آشنایی با انواع بازاریابی ۲
آشنایی با انواع بازاریابی ۲

آشنایی با انواع بازاریابی ۲

بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسیMarketing) مطالعه و مدیریت روابط در تبادلات است. بازاریابی فرآیند شناسایی، پیش‌بینی و رفع نیازها و خواسته‌های مشتری است. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتری‌ها استفاده می‌شود، این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب می‌شود. همراه لاین استور باشید تا به بررسی انواع بازاریابی بپردازیم . اگر هنوز مقالات قبلی آشنایی با انواع بازاریابی مطالعه نکرده اید از طریق لینک های زیر مقالات رو مطالعه بفرمایید.
بازاریابی
بازاریابی چیست

بازاریابی چیست؟

به زبان ساده، به اعمالی که باعث انجام فعالیتی از سوی مشتری می‌شوند که برای کسب‌وکار سودمند است بازاریابی گفته می‌شود. بازاریابی همه استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را در بر می‌گیرد که شرکت‌های مختلف با بهره برداری از آن‌ها در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خود در بازار و ترغیب مخاطب هدف به خرید تلاش می‌کنند.

انواع بازارایابی

۱۱- behavioral marketing بازاریابی رفتاری:

بر اساس رفتار کاربر پیشنهاد ها و تبلیغات را مشخص می کنیم 

۱۲- blackhat marketing بازاریابی کلاه‌سیاه:

عموماً مورداستفاده در سئو و رتبه‌بندی نتایج موتورهای جستجو، تحت تأثیر قرار دادن نتایج موتورهای جستجو از طریق روش‌های غیراخلاقی که پیشنهاد میکنیم به سراغ این مورد نروید 

۱۳- brand marketing بازاریابی برند:

توسعه برند که اغلب در برابر بازاریابی مستقیم قرار می‌گیرد.

۱۴- call center marketing بازاریابی مرکز تماس:

بازاریابی تلفنی و از راه دور و رسیدگی به تماس دریافتی از طرف مشتریان فعلی و بالقوه

۱۵- campus marketing بازاریابی دانشگاه:

بازاریابی باهدف دانشجویان یا از طریق آنها

بازاریابی
بازاریابی چیست

۱۶- catalogue marketing بازاریابی کاتالوگ:

بازاریابی از طریق کاتالوگ‌هایی که از طریق پست توزیع می‌شوند.

۱۷- cause marketing بازاریابی سببی:

کسب‌وکارها با همکاری با مجموعه غیرانتفاعی برای کسب منافع دو طرف اقدام به بازاریابی می‌کنند.

۱۸- celebrity marketingبازاریابی با افراد مشهور:

استفاده از ستارگان مشهور و شناخته‌شده به‌عنوان سخنران جهت تائید یا اعلام رضایت

۱۹- channel marketing بازاریابی کانال:

بازاریابی ترویج و ترفیع از طریق عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان، فروشندگان مجدد

۲۰- Closed-Loop Marketing بازاریابی حلقه بسته:

اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه از دوره عمر بازاریابی به فروش‌ها

بازاریابی
بازاریابی چیست

پیشهاد مطالعه :

مهارتهای یک بازاریاب برای بازاریابی

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)