ترفندهای لینکدین ۱
ترفندهای لینکدین ۱

ترفندهای لینکدین ۱

در این مطلب از سایت لاین استور به نکات کاربردی و ترفندهای لینکدین اشاره خواهیم داشت همراه لاین استور باشید .لینکدین در دسامبر ۲۰۰۲ ایجاد شد و در مهٔ ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد. تعداد بازدیدکنندگان این شبکهٔ اجتماعی در سال ۲۰۰۶ از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت. براساس گزارش ارسالی توسط بخش تحقیقات بازار لینکدین در ژوئن ۲۰۱۳ تعداد کاربران این شبکهٔ اجتماعی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به مرز ۲۵۹ میلیون نفر رسید.

 

ترفند های لینکدین
شبکه اجتماعی لینکدین

ترفندهای لینکدین

۱- دعوت از دوستان از طریق خود ِلینکدین

کمتر کسی با این امکان لینکدین آشناست، و از قضا خیلی کاربردی و اثربخش است. لینکدین روی نسخه دسکتاپ، این امکان را به صفحات شرکتی (Company Page) می‌دهد که افرادی را برای دنبال کردن صفحه، دعوت کنند. (قسمت راست تصویر پایین، گزینه Invite connections)

 

در واقع با کلیک روی این قسمت میتوانید مخاطب را جستجو و دعتنامه را از طریق نوتیفیکیشن به او بفرستید و از وی بخواهید صفحه شما را دنبال کند! این امکان از لحاظ تعداد دعوت‌ها محدودیت دارد و هر چند روز یکبار، مجددا به شما اجازه دعوت از کاربران را برای شما باز خواهد کرد. کافیست هدفمند دعوت کنید تا این محدودیت در تعداد دعوتی‌ها کمتر باشد و زودتر برداشته شود.

۲- محتوای خود را سئو فرندلی کنید

زمانی که از سئو فرندلی صحبت می کنیم در واقع هدف ما بهینه سازی نوشته‌ها بر اساس تنکینک‌های موثر سئو است. محتوایی که خلق کردید باید بروز، خواندنی و جذاب و مرتبط با محتواهای تاریخچه صفحه‌تان باشد. برای نوشتن کپشن هر موضوع در لینکدین باید کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو را لیست کرده و سپس محتوای خود را متناسب با این کلمات خلق کنید. استفاده از عنوان مناسب هم یکی از موارد موثر در سئو فرندلی بودن محتواست.

نکته مهم: سعی کنید مقالاتی که متن طولانی دارند را بخش‌بندی کنید و به مرور در لینکدین به اشتراک بگذارید. در استفاده از پیوند مقالات در محتوای نوشته ها محتاط باشید چرا که ممکن است بر اساس الگوریتم LinkedIn دسترسی کاربران به محتواهای جدید شما کاهش یابد.

۳- الگوریتم لینکدین برای نمایش محتوا به افراد بیشتر

کامنت، کامنت و کامنت! از نظر لینکدین دریافت کامنت بیشتر یعنی تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان. اگر میخواهید در لینکدین هک رشد کنید، کامنت بگیرید! می‌پرسید چطور کامنت بگیریم؟ پست‌های چالش برانگیز، سوالی و ترندهای روز بیشترین کامنت‌ها را میگیرند! یکی از ترفندها طرح سوال است. سؤال کردن برای شروع مکالمه در دنیای فیزیکی هم منجر به نتایج خوب می‌شود، از این ترفند در شبکه‌های اجتماعی خود هم استفاده کنید و سؤالات خود را از فالوورها بپرسید. پست‌های سؤالی ۵۰%جذابیت بیشتری برای کاربران دارند.

ترفند های لینکدین
شبکه اجتماعی لینکدین

پیشهاد مطالعه :

باید و نبایدهای رمز عبور

۴- شلوغ‌ترین ساعات را انتخاب کنید

سعی کنید که به‌روزرسانی محتوای صفحه‌ی خود را در شلوغ‌ترین ساعات ارسال کنید. بهترین ساعت‌ها برای انتشار محتوا بر اساس روزهای هفتگی ایران در صبح ساعت ۸ تا ۱۰ و عصر ۴ تا ۶ روزهای ۱شنبه تا ۳شنبه است. به‌نوعی می‌توان گفت که روزهای کاری و اداری بازدید بیشتری در لینکدین رخ می‌دهد.

۵- قانون ۲۰/۸۰ را اجرا کنید

حتماً و حتماً از خودتبلیغی خودداری کنید. از قانون پارتو یا همان ۸۰/۲۰ پیروی کنید. یعنی محتوایی که منتشر می‌کنید ۸۰% جنبه آموزشی داشته باشند و ۲۰% دیگر محتوای تبلیغاتی شرکت شما باشند.

۶- پست‌های اسلایدری منتشر کنید

تجربه فعالیت در اینستاگرام ثابت کرده است که پست‌های سریالی و اسلایدی همیشه برای کاربران جذاب هستند. لینکدین هم این قابلیت را به صورت پنهان برای کاربران خود فعال کرده است. این قابلیت که در جای خاصی به آن اشاره نشده با کمک فایل‌های ppt یا همان پاورپوینت امکان پذیر است. برای این کار شما می‌توانید هر تصویر محتوای خود را در یک اسلاید پاورپوینت قرار دهید و فایل پاورپوینت را به عنوان یک سند در پست خود آپلود کنید.
پیشنهاد ما این است که نسبت ۱:۱ را در تصاویر برای بهتر دیده‌شدن رعایت کنید.

پست‌های اسلایدی بیشتر را می‌توانید در صفحه لینکدین DMBoard ببینید
ترفند های لینکدین
شبکه اجتماعی لینکدین

۷- در سایر صفحات شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

می‌توانید از دنبال کنندگان توییتر یا طرفداران اینستاگرام بخواهید که صفحه لینکدین شما را هم دنبال کنند. برای این کار می‌توانید با یک CTA جذاب آن‌ها را به سمت صفحه‌ی لینکدین خود هدایت کنید.

 

۸- مدام تجزیه‌وتحلیل کنید

در دیجیتال مارکتینگ آمار و ارقام همیشه جذاب هستند، در لینکدین هم شما باید آمار پست‌های ارسالی خود را زیر نظر داشته باشید و مدام تجزیه‌وتحلیل کنید. این کار باعث می‌شود تا ذائقه‌ی کاربران خود را بشناسید و مطابق آن محتوای خود را خلق کنید تا ترافیک بیشتری داشته باشید.

۹- ویدیو پست کنید

بررسی‌ها نشان داده است که در پست‌های ویدیو تعامل کاربران ۲ برابر بیشتر از سایر محتواهاست. برای افزایش شانس اشتراک و اظهارنظر هم بهتر است که از هشتگ‌های مربوطه استفاده کنید. همین‌طور پیشنهاد می‌شود که لینک شبکه‌های اجتماعی خود را در کپشن کانال‌های یوتیوب و آپارات درج کنید.

۱۰- عنوان کامل شرکت خود را در لینکدین اعمال کنید

این کار باعث بهبود سئو صفحه‌ی لینکدین شما می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا هنگام جستجو با استفاده از موتورهای جستجو صفحه‌ی شمارا ساده‌تر پیدا کنند.

پیشهاد مطالعه :

باید و نبایدهای رمز عبور

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)