولاً زیاد نیست.
- از چند روش بازاریابی استفاده کنید.
معمولاً یک روش بازاریابی همیشه برای همه کسبوکارها موفق نیست، بنابراین روشهای بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روشها خلاق باشید.
مشتریان شما اگر متن آگهی شما عوض نشود خسته میشوند، البته خود شما هم از این یکنواختی خسته خواهید شد. بازاریابی میتواند مفرح باشد بنابراین از مزیتهای استفاده از روشهای متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان باارزش خود استفاده کنید؛ اما در انتخاب روشهای بازاریابی خود دقت کنید.
هشت روش کاربردی برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید
همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل کرد. سعی کنید در طرح بازاریابی خود از روشهای متنوع استفاده کنید. همیشه نظر مشتریان خود را در مورد روشهای که بکار بردهاید جویا شوید این نظریات میتوانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین کند.
- جواب تلفنهای خود را متفاوت بدهید.
سعی کنید که سفارشهای خاصی را در هر بار جواب دادن تلفن، به مشتری خود ارائه کنید. بعنوان مثال میتوانید بگوئید ” روز بخیر؛ من … هستم. دوست دارید با سرویس جدید ما آشنا شوید.” تلفن کننده مجبور میشود که از شما در مورد این سرویسها سوال کند. بیشتر شرکتها پیامهایی را از پیش ضبطشده دارند که وقتی مشتری پشت خط میماند آنها را برای مشتری پخش میکنند. شما میتوانید اینکار را خودتان انجام دهید. از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبطشده یا اینکه زنده ارائه شده است.
برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان شما جذاب باشد. اگر مشتری شما از راه دور تماس میگیرد، با ارائه آگهیهای طولانی وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.
- استفاده از دستنوشته
سعی کنید در تمام نامه هائی که برای مشتری خود میفرستید، از دستنوشته و یا مهرهای مخصوص یا برچسبهای خاص استفاده کنید. توجه داشته باشید که دستنوشتهای روی نامه در اولین بار که نامه دیده میشود خوانده میشوند. به خاطر داشته باشید این نوشته در صورتی بطور کامل خوانده میشوند که خلاصه و کوتاه باشند بطوریکه بیننده بتواند آن را در کمتر از ده ثانیه بخواند.
- یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود که تازه از شما خرید کرده است بفرستید.
اگر بعنوان مثال مشتری شما لباسی را از شما خریده است، میتوانید نامهای برای او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خرید بعدی بطور مثال از تخفیف بیستدرصدی برخوردار است. برای اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین کنید.
آیا میدانید هزینه فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه میتوانید بازاریابی خود را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه خبرنامه چاپی برای شما زیاد است، میتوانید با استفاده از پست الکترونیک اینکار را با هزینه بسیار پائینی انجام دهید. همیشه در خبرنامه خود میتوانید پیشنهاد فروش ویژهای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.
- بازاریابی عمومی
اگر فکر میکنید که قادر به تحمل هزینه بازاریابی به تنهائی نیستید، به دنبال شریکی باشید که محصول او هم مناسب مشتری شما باشد یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگر باشد. با ارائه طرح بازاریابی مشترک میتوانید در هزینههای بازاریابی صرفهجوئی کنید. علاوه برای با این روش سرویس بهتری را هم به مشتریان خود ارائه میکنید.
تعاریف بازاریابی را میتوانید در تعریف بازاریابی از پنج متخصص مارکتینگ مطالعه کنید.
- خودتان را به دیگران بشناسانید
آگهیهای و بروشورهای خود را در تمام نامههای ارسالی شرکت خود قرار دهید. اینکار هزینه زیادی برای شما ندارد و شما از نتیجه کار قطعاً متعجب خواهید شد که ببینید این پیشنهادهای شما به دست چه افرادی می رشد و سفارش خرید به شما میدهند.
- سمینار
ارائه سمینار در زمینه کار خودتان یا شرکت در سمینارهای مرتبط میتواند نقش بسیار زیادی در معرفی کسبوکار شما داشته باشد. اگر میخواهید سمیناری در محل کار خود برگزار کنید، بخاطر داشته باشید که ارائه یک سمینار رایگان نمیتواند مشتریان شما را جذب کند.
برای اینکه سمینار موفقی داشته باشید تهیه و مطالعه کتاب چگونه یک سمینار موفق داشته باشیم؟ به شما توصیه میشود.
دریافت هزینه جزئی علاوه بر اینکه مقداری از هزینههای سمینار را پوشش میدهد میتواند در جذب مخاطب هم به شما کمک کند. البته چنین سمینارهائی باید بسیار با کیفیت و با برنامه ریزی ارائه شوند.
ممنون توضیحات کامل و جامعی بود
سلام دوست عزیز مهرسام
ممنون از اینکه مارو انتخاب کردید .پیشنهاد می کنیم به سایر مقالات و همچنین دوره های آموزشی سایت لاین استور هم سری بزنید و از مطالب عالی که کارشناسان تیم لاین استور برای شما عزیزان تهیه کرده اند بهره مند شوید .
اقا دستتون درد نکنه چه مقاله مفیدی در جهت بازاریابی واقعا باید قدر این نگات رو بدونیم
البته از شبکه های اجتماعی و قدرت عجیب شون هم غافل نشیم
سلام
هزینه تبلیغات در شبکههای اجتماعی چنده؟
میشه روشش رو برام توضیح بدین؟
سلام عرض ادب ممنونم که ارتباط گرفتید
هزینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی متغییر هست که توی ۵ مرحله انجام میشه پیشنهاد میکنم با پشتیبانی ارتباط بگیرید یا با خودم تماس بگیرید تا واضح در این خصوص صحبت کنیم
البته این صفحه ها رو هم مطالعه کنید
اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی و نحوه کار
نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی