سئو را قورت بده! (قسمت دوم)

سئو را قورت بده! – قسمت دوم

قسمت دوم و پایانی

۲- عوامل پایه در سئو خارج از سایت (off-site)

ساخت پیوندهای خارجی (بک لینک) یکی از روش‌هایی است که بسیار مورد تأکید موتورهای جستجو قرارگرفته است. این بک لینک‌ها به موتورهای جستجو می‌گویند که سایت شما لیاقت دارد تا در نتایج جستجو در رتبه‌های بالاتری قرار گیرد. ایجاد بک لینک باارزش‌ترین عامل در سئوی off-site است که ممکن است به روش‌های گوناگونی انجام شوند. (برای آشنایی بیشتر با این موضوع به نوشتار سئو خارجی یا بهینه سازی برونی سایت چیست؟   مراجعه کنید)

از دیگر اقدامات سئوی خارج از سایت به‌کارگیری شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها و هدایت مخاطبین این پلتفرم‌ها به‌سوی سایتتان است. البته بخشی از این اقدام نیز از طریق بک لینک ها محقق می‌گردد. همچنین روش‌های دیگری مانند تبلیغات پولی در بستر موتورهای نیز از اقدامات سئوی off-site به شمار می‌آیند. در این نوشتار بیشتر از این به معرفی عوامل نمی‌پردازیم ولی پیشنهاد می کنیم مقالات آموزش سئو  و یادگیری اصول سئوی  ما را دنبال کنید تا دانش بیشتری در این حوزه کسب نمایید.

۳- نظارت بر نتایج کارها

در پایان حتماً دوست دارید که نتایج تلاش‌هایی که برای بهینه‌سازی سایت تان انجام داده‌اید مشاهده و بررسی کنید. برای این کار ابزار قدرتمند و کارآمدی وجود دارند که از باارزش‌ترین آن‌ها می توان به گوگل آنالایتیکز Google Analytics  اشاره کرد.

برای آموزش استفاده از Google Analytics می توانید کتاب راهنمای گوگل آنالیتیکس  را تهیه و مطالعه کنید.

این ابزار به شما ترافیک جستجو، کلمات کلیدی که کاربران برای پیدا کردن سایت و محتوای شما استفاده کردند و اطلاعات مفید دیگری ارائه می‌کند. رصد کردن کارکردتان از راه این ابزار کمک می‌کند تا بدانید چه کلمات کلیدی باید برای بهبود سایت و جذب مخاطبین بیشتر در نظر بگیرید و همچنین در کدام بخش‌ها خوب یا بد عمل کرده‌اید.

برای مطالعه قسمت اول به سئو را قورت بده! مراجعه کنید.

 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)