تاثیر استفاده از ایموجی‌ها در سئو و نتایج جستجوی گوگل
تاثیر استفاده از ایموجی‌ها در سئو و نتایج جستجوی گوگل

تاثیر استفاده از ایموجی ها در سئو سایت😎 و نتایج جستجوی گوگل 🔍

تاثیر استفاده از ایموجی در عنوان سایت بسیار بالاست. اما باز هم باید این نکته را درنظر داشته باشید که نباید به کسب‌وکار و عنوان وبسایت شما بی‌ربط باشد. استفاده از ایموجی در عنوان وبسایت توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

در عصر حاضر دیگر ایموجی‌ها (Emojis) به همه‌جا نفوذ کرده‌اند. و اکثر ما به این ایموجی ‌های جزوی از زندگی ما شده است و از آنها برای نشان دادن احساسات خودمان در رابطه با یکدیگر استفاده می نماییم . ایموجی هایی که شروع یا پیدایش آن از یاهو آغاز شد ، امروز در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و حتی روزنامه‌ها و برخی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه هم دیده می‌شود. ما هم به خاطر این محبوبیت اموجی‌ها و البته روز جهانی اموجی (۱۷ جولای) تصمیم گرفتیم کمی درباره نقش اموجی‌ها در گوگل و دنیای سئو به شما بگوییم.

همراه لاین استور باشید تا بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم به کمک ایموجی‌ها، رتبه گوگل بهتری داشته باشیم . اما قبل از هر چیز لازم هست که با اسنیپت آشنا شوید .

تاثیر استفاده از ایموجی
ایموجی چیست

واژه Snippet در موتور جستجوی گوگل در واقع به همان توضیحات یا Description هایی گفته می‌شود که زیر عنوان هر نتیجه یافته شده در صفحات نتایج جستجو نمایش داده می‌شود؛ در برخی موارد نیز منظور از آن، کل یک نتیجه شامل عنوان، نشانی وب و توضیحات آن است. اما در هر حال ارتباطی با مفهوم این واژه در برنامه نویسی ندارد.

تاثیر استفاده از ایموجی ها و بهبود رتبه شما

همانطور که میدانید ، گوگل به دنبال نمایش دادن بهترین و جذاب‌ترین نتایج برای هر جستجویی است. یکی از راه‌های گوگل برای تشخیص این موضوع، بررسی رفتار کاربران است. زمانی که اکثر کاربران بر روی یک نتیجه کلیک کنند، طبیعتاً این نتیجه باید از بقیه نتایج جذاب‌تر باشد. بنابراین گوگل هم به مرور زمان رتبۀ آن را افزایش می‌دهد. پس هر چقدر کلیک روی سایت شما (نسبت به بقیه سایت‌ها) بیشتر باشد، رتبه شما هم بهتر خواهد شد.

انواع ایموجی
مزایای استفاده از ایموجی

اما برای اینکه کاربران در نتایج جستجوی گوگل روی سایت شما بیشتر کلیک کنند، چه راهکاری دارید؟ شما باید یک اسنیپت مرتبط و جذاب بنویسید تا آدم‌ها را ترغیب به کلیک کنید. اسنیپتی که بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند. و یک راه خیلی خوب برای متمایز کردن و جذاب نشان دادن یک اسنیپت، استفاده از اموجی‌هاست. به این ترتیب، نرخ کلیک شما افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه، کاربران بیشتری را به سایت خود جذب می‌کنید. (شما همچنین می‌توانید از ریج اسنیپت نیز برای متمایز کردن و ارائه اطلاعات بیشتر استفاده کنید. منظور از ریچ اسنیپت، همان اطلاعات اضافی مثل امتیاز ۵ ستاره یک صفحه است که شما به کاربران گوگل نمایش می‌دهید.)

البته، توجه داشته باشید که نرخ کلیک یا CTR (نسبت نمایش یک نتیجه به تعداد کلیک بر روی آن) فقط یکی از ۲۰۰ فاکتور گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها است. پس فکر نکنید که همین یک کار برای رتبه‌های بهتر کافی است. در واقع، اگر کاربر بر روی سایت شما کلیک کند و خیلی زود از آن خارج شود، یک پیام به گوگل ارسال می‌شود مبنی بر اینکه سایت شما خیلی خوب نبوده است (به این پدیده pogo-sticking گفته می‌شود.) پس در کنار افزایش نرخ کلیک به کمک اموجی‌ و سایر روش‌ها، سایت شما نیز باید جذابیت کافی را داشته باشد و بتواند نیاز کاربر را برآورده کند.

نکاتی برای تاثیر استفاده از ایموجی ها در سایت در اسنپیت گوگل

حالا که با نقش ایموجی‌ها در افزایش نرخ کلیک سایت خود در گوگل آشنا شدید، وقت آن رسیده که نکاتی برای تاثیر استفاده از ایموجی ها را به شما بگوییم.

در درجه اول، دقت داشته باشید که در جای درستی از اموجی‌ها استفاده کنید. برای یک کسب و کار رسمی، شاید اصلاً استفاده از اموجی‌ها درست نباشد و فقط مخاطب را دلسرد کند. اما فرض کنیم که شما یک سایت مرتبط با حیوانات دست‌آموز دارید و یک مقاله در مورد تربیت سگ‌ها نوشته‌اید. قطعاً در چنین جایی، استفاده از یک ایموجی سگ باعث می‌شود که مخاطبان علاقه بیشتری به اسنیپت شما نشان دهند و کلیک روی آن بیشتر شود. در واقع، حرف ما این است که هنگام استفاده از ایموجی‌ها، به مخاطب خود فکر کنید و ببینید که آیا او این کار را دوست خواهد داشت یا نه.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد اموجی‌ها، به نوعی اسپم کردن محسوب می‌شود و خود گوگل به صورت خودکار اکثر آنها را حذف خواهد کرد. پس نهایتاً به استفاده از ۳ ایموجی بسنده کنید و بی‌خود شور موضوع را در نیاورید. یک نکته جالب در همین زمینه، این است که گوگل معمولاً ایموجی‌های موجود در توضیحات یک اسنیپت را راحت‌تر از ایموجی در عنوان نمایش می‌دهد.

تاثیر استفاده از ایموجی
ایموجی چیست

نحوه اضافه کردن ایموجی به نتایج جستج

اینکار واقعاً ساده است. کافی است ایموجی مد نظر خود را از سایت iEmoji یا emojipedia بیابید، آن را کپی کنید و در اسنیپت خود قرار دهید. 

البته، اگر این روش جواب نداد، یک راه دومی نیز وجود دارد و آن هم این است که وارد صفحه یک اموجی شوید و از کدهای Decimal HTML Entity یا Hexadecimal HTML Entity آن در اسنیپت خود استفاده نمایید.

یک راه دیگه هم هست که داخل تلگرام رفته و در قسمت چت یک ایموجی را در جایی که متن را برای چت کردن مینویسیم قرار دهیم و آن را انتخاب و کپی نماییم و سپس در محلی که میخواهیم از ایموجی استفاده نماییم آن را جای گذاری یا به اصطلاح پیست past نماییم .

نکته: توجه داشته باشید گاهی ممکن است مرورگر کاربر نتواند کدهای مربوط به ایموجی‌‌ها را تجزیه و تحیل کند و به همین دلیل آن‌ها را به صورت مربع نمایش دهد. در این صورت ظاهر سایت شما در نتایج جستجو بسیار بد خواهد شد پس دقت لازم را داشته باشید .

یکبار دیگر تاکید می‌کنیم: قطعاًتاثیر استفاده از ایموجی در عنوان صفحه، متاتگ توضیحات و حتی تبلیغات گوگل ادورز می‌تواند در جلب توجه کاربران موثر باشد. اما به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از ایموجی در اسنیپت صرفا یک دکوراسیون برای جلب توجه نیست و شما باید از آن‌ها در جای مناسب و مرتبط استفاده کنید. صرف استفاده از یک کاراکتر تصادفی، کار صحیحی نیست و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. به عنوان مثال از ایموجی تلفن در صفحه “تماس با ما”، ایموجی افراد در صفحه “درباره ما” و همینطور ایموجی هدیه در صفحات تبلیغاتی سایت می‌توانید استفاده کنید چون همانطور که می‌بینید، ارتباطی منطقی بین ایموجی و محتوا وجود دارد. همچنین می‌توانید از کاراکترهای مرتبط در هنگام تعطیلات و پیشنهادات فصلی استفاده کنید.

اما در کل شکی نیست اگر بتوانید از ایموجی ها به خوبی استفاده کنید، قطعا در سئو و ورودی سایت‌تان تاثیر مثبتی خواهد داشت و صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز رنگارنگ‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)