تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام یکی از موثرترین روشهای تبلیغات آنلاین است که به صورت یک پیام بر روی صفحه نمایش موبایل یا دسکتاپ کاربران ظاهر می شود. در حال حاضر، در اینستاگرام طیف زیادی از افراد جامعه فعال هستند. این افراد جهت پیدا کردن پاسخ مناسب برای نیازهای خود به سراغ این پلتفرم می روند و این فرصتی مناسب را برای صاحبان کسب و کارها فراهم کرده تا تبلیغ محصولات و خدمات خود را در معرض دید افراد زیادی قرار دهند.
اگرچه بسیاری از افراد از اینستاگرام برای کارهای شخصی استفاده می کنند، اما با توجه به قابلیت ها و ویژگی های این پلتفرم می توان از آن برای کارهای تجاری، تبلیغات، بازاریابی، کسب درآمد نیز استفاده کنید. بنابراین شما نیز می توانید برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود، از اینستاگرام جهت دستیابی به یک بازار مناسب استفاده کنید.
روش های متنوعی برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد که یکی از موثرترین آنها، تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام است. در این مقاله ضمن معرفی تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام ، بهترین روش اجرای این برنامه تبلیغاتی را معرفی می نماییم.
چرا اینستاگرام؟
اینستاگرام یک پلتفرم بسیار پرطرفدار در ایران است که توانسته کاربران زیادی را جذب کند. اجرای تبلیغات در اینستاگرام مزایای زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- تبلیغات اینستاگرام می تواند ترافیک وب سایت شما را سه برابر افزایش دهد.
- با ایجاد یک کاتالوگ برای محصولات خود در اینستاگرام می توان آن را به یک پلتفرم خرید تبدیل کنید.
- با فعالیت تبلیغاتی در اینستاگرام می توانید از نمایش صرف محصولات و خدمات، به تعامل مناسب با مخاطبان و مشتریان خود بپردازید.
- با اجرای تبلیغات در اینستاگرام به راحتی فالوور زیادی را جذب می کنید. ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب و کار را دنبال می کنند.
- این تبلیغات تعامل مشتریان با برند شما را آسان تر می کند.
- تبلیغات اینستاگرام علاقه کاربران به برند شما را پس از دیدن یک تبلیغ مناسب، افزایش می دهد.
تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام چیست؟
نوتیفیکیشن یک واژه انگلیسی و به معنی اعلان است و منظور از تبلیغات نوتیفیکیشن اعلان هایی است که از طرف پلتفرمهای مختلف بر روی صفحه موبایل یا از طریق وبسایت بر روی مرورگر کامپیوتر به نمایش در میآید.تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام از طریق پلتفرم اینستاگرام بر روی صفحه نمایش موبایل یا دسکتاپ به کاربران نشان داده میشوند. افرادی که این پیامها را دریافت میکنند، کاربران اپلیکیشنهایی هستند که دریافت پیام تبلیغاتی نوتیفیکیشن را قبول کردهاند.
با توجه به اینکه ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام، نرخ بازدید و بازدهی بالایی دارد به همین دلیل یکی از روشهای تبلیغاتی مؤثر و کاربردی در این پلتفرم محسوب میشوند. برخلاف تبلیغات پاپ اپ که بدون اجازه کاربر به نمایش درمیآیند، برای نمایش تبلیغات نوتیفیکیشن نیاز به اجازه کاربر است. به همین دلیل است که تبلیغکنندگان و بازاریابان به یک اندازه تبلیغات نوتیفیکیشن را دوست دارند، زیرا کاربر طبق میل خود و بدون اجبار آن را فعال می کند. همچنین نرخ تعامل بالایی دارد، مزیتی که برای بسیاری از بازاریاب ها مهم است.
بنابراین، هر زمان که یک کسب و کار در پیج تجاری خود، محتوای جدیدی را منتشر می کند، بلافاصله به کاربران اطلاع داده می شود که یک محصول جدید یا پیشنهاد خاص در انتظار آنهاست.
تبلیغات نوتیفیکیشت اینستاگرام نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالایی دارند. دلیل آن هم ماهیت تبلیغات نوتیفیکیشن است زیرا کاربران می توانند محصولات و خدمات شما را به راحتی پیدا کنند و لازم نیست وقت زیادی را برای جستجوی برند شما در گوگل یا شبکه های اجتماعی صرف کنند بلکه شما از طریق تبلیغات نوتیفیکیش، به سهولت با آنها ارتباط و تعامل دارید.
پیشنهاد مطالعه : خرید ممبر تلگرام
مزایای تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام
- باقی ماندن تبلیغات شما برای ساعتها بر روی صفحه تلفن همراه کاربر و افزایش شانس دنبال کردن پیج شما
- اجرای تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام باعث افزایش ترافیک وبسایت می شود.
- کاربر برای دیدن تبلیغات نوتیفیکیشن نیاز به بازکردن اینستاگرام ندارد.
- هزینه تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام، مقرون به صرفه است.
- با انجام تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام کاربران بدون نیاز به جستجو با شما، برند، محصولات و خدمات شما ارتباط برقرار می کنند.
- تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام در هر دستگاهی اعم از موبایل و دسکتاپ قابل مشاهده هستند و این فرصت بسیار عالی برای دسترسی به انواع مخاطب است.
- ایجاد حس اضطرار یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات و جذب مخاطبان هدف است. تبلیغات نوتیفیکیشن روشی مناسب برای القای حس اضطرار در مخاطب است.
- با توجه به اینکه تبلیغات اینستاگرام به صورت هدفمند در معرض دید مخاطبان، باعث بهبود نرخ جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قدیمی می شود.
- تبلیغات نوتیفیکیشن قابل اندازهگیری است. با این روش تبلیغاتی می توانید میزان موفقیت خود را تجزیه و تحلیل کنید. داده هایی که از این طریق جمع آوری می کنید به شما نشان می دهد که آیا مخاطبان شما اعلان های شما را دوست دارند یا نمی پسندند.
همچنین از نوع محصولاتی که مشتریان را ترغیب می کند تا اقدام به خرید کنند، تعداد بازدید سایت و مدت زمان ماندن کاربران در وب سایت و موارد دیگر اطلاع پیدا می کنید. با این داده ها می توانید پیام هایی ایجاد کنید که تعامل کاربران را افزایش می دهند.
- با توجه به مزایای ذکر شده، تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام نرخ کلیک بالاتری نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی دارد.
- امکان شخصی سازی برای ارائه تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام وجود دارد. یک فرصت بسیار خوب که توسط پنل ممبر فالوور و نوتیفیکیشن لاین استور در اختیار شما قرار می گیرد این است که می توانید متن تبلیغاتی مورد نظر خود را به صورت دلخواه خود بنویسید و در از طریق این پنل در اینستاگرام به نمایش بگذارید.
اهداف تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام
سوالی که ممکن است مطرح شود این است که تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام با چه هدفی انجام می شوند و اجرای این نوع تبلیغات به چه دلیل انجام می شود؟
- ۱) برای تبلیغ پیج اینستاگرام می توان از تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام استفاده کرد.
تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام را می توان با هدف اطلاع رسانی برای معرفی محصولات و خدمات اجرا کرد.
- از این روش تبلیغاتی برای اطلاع رسانی در مورد تخفیفات، پیشنهادات و برنامه های مناسبتی خاص جهت برقراری تعامل بیشتر با مخاطبان و جذب آنها استفاده کرد.
- زمانی که از یک کاربر درخواست انجام یک اقدام خاص را دارید، تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام گزینه بسیار مناسبی هستند.
- برای افزایش نصب یک اپلیکیشن خاص و افزایش میزان کاربران استفاده کننده از آن، می توان از تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام بهره برد.
- یکی از بهترین نتایج استفاده از تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام این است که باعث افزایش بازدید وبسایت می شود.
- برندسازی نیز از مهمترین اهدافی است که می توان با اجرای این نوع تبلیغات به آن دست یافت.
- معرفی محصولات و خدمات جدید و بازاریابی برای فروش آنها نیز از دیگر اهداف مهمی است که می توان برای رسیدن به آن از تبلیغات نوتیفیکیش اینستاگرام کمک گرفت.
چگونه یک تبلیغ نوتیفیکیش جذاب ایجاد کنیم؟
تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام ممکن است برای برخی از افراد ناخوشایند یا کاملا به صورت آزاردهنده ارائه شوند. یا ممکن است طوری طراحی شوند که مخاطب احساس کند، غیرشخصی یا بی ربط هستند. به همین دلیل است که بازاریابان هوشمند تجربه کاربر را در نظر میگیرند.
خود نوتیفیکیشن ها مشکلی ندارند بلکه روشی که بازاریابان از این اعلان ها استفاده میکنند و تعداد دفعاتی مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است برای کاربران آزار دهنده باشد. بنابراین بسیار مهم است که به جای آزار دادن مشتریان خود، آنها را درگیر کنید. برای این کار بهتر است به سه نکته مهم زیر توجه کنید.
۱) تبلیغات نوتیفیکیشن باید مرتبط و به موقع است. یعنی به شخصیت و اولویت های مورد نظر کاربر توجه شود.
۲) این نوع تبلیغات باید دارای محتوای باکیفیت باشد که برای کاربر جذاب است.
۳) در نوتیفیکیشن باید به وضوح اعلام شود که کاربر باید چه کاری را در مرحله بعد انجام دهد.
استراتژی های ایجاد نوتیفیکیشن موثر در اینستاگرام
- یک پایگاه مشترک ایجاد کنید.
برای اینکه کاربر از برند شما اعلانی را دریافت کند، ابتدا باید آن نوتیفیکیشن را تایید کند. پس چگونه می توانید مردم را وادار به دریافت اعلان کنید؟ برای اینکار فرآیند انتخاب را تا حد امکان ساده کنید. مثلا می توانید یک کلمه مانند «اجازه» قرار دهید تا کاربران با کلیک کردن بر روی آن شما را دنبال کنند.
از دیگر مزایای تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام این است که پیشنهادات و تخفیف های منحصر به فرد خود را می توانید برای مخاطبان خود نشان دهید. اگر به دنبال جذب ترافیک به صفحه فرود انتخابی هستید، از ایمیل، صفحات رسانه های اجتماعی و خبرنامه ها به خوبی استفاده کنید.
- محتوا پادشاه است.
یک اعلان تبلیغاتی دارای شش بخش کلیدی است و هر بخش به موفقیت کلی کمپین تبلیغاتی کمک می کند. قسمت اول آیکون وب سایت است که منبع اعلان را نشان می دهد. نماد نشان دهنده برند شماست. بخش دوم، عنوان فشار است که به کاربر میگوید اعلان درباره چیست.
به یاد داشته باشید که اعلان مورد نظر خود را کوتاه و شیرین نگه دارید. همچنین توصیه می شود که ایموجی ها را در پیام خود قرار دهید زیرا نرخ کلیک اعلان های تبلیغاتی را افزایش می دهد. از طرفی اگرچه قرار دادن تصویر در آگهی تبلیغاتی اختیاری است، اما بهتر است این کار را انجام دهید زیرا باعث جذابیت بیشتر تبلیغ شما می شود.
آخرین نکته مهمی که باید بخ آن توجه کنید، قرار دادن دکمه فراخوانی است که یک جنبه بسیار مهم است. فراخوانی برای اقدام، کاربر را وادار می کند تا اقدامی انجام دهد. با کلیک بر روی تماس برای اقدام، کاربر به یک صفحه فرود میبرد که در بیشتر موارد، صفحه فرود تبلیغکننده است.
- مخاطبان خود را دسته بندی کنید.
به لطف داده های مربوط به رفتار کاربران، اکنون می دانیم که یک کاربر چه می خواهد، چگونه آن را می خواهد، کجا می خواهد، و …. . با استفاده از تبلیغات نوتیفیکیشن می توانید مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید، که شمار را قادر میسازد از یک کمپین تبلیغاتی به نتیجه مطلوب برسید.
روش های مختلفی برای تقسیم بندی مخاطبان وجود دارد. می توانید آنها را بر اساس صفحه ای که از طریق آن، نوتیفیکیشن را تایید کرده و مشترک شده اند، تقسیم کنید. همچنین میتوانید بخشی از مخاطبان را در دسته ای قرار دهید که افراد یک محصول را بررسی کردهاند یا حتی پیش رفته و محصول را به سبد خرید خود اضافه کردهاند اما خرید را انجام ندادهاند.
همچنین، میتوانید از فعالیت کاربر در سایت برای تعیین محل قرار دادن آنها استفاده کنید. تقسیم بندی مخاطبان به شما این امکان را می دهد که کمپین هایی را ایجاد کنید که مناسب آنها باشد و در نتیجه نرخ کلیک و تبدیل، تعامل را افزایش داده و در نهایت باعث افزایش فروش شود.
بخش بندی مخاطبان به شما کمک می کند تا مکانی را که می خواهید پیام خود را در آن پخش کنید انتخاب کنید. مانند تبلیغات اینستاگرام که می توانید مکانی را که می خواهید تبلیغ در آن پخش شود را انتخاب کنید، نوتیفیکیشن تبلیغاتی نیز به شما امکان می دهد مکان مورد نظر برای پخش انتخاب کنید.
- تقویم محتوایی داشته باشید.
میتوانید از دادههای رفتار کاربر برای تعیین نوع کمپین و پیامهای همراه استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بخشی از مخاطبان شما سبد خرید خود را رها کرده اند، می توانید اعلان هایی را با لینک به محصول خاص برای این کاربران ارسال کنید. برای شیرینتر کردن معامله و ترغیب آنها به خرید، میتوانید بر روی محصول تخفیف قائل شوید. داشتن یک تقویم محتوایی به شما کمک می کند کمپین متعادلی داشته باشید.
- مسابقاتی را برای جذب کاربران ایجاد کنید.
برگزاری مسابقه، از روش های سرگرم کننده و جذاب برای ایجاد هیجان در مخاطبان شما است. یک راه خلاقانه برای ترغیب مردم به شرکت در اعلانهای شما، دعوت از افراد برای پاسخ به یک مسابقه یا انجام یک بازی است. می توانید در وب سایت خود مسابقاتی قرار دهید که افراد را کنجکاو و مشتاق امتحان کردن چیزهای سرگرم کننده کند و از نوتیفیکیشن استفاده کنید تا آنها را به صفحه مورد نظر برای پاسخ به مسابقه برسانید.
- هدیه بدهید.
راه دیگر برای ایجاد هیجان و ترغیب مردم به تعامل با برند شما، ایجاد یک کمپین هدیه با استفاده از تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام است. پیامهای کوتاه اما جالب ارسال کنید تا به مردم بفهمانید که میتوانند برنده یک هدیه عالی باشند.
اگر هدایای خوبی تعیین کنید و به خوبی آن را اجرا کنید، می توانید مخاطبان خود را هدایت کنید تا در سایت شما یا پیج تان عضو شوند همچنین می توانید پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
- ایموجی اضافه کنید.
امروزه برندهای بزرگ و کوچک، از ایموجی ها در ایمیل ها، پست های شبکه های اجتماعی و سایر ابزارهای ارتباطی آنلاین استفاده می کنند. میتوانید با افزودن ایموجیها، محتوای نوتیفیکیشن خود را طنز و جذاب کنید. ایموجی ها با شکستن محتوای طولانی، باعث جذب چشم ها می شوند. همچنین احساساتی را به محتوای شما اضافه می کنند که مخاطبان شما می توانند با آن درگیر شوند.
- سوال بپرسید.
یکی از راه های جلب توجه کاربران، پرسیدن سوال است. می توانید یک سوال اصلی مطرح کنید و سپس در سایت خود به آن پاسخ دهید. به این ترتیب، کنجکاوی مخاطبان خود را برانگیخته و ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت خواهید کرد.
تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام با پنل لاین استور
پنل ممبر فالوور و نوتیفیکیشن لاین استور یک پنل جذاب با بیش از ۵۰۰ سرویس خدمات مجای از جمله نوتفیکیشن تبلیغاتی است. با کمک این پنل شما می توانید متن یا تصویر مورد نظر خود را آماده کنید و به اینستاگرام ارسال کنید. در این پنل متوجه خواهید شد که چه کسی وارد کانال شما شده و چه تعداد افرادی روی نوتیفیکیشن شما ضربه زده اند.
یکی از دیگر ویژگیهای مهم پنل ممبر فالوور و نوتیفیکیشن لاین استور این است که فالوورهایی که به وسیله کلیک کردن روی نوتیفیکیشن وارد کانال شما میشوند، کاملا واقعی هستند و به اختیار خودشان وارد کانال شما شده اند که تعداد جذب ممبر کاملا بستگی به متن و موضوع کانال شما دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس های تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام لاین استور با کارشناس های ما در ارتباط باشید .