حساب Creator Account اینستاگرام یکی از جدیدترین امکانات اینستاگرام برای صفحات پرمخاطب است که سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. یکی از مهم ترین موارد پس از تلاش بسیار در تولید محتوا و ارتباط با مخاطب، سنجش میزان تاثیرگذاری راهبرد شماست. ابزارهای اندازه گیری دقیق عموما گران قیمت هستند و خیلی کمیاب می توان آن را یافت. سرویس هایی مانند شبکه های اجتماعی در تلاشند تا خود را به بهترین بستر برای فعالیت تولیدکننده های محتوا و برندها تبدیل کند. یک سرویس خوب باید ابزار سنجش بازخورد مخاطب خوبی هم داشته باشد و وقتی از چنین سرویس هایی صحبت می شود نام غول هایی چون گوگل و فیس بوک واقعا درخشان است. اینستاگرام حدودا ۲ سال پیش حسال کاربری تجاری یا business Account را معرفی کرد که روز به روز آمار تعامل مخاطب را دقیق تر و جزئی تر ارایه می کرد. حالا خبر می رسد که اینستاگرام حساب سازندگان یا Creator Account را معرفی کرده است
حسابهای کاربری ویژهی تولیدکنندگان محتوا یا حسابهای Creator که هماکنون توسط گروه کوچکی از کاربران در دست بررسی و آزمایش قرار دارند، امکانات و قابلیتهای بیشتری را در اختیار اینفلوئنسرها و خالقان محتوا میگذارند. از جملهی این قابلیتها میتوان به دسترسی به آمار و ارقام فالوها و آنفالوها، فیلتر کردن دایرکتها یا همان پیامهای مستقیم از طرف گروههای مشخصی از فالوورها یا دنبالکنندگان (برای مثال، برندهای تجاری یا دوستان) اشاره کرد. علاوهبر این، حسابهای کاربری یادشده به صاحبان آنها این امکان را میدهد که بر روشهای مختلف برقراری ارتباط و تماس دیگران با خود کنترل بیشتری داشته باشند.
اینستاگرامبا توسعهی قابلیتها و امکانات جدید میخواهد پلتفرم جذابتری برای تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و اینفلوئنسرها باشد و عملکرد ضعیفتری نسبتبه اسنپچت نداشته باشد. این شبکهی اجتماعی پرطرفدار، در حال حاضر نوعی از حسابهای کاربری ویژهی کسبوکارها را با امکانات بیشتر در اختیار آنها قرار میدهد؛ امکاناتی که از جملهی آنها میتوان به اضافه کردن برچسب قیمت به پستهای مربوط به کالاها و افزودن لینک به استوریهای روزانه اشاره کرد.
حسابهای کاربری ویژهی تولیدکنندگان محتوا در آیندهای نزدیک در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهند گرفت. اگر میخواهید دنبالکنندگان و مخاطبان خود را در Instagram افزایش بدهید، اخبار جدید را در این زمینه با دقت دنبال کنید.
مطالعه موضوعی: آموزش ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام
همان طور که گفته شد اینستاگرام قصد دارد تا برای اکانت های محبوب با فالوور بالا خود ویژگی خاصی به نام Creator Account را راه اندازی کند. این اکانت مخصوص اینفلوئنسرهای اینستاگرام به آنها اجازه خواهد داد تا از روش های جدیدی اطلاعات تماس برای پروفایل ها را شخصی سازی کرده و همچنین ابزارهایی برای فیلتر کردن پیام ها در اختیار داشته باشند.
اگر چه بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای ارتباط برقرار کردن با فالوئرهای خود به این پلتفرم متکی هستند، اما ابزارهای فعلی موجود میتواند برای آنها چالش برانگیز باشد. ویژگی هایی مانند فیلتر کردن پیام باعث میشود تا پیام های مهم از ایمیل های طرفداران و یا مطالب اسپم جدا شوند.
حساب کاربری Creator Account با گزینه های مخصوصی برای دریافت تحلیل های پیشرفته تر عرضه می شود که به آنها نشان می دهد در بازه های هفتگی و روزانه، تعداد دنبال کنندگان آنها چگونه تغییر کرده است. اینستاگرام در حال حاضر نیز برای پروفایل های تجاری (Business Account) آنالیزهایی را ارائه میکند، اما گفته میشود که برای پروفایل های جدید اینفلوئنسرها تجزیه و تحلیل ها با جزئیات بیشتری همراه خواهد بود.
همانطور که بالاتر گفتیم در این گزارش آمده است که آنالیز داده ها موضوع بسیار مهمی است، اما نه فقط برای اینکه به صاحبان اکانت های اینستاگرام اجازه میدهد تا ارزیابی دقیق تری از محتویات به اشتراک گذاشته شده داشته باشند، بلکه این موضوع بیشتر به دلیل مصون ماندن در برابر هک های احتمالی است. عدم وجود آنالیزهای دقیق و پیچیده، حساب کاربری افراد را در برابر حملات هکری آسیب پذیرتر میکند.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینستاگرام تا چه وقت می تواند با قدرت ادامه دهد؟ شما از حساب تجاری اینستاگرام استفاده کرده اید؟
منبع: زومیت – ترنجی