افزایش مشتریان با استفاده از CTA
افزایش مشتریان با استفاده از CTA

افزایش مشتریان با استفاده از CTA یا کال تو اکشن

افزایش مشتریان با استفاده از CTA یا کال تو اکشن

سلام و درود فراوان به همراهان عزیز و همیشگی سایت محبوب  لاین استور 

در این مطلب می پردازیم به افزایش مشتریان با استفاده از CTA یا کال تو اکشن، همراه ما باشید .

CTA یا  کال تو اکشن خودمان 

همان طور که از عنوان پیداست، کال تو اکشن با عبارت Call To Action و مخفف CTA شناخته می‌شود. در یک معنای کلی، CTA یا کال تو اکشن یعنی تمام اقدامات تبلیغاتی برند که به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم انجام گیرد. شاید این تصویر بیش از اندازه کلی باشد و نتوانید به درستی با آن ارتباط برقرار کنید؛ پس کمی جزئی‌تر به مفهوم CTA نگاه می‌کنیم.

احتمالا از خود می‌پرسید مثال مرتبط با کال تو اکشن چیست؟ به این موارد توجه کنید:

  • دعوت از مخاطب به واسطه یک لینک یا ایمیل برای ثبت نام در یک رویداد
  • دعوت از مخاطب برای نوشتن دیدگاه یا نظر در انتهای پست شبکه‌های اجتماعی
  • دعوت از مخاطب برای به اشتراک گذاری یک پست یا مطلب
  • دعوت از مخاطب برای خرید یک محصول به واسطه کلیک کردن روی عکس آن محصول
  • و دعوت از مخاطب برای انجام کارهای دیگر که حتما شما هم با آن برخورد کرده‌اید.
CTA یا کال تو اکشن
کال تو اکشن چیست
پیشنهاد مطالعه :

CTA یا کال تو اکشن چیست ؟

تمام اقدامات تبلیغاتی ما که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم انجام می‌شود، در نهایت برای این است که مخاطب اقدام موردنظر ما را انجام دهد. این اقدام می‌تواند خرید از فروشگاه، خرید از سایت، ثبت در یک رویداد، پرکردن یک فرم ، مشاهده مطلب سایت یا هر مورد دیگری باشد. بنابراین علاوه بر ارائه محتوای جذاب و متقاعدکننده، در پایان باید کاری کنیم که با یک فراخوانی مناسب کاربر بپذیرد اقدامی که می‌خواهیم انجام دهد.
در واقع شما با یک CTA یا کال تو اکشن خوب می‌توانید میزان فروش محصولات یا دانلود اپلیکیشن خود را دگرگون کنید. در این مطلب بیشتر می‌خواهیم از Call To Action صحبت کنیم و ببینیم چطور می‌توانیم یک CTA تاثیرگذار طراحی کنیم.

مفهوم CTA یا کال تو اکشن چیست؟

همان‌طور که گفتیم CTA یا کال تو اکشن (Call To Action) که با نام‌های دیگری چون فراخونی، دعوت به اقدام یا درخواست بازخورد نیز شناخته می‌شود، درخواستی است که شما از مخاطب خود دارید تا او را به انجام کاری خاص تشویق کنید. CTA نیز مخفف Call To Action است. کال تو اکشن می‌تواند به شکل‌های مختلفی چون پیام یک خطی، یک تصویر، یک لینک یا یک دکمه در سایت، شبکه‌های اجتماعی یا هر جای دیگری باشد تا در نهایت مخاطب مجاب شود که مشارکت موردنظر شما صورت گیرد.
برخی تصور می‌کنند کال تو اکشن باید حتما به صورت یک دکمه گرافیکی تعریف شده یا حتما در انتهای متن تبلیغاتی باشد، اما واقعا این‌طور نیست. کال تو اکشن لزوما برای خرید نیست و می‌توان برای رسیدن به اهداف دیگری چون ثبت نام، ثبت اطلاعات، دانلود اپلیکیشن و… نیز مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مزایای CTA این است که به کمک آن می‌توان اهداف تعریف شده در گوگل آنالیتیکس را محقق کرد.

call-to-action
مزایای کال تو اکشن چیست
پیشنهاد مطالعه :

افزایش مشتریان و درآمد و گسترش کسب‌کار شما همگی وابسته به CTA هستند.

🔹انواع CTA یا کال تو اکشن در شبکه های اجتماعی:

✅دانلود 
✅لایک 
✅خرید
✅ثبت‌نام
✅عضو شدن 
✅اهدا کردن
✅اشتراک‌گذاری
✅کامنت‌گذاری 
✅تماشا کردن
call-to-action
مزایای کال تو اکشن چیست

اهداف طراحی دکمه CTA

طبیعتا در پی هر اقدامی که نیاز دارید کاربر انجام دهد، اهدافی را برای خود مشخص می‌کنید. به همین دلیل هر کال تو اکشن ممکن است با هدفی خاص طراحی شده باشد. نکته مهم اینجاست که باید از قبل هدف‌تان کاملا واضح شفاف باشد تا بدانید قرار است به چه خروجی‌ای برسید. اما به‌طور کلی معمولا بیشتر کال تو اکشن ها با اهداف مشخصی تعریف می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. ترغیب مشتریان به خرید و افزایش فروش
  2. دریافت اطلاعات مهم مانند شماره موبایل و ایمیل
  3. عضوگیری در شبکه‌های اجتماعی
  4. ترغیب مخاطبان به مطالعه ادامه مطلب
  5. تشویق کاربران به بررسی صفحات دیگر
  6. برندسازی
  7. ارسال هدیه یا نسخه دمو
  8. تشویق به مشارکت در بخش نظرات و بیان تجربیات
  9. درخواست به اشتراک گذاری مطلب

محل قرارگیری دکمه CALL TO ACTION

یکی از نکات مهم در مورد CTA این است که دکمه کال تو اکشن را کجا بگذاریم که بیشترین بازخورد را داشته باشد. طبیعتا باید دکمه CTA در بهترین جایی قرار گیرد که هم دسترسی به آن ساده باشد و هم بهتر دیده شوید. تصمیم‌گیری برای محل قرارگیری دکمه گاهی به تجربه بستگی دارد، گاهی باید سراغ یک فرد متخصص بروید و گاهی هم با آزمون و خطا مانند تست A/B می‌توانید متوجه شوید کجا بازخورد بهتری می‌گیرید. به طور پیش‌فرض بهترین جایی که برای قرارگیری دکمه Call To Action در نظر گرفته می‌شود پایان متن است که هم خوب دیده می‌شود، هم کاربر بعد از مطالعه محتوا آماده کلیک کردن روی آن است. ولی می‌توانید دکمه کال تو اکشن خود را بالای صفحه یا چند جا در بین متن در نظر بگیرید تا هر وقت کاربر تمایل داشت روی آن کلیک کند. حواستان باشد محل قرارگیری یا تکرار دکمه کال تو اکشن نباید طوری باشد که منجر به نتیجه منفی شود و طوری مخاطب را اذیت کند که قید کلیک کردن روی آن را بزند. براساس تجربه و از نظر فنی مکان‌های زیر بهترین موارد برای قراردادن دکمه CTA است:

  • انتهای صفحه اصلی یا پست‌ها
  • سایدبار
  • پیام‌های پاپ آپ
  • صفحه محصول
  • بنرهای تبلیغاتی
  • اسلایدها
  • منوهای چسبان

 

نظرات خود را در مورد ” افزایش مشتریان با استفاده از CTA یا کال تو اکشن ” در قسمت دیدگاه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)