اهمیت داستان سرایی در کسب و کار
سلام و درود فراوان به همراهان عزیز و همیشگی سایت محبوب لاین استور
در این مطلب می پردازیم به اهمیت داستان سرایی در کسب و کار همراه ما باشید .
اگر شما هم کسبوکاری دارید یا دغدغهی بهبود کسبوکاری را در سر دارید، بهتر است داستانسرایی در کسبوکار را کمی جدیتر بگیرید.
در این نوشته به بررسی این که داستانسرایی در کسبوکار چرا و چه قدر مهم است میپردازم و در نهایت بیان میکنم که داستانسرایی یا روایتگری چه بخشهایی از کسبوکار را در بر میگیرد.
داستانسرایی کسب و کارچیست؟
داستانسرایی در کیب و کار فرایند بهرهگیری از «واقعیت» و «روایت» برای توضیح برخی مسائل به مخاطبان است. برخی از داستانها، مبتنی به امور واقعی هستند و برخی از آنها نیز بهمنظور توضیح بهتر پیام اصلی برند، شاخوبرگ داده میشوند. شاید این توضیح ساده بهنظر برسد؛ ولی در واقعیت، داستانسرایی با الزامات زیادی همراه میشود. داستانها زبانی جهانی هستند که همهی مردم صرفنظر از مکانی که در آن زندگی میکنند، میتوانند آنها را درک کنند. داستانها قوهی تخیل و اشتیاق افراد را تحریک میکنند و احساس جامعهای واحد را بین گویندگان و شنوندگان بهوجود میآورند. بسیاری از مردم میتوانند داستان بگویند؛ اما فقط برخی از آنها میتوانند با بهرهگیری از مهارتهای داستانسرایی به نمایندهی برند یا کسبوکار یا سازمان تبدیل شوند. اینها افرادی هستند که معمولا آنها را در مشاغل بازاریابی و نویسندگان محتوا و متخصصان روابطعمومی میشناسیم.

داستان سرایی در کسب و کار ما چه کمکی می کند >
-
داستانها، پیامهای پیچیده را ساده و چکیدهی مفاهیم را بیان میکنند
-
داستانها احساس اجتماعی مردم را تقویت میکنند
-
داستانها الهامبخش هستند و انگیزهی مردم را افزایش میدهند
-
داستانسرایی کسبوکار را به شنوندگان متصل میکند
-
داستانسرایی مزیتی رقابتی بهشمار میرود
-
داستانسرایی اعتبار شخصی را افزایش میدهد
پیشنهاد مطالعه:پین کردن متن در لایو استوری
ویژگیهای داستان مؤثر
بسته به دیدگاه و عقیدهی شخصی افراد، خوب و بد بودن روایت امری نسبی تلقی میشود؛ اما برخی از عناصر تجربهی داستانسرایی را در هر موقعیتی بهبود میدهند.
- سرگرمکنندهبودن: داستان مؤثر مخاطب را درگیر و کنجکاو میکند. خوانندگان یا شنوندگان مشتاق هستند مراحل بعدی ماجرا را بفهمند.
- آموزش: داستان مؤثر تمایل مردم به یادگیری را افزایش میدهد و بانک دانش آنها را غنیتر میکند.
- جهانیبودن: داستان مؤثر باید به همهی مردم مربوط شود؛ یعنی روی احساسات و تجربههایی دست بگذارد که اغلب مردم با آنها سروکار دارند.
- ساختار: داستان شما باید ساختار منسجمی داشته باشد و به توضیح پیام اصلی کسبوکار کمک کند.
- بهیادماندنی: داستان مؤثر چه ازطریق الهامبخشی و چه حس شوخطبعی و طنز یا هر تاکتیک دیگری در ذهن مخاطبان ماندگار میشوند.

فرایند داستانسرایی در کسب و کار:
- مخاطبان را بشناسید
- پیام اصلی برند را مشخص کنید
- تصمیم بگیرید چه داستانی میخواهید تعریف کنید
ایدههایی که در داستان سرایی در کسبوکار می توانید استفاده نمایید :
- دربارهی خودتان با مردم صحبت کنید
- ارزشها را منتقل کنید
- مشارکت و تشکیل انجمن را تشویق کنید
- چیزی را یاد بدهید یا دانشی را بهاشتراک بگذارید
- مشخص کنید چه اقدامی از مخاطبان انتظار دارید
- رسانهای برای انتشار داستان در نظر بگیرید
امیدوارم مطلبی که در مورد اهمیت داستان سرایی در کسب و کار تقدیم حضورتان گردید برایتان مفید بوده باشه
از دیگر مطالب و آموزشهای لاین استور حتما دیدن بفرمایید
نظر یا پیشنهاد خورد را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید
موفق ، پیروز و سربلند باشید