تبلیغات هوشمند اینترنتی
اهمیت تبلیغات هوشمند اینترنتی

تبلیغات هوشمند اینترنتی

امروزه تبلیغات هوشمند اینترنتی روشی نوین به منظور نمایش دادن تبلیغات به کاربران بر اساس سلیقه فردی آن‌ها است. در تبلیغات هوشمند که داخل طراحی سایت به کار می‌رود دیگر برای همه کاربران یک نوع محتوا نشان داده نشده و هر کاربر چیز متفاوتی در تبلیغات هوشمند مشاهده خواهد کرد، به این معنی که موارد برای هر فرد سفارشی سازی می‌شود.

تبلیغات هوشمند اینترنتی با توجه به پیشرفته شدن همه چیز در دنیای الکترونیک رفته رفته محبوبتر می‌شوند. با استفاده از این روش بازدهی به میزان فوق العاده‌ای افزایش پیدا کرده و وارد عصر جدیدی از تبلیغات خواهیم شد.

امروز از تبلیغات هوشمند بیشتر در فروشگاه های آنلاین استفاده می‌شود، اما کاربرد آن‌ها فقط محدود به همین زمینه نیست. به عنوان نمونه می‌توان به برخی وب سایت های فروشگاه لوازم جانبی گوشی های هوشمند اشاره کرد.

پس تبلیغات هوشمند علاوه بر افزایش سود به صورت مستقیم برای فروشندگان، آسودگی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند که به طور غیر مستقیم باز هم سبب افزایش میزان سوددهی شرکت ها خواهد شد.

ریشه تبلیغات هوشمند دیتا است و به همین دلیل شرکت هایی که در پی استفاده از چنین روش های تبلیغاتی هستند، یا باید با شرکت های فعال در این زمینه همکاری کرده و یا خودشان نیروهای متخصص در زمینه داده کاوی استخدام کنند.

در این مقاله قصد ما این است که شما را با روش های تبلیغات هوشمند آشنا کنیم در واقع سایت لاین استور کار تبلیغات را انجام نمی دهد. در این مقاله سعی کردیم شما را با روش ها و مزایای تبلیغات هوشمند اینترنتی آشنا کنیم تا با دید بازتری تبلیغات خود را انجام دهید.

تبلیغات هوشمند اینترنتی
کاربرد تبلیغات هوشمند اینترنتی

پیشنهاد مطالعه : فواید تبلیغات اینترنتی

تبلیغات هوشمند اینترنتی چیست؟

تبلیغات در اینترنت یکی از مؤثرترین روش‌ها برای معرفی تمام مشاغل، یافتن مشتریان جدید و متنوع‌سازی جریان درآمد آن‌ها است. به عبارت دیگر تبلیغات الکترونیکی یا همان تبلیغات در اینترنت هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت و در بستر وب نمایان می‌شود. تبلیغاتی که می‌تواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی در ایمیل دیده شود.

انواع تبلیغات اینترنتی

اینترنت فرصت‌های گسترده‌ای را برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد، بنابراین بیایید برخی از مهم‌ترین انواع تبلیغات در کسب و کار را مرور کنیم.

۱- تبلیغات موتورهای جستجو

نوار جستجو نقطه شروع سفر کاربران است. با وارد کردن یک کلمه کلیدی، مردم به طور عمده روی نتایج صفحه اول تمرکز می‌کنند. بازاریابی موتور جستجو به قرار گرفتن صفحات سایت شما در بالاترین رتبه‌های گوگل و موتورهای جستجو مربوط است، چه به صورت ارگانیک چه با پرداخت هزینه. Google Ads نتایج پرداخت شده را بر اساس حراج رتبه آگهی نمایش می‌دهد. شرکت‌ها قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص ذکر می‌کنند، در حالی که گوگل کیفیت و ارتباط محتوا را تحلیل می‌کند.

۲- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ بازاریابی مبتنی بر ارتباط از طریق ایمیل می‌باشد که یکی از قدیمی‌ترین و تطبیق‌پذیرترین روش‌های تبلیغ اینترنتی است. چرا که بازاریابان ایمیل همیشه در جستجوی نوآوری هستند، مانند ایمیل‌های amp تعاملی که به تازگی راه اندازی شده‌اند.

۳- تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

این روش شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، لینکدین و… است. شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی از دو طریق متناسب با مخاطبان هدف تهیه می‌کنند:

  • به صورت ارگانیک: در این حالت با تولید محتوای ارزشمند، دعوت از دیگران برای به اشتراک گذاری آن و دیگر اقدامات حرفه‌ای می‌توانید به طور طبیعی و ارگانیک مخاطب جذب کنید.
  • در ازای پرداخت پول: در این حالت، می‌توانید با نشان دادن پست‌های تبلیغاتی که بر اساس سن، جنس، فعالیت‌های مورد علاقه و سایر موارد مشترک آن‌ها برای مخاطبان شما در نظر گرفته شده است، از عملکرد رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اکانت بیزینس را برای کسب و کارها در نظر گرفته‌اند.

۴- تبلیغات موبایلی

این نوع تبلیغات در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ظاهر می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند پس از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در مرورگر بهینه شده برای دستگاه‌های تلفن همراه، با پیامک تبلیغ کنند. 

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به سنتی

وقتی قصد دارید تبلیغاتی را مدیریت کنید باید ببینید در چه پلتفرم‌ها یا محیط‌هایی می‌توانید به مخاطب هدفتان دسترسی بیشتری داشته باشید و در همان جا تبلیغات تان را در معرض نمایش قرار دهید تا به خوبی در دید مشتریان بالقوه قرار بگیرید. این روزها هم که اکثر مردم مدت زیادی از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی یا به وبگردی در دنیای آنلاین می‌گذرانند.

قابلیت اتصال موبایل به این پلتفرم‌ها باعث شده تا در هر ساعت از شبانه روز، در اوقات مرده، در زمان‌های انتظار و حتی زمانی که بی‌حوصله یا تنها و بی‌کار هستند به سراغ موبایلشان بروند و سعی کنند وقت خود را در محیط‌های آنلاین سپری کنند.

۱- دسترسی بیشتر به کاربران

مخاطبان هدف، زمان زیادی را در محیط اینترنت سپری می‌کنند و تبلیغات در این محیط می‌تواند بیشترین تأثیر را بر روی ایشان داشته باشد. اینترنت برای کسب و کارهای مختلف امکانی فراهم می‌کند تا صرف نظر از مکانی که هستند، محصولات یا خدمات خود را به مردم در نقاط دیگر عرضه کنند و کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

۲ هدفمند بودن تبلیغات الکترونیکی

در تبلیغ اینترنتی شما می‌توانید با هدف‌گذاری دقیق و مطابق با نیاز کاربر، محصول خود را عرضه کنید. از امکاناتی که پلتفرم‌های دیجیتال در اختیارتان قرار می‌دهد، استفاده کنید و مشتریان خود را در دسته‌های مختلف قرار دهید. می‌توانید مخاطبان خود را برحسب علاقه، اولویت‌های‌شان، جنسیت، سن و… تقسیم‌بندی کنید و محصول یا خدمتی را به دست آن‌ها برسانید که نیازشان رفع شود و از آن استقبال کنند.

کاربرد تبلیغات اینترنتی هوشمند

۳- منعطف بودن

از دیگر فواید تبلیغات در فضای مجازی می‌توان به قدرت انعطاف‌پذیری بسیار زیاد آن اشاره کرد. شما می‌توانید با یک کلیک ساده، سرمایه‌گذاری خود را  روی کمپین مورد نظر افزایش دهید. ممکن است پس از شروع کمپین و بررسی نتایج موجود، نیاز باشد بعضی از پارامترها را بهینه سازی کنید و یا حتی گاهی کمپین را متوقف و از بودجه خود به شکلی دیگر استفاده کنید.

۴- ارائه اطلاعات مفید و کاربردی به مشتریان

در استراتژی تبلیغ در اینترنت به مشتری اطلاعات کافی و کاملی در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می‌شود، راهکارهای جایگزین، امکان مقایسه با محصولات مشابه، نقد و بررسی محصولات و پاسخ به سؤالات مشابه در رابطه با خدمات ارائه می‌شود. 

۵- کاهش هزینه‌ها

شاید بتوان گفت هدف از تبلیغات در اینترنت علاوه بر دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان واقعی، کاهش هزینه‌ها نیز می‌باشد. همان طور که گفته شد با هدف‌گیری دقیق مخاطبان و گزارش‌گیری می‌توان بازدهی را افزایش داد و به این ترتیب هزینه‌های حاصل از تبلیغات را کاهش داد.

همان طور که مشاهده کردید، تبلیغات اینترنتی مدل‌های بسیار زیادی دارد؛ اما لازم نیست شما به همه انواع آن‌ها بپردازید بلکه با توجه به موقعیت کنونی شرکت خود، مخاطب هدف، هدف از تبلیغات و سایر عوامل تأثیرگذار، از میان آن‌ها بهترین راه تبلیغ در اینترنت را انتخاب کنید و فقط تمرکز خود را بر روی همان‌ها بگذارید.

در این زمینه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ نیز اقدام به ارائه مشاوره رایگان به مشتریان خود می‌کنند که می‌تواند در رهایی از سردرگمی بسیار مفید واقع شود.

 خانم مهندس پورنقی   خانم مهندس برومند 

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)