کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را در حقیقت می توان نوعی بازاریابی پارتیزانی معرفی کرد اگر از استراتژیهای تولید محتوای اصولی استفاده کنید و در اختیار مخاطبانتان قرار دهید در آن زمان است که برگذاری کمپین تبلیغاتی برای شما موثر خواهد بود.
کمپین تبلیغاتی چیست ؟
در واقع منظور از کمپین برنامه ای است که از نظر تایم زمانی مشخص شده باشد و در آن زمان شما می توانید هر اقدامی انجام دهید. محتوایی که برای کمپین تولید می کنید باید برگرفته از هدفی که می خواهید آن را به دیگران معرفی کنید باشد به عنوان مثال اگر هدف شما ارائه محصول است باید مشتریان جدیدی را پیدا کنید و برند خودتان را به دیگران معرفی کنید شما با راه اندازی کمپین می توانید به هدف خود برسید.
اهداف از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام
برای راه اندازی کمپین فرقی نمی کند یک کمپین بزرگ باشد یا کوچک در واقع هدف از ایجاد کمپین میزان افزایش معروفیت و محبوبیت یک برند، افزایش ترافیک سایت، فروش محصولات است. موثرترین راه کار برای برای موفقیت در این راه ایجاد و به اشتراک گذاری محتواهایی است که خلاق و مرتبط با کسب و کار شما باشد
مزایای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام
امروزه همانطور که می دانید تعداد زیادی کاربران ایرانی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و هر روز هم به تعداد آنها اضافه می شود این شبکه اجتماعی از محبوبیت خاصی بین کاربران خود دارد یکی از دلایل جذاب اینستاگرام در بین کاربران خود این است که شما می توانید هر محتوایی را در آن بارگذاری کنید این محتواها می توان شامل: ویدئو، پادکست، تصایر و… باشد.
با در اختیار داشتین این امکانات شما می توانید از این راه برند و محصولات خود را به دیگران معرفی کنید مهم ترین هدف در این شیوه بازاریابی افزایش محبوبیت برند و جلب علاقه مخاطبان به محصولات شما می باشد.
برنامه ریزی دقیق برای اجراء تبلیغات
مهم ترین هر فعالیتی در اولین قدم داشتن برنامه ریزی دقیق است که برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی لازم است. در قدم بعدی باید با توجه به اهداف و نیازهایی که دارید محتوای جذابی تولید کنید بهترین محتوا برای دیده شدن در اینستاگرام ساخت یک ویدیو حرفه ای است.
بهترین راه برای انتخاب انتشار کمپین سر زدن به پیج های پر بازدید و برقراری ارتباط با مخاطبان و افراد معروفی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند است به این افراد در اصطلاح اینفلوئنسر گفته میشود. همکاری با اینفلوئنسرها اکثر اوقات موفقیت کمپین را تضمین می کند. اگر تبلیغ کننده شما مورد اعتماد مردم باشد تبلیغات شما هم اعتبار بیشتری پیدا می کند. بنابراین بهتر است از اینفلوئنسرهایی کمک بگیرید که به نوعی با کسب و کار شما در ارتباط هستند.
چه عواملی باعث موفقیت کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام میشود؟
برگذاری کمپین می تواند در پیشرفت و توسعه کار شما نقش مهمی داشته باشد در این بخش می خواهیم به عواملی اشاره کنیم که موفقیت شما در این کمپین تبلیغاتی را تضمین می کند.
۱- تعیین هدف اصلی
اولین قدم که برای راه اندازی کمپین نیاز دارید تعیین هدف از برگذاری این کمپین است که نقش موثری دارد و تعیین کنید که این کمپین چه دستاورد هایی برای شما دارد تما فعالیت های که قرار است در این کمپین برگذار شود را مشخص کنید و مشخص کنید که چه گروه سنی را برای ترغیب و خرید محصول خود انتخاب کرده اید.
۲- تعیین روشهای موثر
پس از تعیین هدف، لازم است روشهای دستیابی و پیاده سازی اهداف را نیز تعیین کنید. مثلا باید بدانید که قصد دارید از روش مسابقه استفاده کنید یا با اینفلوئنسرها همکاری نمایید. برای هر یک از این روشها باید از قبل برنامهریزی کنید و بودجهای متناسب با آن را تدارک ببیند.
۳- تعیین بودجه کمپین
یکی از کارهایی که در همان ابتدای مسیر باید انجام دهید تعیین میزان بودجه برای تبلیغات است. باید بدانید چه میزان از سرمایه تان را قصد دارید به طراحی و راهاندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام اختصاص دهید و سپس سایر امور را با توجه به این بودجه مدیریت کنید.
۴- تدوین برنامه زمانی
برای موفقیت کمپین تبلیغاتی اینستاگرام باید برنامه زمانی مشخصی داشته باشید. افراد موفق در این زمینه، افرادی هستند که یک استراتژی بلندمدت را در نظر میگیرند و سپس آن را به کمپینهای کوچک و کوتاهمدت تقسیم میکنند. در چنین شرایطی لازم است برای هر یک از کمپینهای کوچک و کوتاهمدت خود، تاریخ و برنامه زمانی مشخصی در نظر بگیرید. این امر موفقیت کمپین های تبلیغاتی شما را تضمین میکند.
۵- ایده یابی برای طراحی کمپین خلاقانه
یکی از بخش های مهم طراحی کمپین ایده یابی است. برای طراحی تبلیغاتی تاثیرگذار باید با توجه به استراتژی ها و اهداف اولیه ایده ای منحصر بفرد پیدا کنید. ایده های کمپین های تبلیغاتی معمولا توسط افراد کارشناس و تیم اتاق فکر انجام می شود.
پیشنهاد مطالعه : خرید ممبر تلگرام تضمینی
انواع کمپینهای بازاریابی در اینستاگرام
با توجه به فعالیت و هدفی که دنبال می کنید کمپین های بازاریابی اینستاگرام هر یک در دسته ای جداگانه قرار می گیرند و هر کدام شامل فعالیت ها منحصر به فردی می باشند در ادامه شما را با رایج ترین این دسته های کمپین آشنا خواهیم کرد، شما نیز با در نظر گرفتن نیازها و هدفی که دنبال میکنید میتوانید توجه خود را معطوف به یک یا چند عدد از این دستهها کنید.
- کمپین مسئولیت اجتماعی
- کمپین فروش و تبلیغات
- کمپین عرضه محصولات
- کمپین آگهی از برند
- کمپین رقابتی
جمعبندی
شما با داشتن یکی از کمپین های ذکر شده در بالا می توانید کار خود را توسعه داده و از آن بهره بگیرید و با این اقدام به شکل درست فالوورهای خود را افزایش دهید به این نکته هم باید توجه کنید که هر اندازه کمپین تان را خوب طراحی کنید و با قرار دادن محتوا و عکس تبلیغاتی مناسب با هدف خود را قرار دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اطلاعات کاملی درباره برگذاری کمپین و کسب در آمد از شبکه های اجتماعی را ندارید مشاوران ما در اینجا هستند تا به شما در رونق گرفتن کسب و کارتان کمک کنند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک های زیر در ارتباط باشید.