تکنیک ها و ابزارها در سئو

تکنیک ها و ابزارها در اصول سئو

سایتِ بدون سئو، مانند انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود. با رعایت نکات سئو است که می‌توانید سایتتان را از این چاه عمیق نتایج گوگل درآورید و صدایش را به گوش کاربرانی که به دنبال مطالب شما هستند برسانید.

تکنیک ها و ابزارها چه نقشی در اصول سئو دارند؟

افراد در استفاده از تکنیک‌های سئو در سه دسته بندی کلی قرار می گیرند که هر کدام مدعی استفاده از اصول سئو هستند. در اینجا هر سه گروه را بررسی می‌کنیم :

سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!

منظور از سئوی کلاه سفید تکنیک‌هایی است که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام شده و باعث می‌شوند رتبۀ سایت به‌طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل ترفیع پیدا کند. فرایند سئوی کله سفید که بهترین و مناسب‌ترین روش سئو است، یک شبه انجام نمی‌شود و نیاز دارد که مدت زمان مشخصی پیوسته و دائما روی سایت خود کار کنید، اما در عوض به اصطلاح یک عمر راحتید، گوگل به شما اعتماد می‌کند و به این راحتی جایگاه شما را به وبسیات دیگری نمی‌دهد.

راستی اگر به جای سئوی کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید تعجب نکنید؛ از بس که این روش بر پایه اخلاق و صداقت و درستی است به آن سئوی اخلاقی نیز می‌گویند.

سئوی کلاه سیاه: ما تظاهر می‌کنیم که خیلی خوبیم!

این تکنیک سئو که در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه می‌رسد اصول سئو را زیر سوال می‌برد و تمام تلاش خود را برای دور زدن قوانین بکار می‌برد. گوگل به محض شناسایی تکنیک‌های کلاه سیاه سایت‌ها را به سرعت جریمه می‌کند و حتی ممکن است با پنالتی شدن سایت تان مواجه شوید که تمام تلاش‌های شما را به هدر خواهد داد. مدیران سایت‌ها هنگام انتخاب متخصصان سئو خود باید دقت زیادی را بکار ببرند تا گرفتار تکنیک‌های کلاه سیاه و تبعات منفی آن نشوند.

پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید. به قول شاعر: ترسم که به کعبه (رتبه اول گوگل) نرسی ای اعرابی (وبمستر) کاین ره که تو می‌روی به تُرکستان (نتایج آخر گوگل) است.

سئوی کلاه خاکستری: ما خوبیم! ولی نه همیشه.

سئوی کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که با قوانین موتور جستجوی گوگل مغایرند، اما طوری اجرا می‌شوند که گوگل متوجه نشوند و نتواند سایتمان را جریمه کند. به بیان دیگر سئوی کلاه خاکستری مشابه سئوی کلاه سیاه است، اما نسبت به آن ریسک کمتری دارد.

مثلاً گاهی سئوکاران کلاه خاکستری تعداد زیادی صفحۀ جعلی در شبکه‌های اجتماعی مختلف (توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، گوگل پلاس و …) ایجاد می‌کنند و از این صفحات به سایت خودشان لینک می‌دهند. خب گوگل فعلاً نمی‌تواند تشخیص دهد که تمام این صفحات متعلق به خود شما هستند، بنابراین می‌توانید فیدبک خوبی از آن‌ها بگیرید. اما بعید هم نیست که تا چند وقت دیگر این راز هم بر ملا شود و دچار جریمۀ گوگل شوید!

توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفه‌ای نشده‌اید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتم‌های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید. چون گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد و به آن آسیب بزند.

انواع سئو کدام است؟ و هر یک چقدر تابع اصول سئو هستند؟

در یک تقسیم بندی کلی قانون‌های سئو به دو بخش تفکیک می‌شود، سئو داخلی و سئو خارجی.

سئو داخلی

سئو داخلی یا on page seo قواعدی است که در داخل سایت بکار می‌برید تا ضمن افزایش کاربران در موتورهای جستجو راحت تر یافت شوید. سئو محتوا و تکنیکال مهم‌ترین بخش‌های سئو داخلی هستند. با رعایت فاکتورهای سئو داخلی می‎توانید ضمن استفاده از محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد رتبه دلخواهتان را بدست آورید. محتوای مناسب شاه کلید موفقیت کلیه فرآیند‌های سئو داخلی است و نقش اساسی را در ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. در کنار توجه به محتوا عناصری مثل توجه به کلمات کلیدی، بهینه سازی آدرس صفحات سایت، بهینه سازی Meta title ، بهینه سازی انکر تکست‌ها و رعایت ساختار در نوشتار متن می‌تواند به موفقیت سئو داخلی سایت کمک کند.

 

باورهای غلط درسئو را بخوانید

سئو خارجی

سئو خارجی یا  OFF Page SEO شامل روش‌هایی است که در خارج از سایت بکار گرفته می‌شود تا پس از بکارگیری قانون‌های سئو داخلی به ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند. سئو خارجی از فاکتورهای متعددی پیروی می‌کند که رعایت آن‌ها می‌تواند در موفقیت سایت نقش چشم گیری داشته باشد. طبیعی بودن، عنصر بسیار تاثیر گذاری در سئو خارجی است و باید تلاش کنیم قواعد ثابت سئو به طبیعی ترین شکل ممکن بکار برده شود تا موفقیت تضمین شود. ایجاد صفحه در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ نویسی، ثبت سایت در موتورهای جستجو، اشتراک گذاری تصاویر مناسب و استفاده از ویدیو می‌تواند به موفقیت سئو خارجی سایت کمک کند.

در مقالات بعدی چک لیست های سئو داخلی را خواهیم گفت.

سئوی خارجی مقاله ای در لاین استور

۷ قانون همیشگی در اصول سئو

در اینجا به ۷ اصل همیشگی در سئو اشاره می‌کنیم که هر فردی که به فکر فعالیت در فضای اینترنت است باید از آن‌ها آگاه باشد:
۱٫    یافتن لینک ها و صفحات جدید وظیفه خرنده هاست
خزش (Crawling) زمانی صورت می‌گیرد که موتور جستجوی گوگل توسط روبات‌های خرنده خود سایت شما را بررسی کرده و محتواهای جدید را شناسایی می‌کند. این اصل همواره ثابت است و متخصص سئو باید تمام تلاش خود را بکار برد تا خزنده‌ها به راحتی بتوانند صفحات جدید سایت را شناسایی کرده و ثبت کنند. خرنده‌های گوگل یک مسیر را دنبال می‌کنند و نقشه سایت در یافتن مسیر حرکت خرنده‌ها بسیار تاثیر گذار هستند.
۲٫    صفحات ایندکس شده باید دارای  فاکتورهای موثر در الگوریتم رتبه بندی گوگل باشند
زمانی که روبات‌های گوگل صفحات جدید سایت را شناسایی کردند آن صفحه در موتورهای جستجوی گوگل ایندکس می‌شود و می‌توان انتظار داشت از آن لحظه به بعد صفحه مورد نظر شما در نتایج موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد.
بهتر است بخش‌های مهم و حیاتی سایت ایندکس شوند تا کاربران به راحتی بتوانند به آن‌ها دست یابند.
۳٫    جذب لینک های معتبر همواره مفید است
ایجاد لینک همواره در سئو بسیار مهم است، هر چند لینک‌های داخلی سایت و پیوند آن‌ها مهم و تاثیرگذار هستند اما ایجاد لینک (Link Building) همواره به موفقیت استراتژی‌های سئو کمک می‌کند. نوشتن پست مهمان در وب سایت‌های معتبر و تولید محتوایی که کاربران را به نوشتن پاسخ تشویق کند، نتایج بسیار زیادی در موفقیت بهینه سازی سایت شما خواهد داشت. هرچه لینک‎های معتبر از وب سایت‌های دیگر بدست آورید اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش یافته و صفحات شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب خواهند کرد.
۴٫    الگوریتم های گوگل در حال تغییرند
اصل تغییر الگوریتم‌های گوگل یکی از اصول ثابت سئو است که به پویایی آن کمک می‌کند. گوگل هوشمند است و امروزه با طراحی و اجرای الگوریتم‌های مختلف می‌کوشد تجربه کاربری مناسبی را ایجاد کند. این محیط پویا و در حال پیشرفت سبب می‌شود مدیران سایت‌ها برای موفقیت تلاش بیشتری بکار ببرند و در عین حال تعامل با این محیط از جذابیت بیشتری برخوردار باشد.
۵٫    برند سازی در سئو بسیار تاثیرگذار است
اگر می‌خواهید در نتایج جستجو‌ها جایگاه مناسبی پیدا کنید لازم است به برند سازی اهمیت بدهید و با تمرکز روی برندتان توجه موتورهای جستجو را به خودتان جلب کنید. گوگل الگوریتم‌هایی برای تشخیص برند‌های معتبر بکار می‌برد که سبب می‌شود برند سازی بتواند به ارتقای رتبه سایت و بهبود ترافیک سایت شما کمک کند.
۶٫    از تحقیق کلمات کلیدی غافل نشوید
باید بتوانید کلمات کلیدی ای که کاربران وب سایت شما جستجو می‌کنند را شناسایی کنید و بتوانید تشخیص دهید در حوزه کسب و کار شما پر طرفدارترین عبارت‌های جستجو کدام‌ها هستند. به این ترتیب قادر خواهید بود به بهترین شکل ممکن خودتان را در مقابل چشم کاربران قرار دهید. تحقیق کلمات کلیدی به شناسایی بهتر مخاطبان و ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد.
۷٫    انتخاب توضیحات متا یا  Meta Description باید آگاهانه باشد
استفاده از کلمات کلیدی در متا دسکریپشن مهم است اما استفاده بیش از حد آن‌ها ممکن است به نتایج جستجو آسیب برساند. توضیحات ساده و مناسب کمک می‌کند کاربر بدون اینکه گوگل روی محتوا حساس شود با محتوای صفحه و آنچه پس از باز کردن صفحه با آن مواجه می‌شود آشنا شود.

منابع :نوینسئو۲۴

 

 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)