بازاریابی دیجیتال، برخلاف تبلیغات تلویزیونی و یا بازاریابی چاپی، امکان دسترسی به بازار انبوه را با قیمت معقول فراهم میکند. بازاریابی دیجیتال شامل روشهای مختلفی مانند سئو، بازاریابی رسانههای اجتماعی، SEM، EDM و بازاریابی محتوی است.
مزایای زیادی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد:
مقرونبهصرفه:
شما میتوانید بهراحتی با یک استراتژی بازاریابی آنلاین موفقی را با توجه به بودجه خود با استفاده از بازاریابی دیجیتال برنامهریزی کنید که فنی ارزان در مقایسه با دیگر کانالهای تبلیغاتی مانند رادیو، تلویزیون و چیزهای دیگر ارائه میدهد. یک کمپین بازاریابی دیجیتال بهخوبی مدیریتشده و موفق میتواند به یک هدف بزرگ با هزینه کمتر نسبت به روشهای سنتی بازاریابی برسد.
انتشار بهتر:
با یک نگاه گذرا به شبکههای اجتماعی، بازاریابی دیجیتال در کسبوکارهای کوچک و بزرگ متعددی به چشم میخورد. در ابتدا شما باید این موضوع را دریابید که مخاطبین شما در کجاها به دنبال شما هستند. شما به نتایج بلندمدت با استفاده از بازاریابی دیجیتال توجه خواهید کنید.
صرفهجویی در زمان:
زمان برای همه ما ارزشمند است، پس چرا حتی یک نانوثانیه هم هدر بدهیم. بازاریابی دیجیتال فرصتی برای دیدن تعداد بازدیدکنندگان به سایت شما میدهد، نرخ تبدیل را نشان میدهد، زمان اوج تجارت را مشخص میکند و اینکه چه تعداد از مشترکین شما را طول روز و هفته و … به شما افزوده شده است.
برای آموزش مشاهده دقیق آمار سایت مطالعه کتاب راهنمای گوگل آنالیتیکس به شما پیشنهاد میشود
اعتبار اجتماعی:
بازاریابی دیجیتال به شما شانس ایجاد کمپینهای درگیر با انواع مختلف رسانهها را میدهد. این فعالیتها میتوانند به صورت ویروسی در شبکههای اجتماعی پخش شوند و از یک نفر به شخص دیگر منتقل شوند و ازاینرو اعتبار اجتماعی را به دست آورند.
ساخت یک برند:
ساخت برند همان چیزی است که هر کسبوکار سعی دارد به آن برسد و بازاریابی دیجیتال به توسعه برند شما با تبلیغ آن در چندین سطح کمک میکند. هر چه لینکهای برند شما بیشتر باشد، شهرت برند شما در چشم موتورهای جستجو و نیز کاربران بیشتر به چشم خواهد آمد.