آیا تاکنون فکر کرده اید درآمد شبکه های اجتماعی از کجا و به چه شکلی تامین می شود ؟ در این مقاله ما شما را با انواع روش های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی آشنا می کنیم.
آبونمان
آبونمان یکی از روش های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی است که در آن به ازای ارائه خدمات درآمد کسب می کنند .
تا قبل از این واتس اپ از این روش استفاده می کرد
ولی به دلیل رقابت تنگاتنگ بین پیام رسان ها و سرویس دهی رایگانشان، واتس اپ نیز اپ خود را رایگان کرد.
تبلیغات
این روش برای اپ های پیام رسان مانند تلگرام ، واتس اپ و وایبر روش مناسبی نیست .
اما در رابطه با گوگل و فیسبوک باید گفت که حدود ۸۰ درصد درآمد خود را از این روش به دست می آورند .
روش تبلیغات ممکن است به شکل های مختلف مانند استیکر ، گیم و … نیز باشد .
استیکر
استیکرها برای بیان احساسات کاربران استفاده می شوند .
اپ های پیام رسان در ابتدا جهت آگاهی بخشی تعدادی بسته استیکر تولید می کنند
و بعد از آن استیکرهای پولی خود را به کاربران می فروشند.
پیام رسان هایی مانند لاین ، وایبر و تانگو از این شیوه درآمد زایی استفاده می کنند.
استیکرهای اسپانسری
پیام رسان هایی مانند لاین و وی چت به برند ها این امکان را می دهند
تا حساب های کاربری رسمی بسازند ، بعد از آن امکان ساخت و عرضه استیکرهای این برند ها را فراهم می کنند
و کاربران محتواها را به وسیله این استیکرهای رایگان پخش می کنند . در این روش برندها بسته
به تعداد دانلود این استیکرها توسط افراد به پیام رسان مربوطه هزینه پرداخت می کنند .
فروش محتوا
این روش برای کسانی که کاراکتر طراحی کرده و آن ها را به فروش می رسانند بسیار مناسب است مانند لاین .
تم ، پس زمینه و محتواهای دیگر
اپ های پیام رسان علاوه بر استیکرها از طریق تم و پس زمینه هم می توانند به کسب درآمد بپردازند.
خرید درون برنامه ای
در این روش یک اپ مثلا گیم به صورت رایگان در اختیار مخاطبین قرار می گیرد
و بعد به ازای امکانات بیشتر از آن ها هزینه دریافت می شود .
تجارت همراه
کاربران با استفاده از وی چت می توانند اطلاعات مربوط به کارت اعتباریشان
را به اپ وصل کرده و از درون اپ خریدهای خود را انجام دهند .
از دیگر روش های درآمدزایی شبکه های اجتماعی می توان
به محتواهای اسپانسری ، حساب های کاربری تایید شده ، برقراری تماس
با خطوط ثابت و اپراتورها و … اشاره کرد .