شبکههای اجتماعی از بهترین ابزارهای برقراری ارتباط و دربافت اطلاعات هستند که در سالهای اخیر به طرز شگفت انگیزی برای تبلیغات و بازاریابی مورد توجه صاحبان مشاغل و برندها قرار گرفته اند. به عنوان صاحب یک کسب و کار اگر واقعا تمایل دارید که با مخاطبان هدف خود ارتباط موثر برقرار کنید، مشتریان جدید جذب کنید، مشتریان قدیمی خود را وفادار کنید از این طریق می توانید درآمد خود را افزایش دهید، ضروری است که هم در شبکه های اجتماعی حضور داشته و هم در این فضا به صورت حرفه ای فعال باشید.
در حال حاضر، بیش از ۴٫۱ میلیارد کاربر فعال در شبکه های اجتماعی حضور دارند که این تعداد ۵۳ درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه افراد زیادی هر روز از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین، تلگرام، واتس اپ، سروش… استفاده می کنند، تبلیغات در شبکه های اجتماعی یک استراتژی بازاریابی مهم است که نباید آن را از دست بدهید. اما چرا؟
در این مقاله به بررسی مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی می پردازیم.
مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی مزایای متعددی دارد. اگر تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود قرار نداده اید، باید تجدید نظر کنید زیرا ممکن است فرصت دسترسی به طیف بزرگی از افراد جامعه، ایجاد تبدیلهای بالاتر و افزایش سطح رضایت مشتریان خود را از دست بدهید. با اجرای تبلیغات در شبکه های اجتماعی از مزایای زیر بهره مند شوید.
- افزایش آگاهی از برند
یکی از بارزترین مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی تاثیر آن بر افزایش آگاهی از برند است. این کار به شما کمک می کند به افرادی دسترسی پیدا کنید که برند شما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمی کنند، بسیاری از آنها ممکن است قبلاً هرگز نام شما را نشنیده باشند.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا برندها ۳ برابر بیشتر نسبت به مشتریان خود از طریق شبکه های اجتماعی ترافیک دریافت کنند. با تبلیغ کسب و کار، محصولات یا خدمات خود در شبکه های اجتماعی، آگاهی از برند را از همان ابتدا افزایش خواهید داد.
افزایش آگاهی از برند نیز خود مزایای زیادی برای شما دارد که می تواند منجر به سرنخ های جدید و تبدیل بیشتر برای کسب و کار شما شود. بدون تبلیغات در شبکه های اجتماعی راه زیادی برای جذب افراد غیرمشتری و غیر دنبال کننده وجود ندارد. بلکه موثرترین راه برای دستیابی به آنها و افزایش آگاهی از برند، هدف قرار دادن آنها از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی است.
- جذب مخاطبان هدف
شبکه های اجتماعی مجموعهای از گزینههای قوانین را برای مخاطبان هدف می دهد که شما این امکان را دارید تا مرتبطترین گروههای مخاطب که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند، را گرد هم ایجاد کرده و کاربران را بر اساس جمعیت شناسی، علایق، رفتار و… گردآوری کرده و به صورت هدفمند در این فضا فعالیت کنید.
- ترافیک با کیفیت را هدایت می کند.
با مشاهده بیشتر محتوای تبلیغاتی توسط افراد در مورد برند شما، نیز ترافیک ورودی سایت شما نیز افزایش می یابد. مهمتر اینکه چون شما عمدتاً به مخاطبان بسیار هدفمندی دست خواهید یافت، ترافیکی که جذب می کنید کیفیت بالایی خواهد داشت.
- بهبود وفاداری به برند
تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیزی فراتر از تبلیغ محصولات یا خدمات است و فرصتی را برای ارتباط با مخاطبان هدف فراهم می کند تا ارتباطات معنی دار ارائه دهند.
برخی از کاربران شبکه های اجتماعی ممکن است تبلیغ شما را دیده باشند و از محصولات شما مطلع شده باشند، اما ممکن است بلافاصله خریدی انجام ندهند. ممکن است بخواهند قبل از تصمیم به خرید محصول، صبر کنند تا بتوانند آن را در زندگی واقعی ببینند.
میتوانید از تبلیغات شبکههای اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان و رضایت آنها استفاده کنید. همچنین استفاده از تبلیغات مجدد در شبکه های اجتماعی می تواند وفاداری به برند را، بیشتر کند زیرا محصولات شما در ذهن مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت شما به خوبی ماندگار خواهند شد.
پیشنهاد مطالعه : ساخت پیامک تبلیغاتی
- نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
پس از مشاهده همه این مزایا دیگر شکی نیست که تبلیغات شبکه های اجتماعی بر نرخ تبدیل نیز تأثیر می گذارد. از آنجایی که با این نوع تبلیغات به مخاطبان بیشتر و مرتبطتری دست پیدا میکنید و ترافیک با کیفیتی را به سایت خود هدایت میکنید، شاهد افزایش نرخ تبدیل از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی خواهید بود.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما کمک می کند تا تبدیل های بیشتری را ایجاد کند. امروزه بسیاری از برندها و محصولات جدید از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی به دنیای بشر راه یافته اند. راه های مختلفی برای افزایش نرخ تبدیل از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی وجود دارد.
پلتفرمهای تبلیغاتی مانند اینستاگرام و لینکدین به شما امکان میدهند معیارهای دقیق هدفگیری مخاطب را برای کمپینهای تبلیغاتی خود طراحی کنید. با انجام این کار، میتوانید مطمئن شوید که تبلیغات شبکه های اجتماعی شما به افرادی دسترسی پیدا میکند که احتمالاً به آنچه میگویید یا پیشنهاد میکنید علاقه دارند.
البته این تنها راه نیست. بلکه با راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی هدفگیری مجدد در شبکه های اجتماعی، میتوانید سرنخها را پرورش دهید و مشتریان خود را تشویق کنید تا دوباره با کسبوکارتان درگیر شوند. کمپین های بازاریابی مجدد در شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل هستند.
برای مثال، صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک میتوانند تبلیغات هدفگیری مجدد را در اینستاگرام اجرا کنند که بازدیدکنندگان وبسایت را تشویق میکند تا دوباره از وبسایت بازدید کنند و خرید خود را تکمیل کنند.
مهمترین چیزی که در مورد شبکه های اجتماعی باید به خاطر بسپارید اجتماعی بودن است. بر همین اساس لازم است تا محتوایی ایجاد کنید که هم جذاب و هم متناسب با مخاطبان شما باشد. همچنین کاربران شبکه های اجتماعی بتوانند به طور طبیعی برند شما را به خاطر بسپارند، محتوای شما را مجدداً به اشتراک بگذارند و شما را به دنبال کنندگان، دوستان و خانواده خود توصیه کنند.
پس از این می توانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید و تبدیل ها را بهبود ببخشید. هنگامی که صحبت از افزایش ترافیک وب سایت و افزایش تبدیل به میان می آید، تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند بستری مناسب برای شروع باشد.
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی کم هزینه است.
وقتی صحبت از تبلیغات در شبکه های اجتماعی به میان می آید، بزرگترین نگرانی افراد ممکن است این باشد که هزینه این کار چقدر است؟ خبر خوب این است که تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند راه حلی مقرون به صرفه برای کسب و کار شما باشد.
اکثر مدلهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر اساس پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا پرداخت به ازای مشاهده (PPV) عمل میکنند، به این معنی که شما فقط زمانی هزینه پرداخت میکنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کرده یا تبلیغ ویدیویی شما را مشاهده کرده باشد. در نتیجه، میتوانید هزینههای تبلیغاتی خود را پایین نگه دارید و تنها زمانی پرداخت کنید که شخصی اقدامی انجام دهد.
بعلاوه در این پلتفرم ها، شما تبلیغات خود را به همه یا افرادی که واقعا مخاطب هدف شما نیستند، نشان نمی دهید. بلکه آنها را فقط در معرض دید مرتبطترین کاربران شبکه های اجتماعی که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، قرار می دهید.
به عبارت دیگر، شما پول خود را فقط برای رسیدن به مخاطبان هدف خود خرج خواهید کرد. پس کلیکهای بیشتری روی تبلیغات دریافت خواهید کرد که منجر به تبدیل بیشتر میشود. بنابراین شما پول زیادی را برای کلیک هایی که منجر به فروش نمی شود هدر نمی دهید.
علاوه بر این، تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد تا تعداد زیادی از قالب های تبلیغاتی را آزمایش کنید. آزمایش این گزینه های مختلف به شما کمک می کند تا سودآورترین و مقرون به صرفه ترین گزینه تبلیغاتی را برای برند خود انتخاب کنید.
- یادآوری بهتر برند
شما می توانید میزان تأثیرگذاری یک کمپین را نه از طریق ایجاد تبدیل مستقیم، بلکه از طریق تأثیرگذاری آن بر افراد تشخیص دهید. یک کمپین تبلیغاتی به یاد ماندنی می تواند تاثیری ماندگار بر مخاطبان شما داشته باشد. بنابراین حتی اگر بعد از تبلیغات افزایش تبدیل نداشته باشید، بازهم برند شما در ذهن ها ماندگار می شود.
یعنی زمانی که افراد در بازار برای خرید محصولاتی مشابه محصولات شما می رود، تعداد افرادی که برند شما و کمپین تبلیغاتی شما را به خاطر می آورند، افزایش می دهد که خود شانس شما را برای تبدیل آنها به مشتریان پولی افزایش می دهد.
- رابط کاربر پسند
تبلیغات در شبکه های اجتماعی کار ترسناکی نیست. زیرا اکثر شبکه های اجتماعی بزرگ هم یک پلتفرم تبلیغاتی کاربر پسند ارائه می دهند. اکثر این پلتفرمها شما را در هر مرحله از راهاندازی کمپین تبلیغاتی از انتخاب هدف گرفته تا وارد کردن نیازهای مخاطبان و تعیین بودجه راهنمایی میکنند.
سپس زمانی که زمان انتشار آگهیهایتان فرا میرسد، میتوانید به راحتی عملکرد آگهی خود را زیر نظر داشته باشید و از این بینشها برای تصمیمگیری آگاهانه در مورد بهترین روش بهینهسازی آگهیهای تبلیغاتی خود برای کسب موفقیت بیشتر استفاده کنید.
- اعتبار برند را بهبود می بخشد.
یکی از بهترین چیزها در مورد تبلیغات شبکه های اجتماعی این است که فقط به تبلیغات پولی در پلتفرم های شبکه های اجتماعی محدود نمی شود. کار با اینفلوئنسرها شکل دیگری از تبلیغات در شبکه های اجتماعی است که نتایج قابل توجهی به همراه دارد.
اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی می تواند هم دید مخاطب و مشتریان را نسبت به برند بهبود ببخشد و هم فروش را افزایش دهد. بعلاوه یکی از بزرگترین مزیت ها این است که می تواند اعتبار برند را بهبود بخشد.
اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی از طریق تخصص خود در یک جایگاه خاص، توانسته اند پایگاه طرفداران وفادار خود را ایجاد کنند. مردم به آنها به عنوان افراد متخصص و به عنوان مشاور خرید نگاه می کنند. بنابراین هنگامی که یک اینفلوئنسر برای برند شما تضمین کند، به طور خودکار سطح خاصی از اعتماد را به برند شما می دهد و مردم تمایل بیشتری به خرج کردن پول خود برای محصولات شما خواهند داشت زیرا اینفلوئنسر برای شما تبلیغ کرده است.
- به ایجاد یک حضور اجتماعی قوی کمک می کند.
جای تعجب نیست که یکی از مزایای متعدد تبلیغات در شبکه های اجتماعی کمک به شما برای ایجاد یک حضور قوی در این فضا است. زمانی که افراد بیشتری متوجه تبلیغ شما شوند، به صفحه برند شما آمده یا با محتوای تبلیغاتی شما درگیر می شوند.
هر دو موقعیت حضور شما را در شبکه های اجتماعی تقویت می کند. در موقعیت اول، می توانید فالوورهای جدیدی که به محتوا و یا محصولات شما علاقه مند هستند را جذب کنید و در موقعیت دوم، مخاطب شما درگیر محتوای شما شده که برای حضور قوی در شبکه های اجتماعی ضروری است.
- بینش ارزشمندی نسبت به مشتری ارائه می دهد.
یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی، توانایی آن در ارائه بینش های ارزشمند مشتری به شما است. پلتفرمهای شبکههای اجتماعی دارای مجموعهای قوی از دادههایی هستند که توسط کاربران تولید میشوند.
درگیرترین گروه های مخاطب به شما ایده می دهند که مخاطب هدف شما چگونه باید باشد. مخاطب هدف، افرادی هستند که بیشتر از برند شما استقبال می کنند و بیشتر به محصولات شما علاقه مند هستند.
بنابراین باید به عنوان صاحب یک کسب و کار به دنبال ویژگیهای مشترک مخاطبان هدف خود باشید تا بتوانید یک شخصیت خریدار واقعی بسازید که به برند شما بسیار مرتبط است. می توانید از این بینش ها برای بهینه سازی کمپین خود نیز استفاده کنید یا حتی میتوانید از آنها برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مؤثرتر در شبکههای اجتماعی استفاده کنید که نتایج بسیار بهتری بدست آورید.
پیشنهاد مطالعه : ساخت پیامک تبلیغاتی
- تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی
یکی دیگر از مزیتهای تبلیغات شبکههای اجتماعی دسترسی به انبوهی از تحلیلها و آمارها است که رویای هر بازاریابی است! شما در این پلتفرم ها میتوانید عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود را ببینید که به شما این امکان را می دهد که کمپین های آینده خود را بهتر تنظیم کنید. همچنین می توانید از تست های A/B برای اصلاح استراتژی های تبلیغاتی خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
سخن آخر اینکه…
هر کسبوکاری در هر جایگاهی که هست میتواند از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده کند. اما با توجه به رقابت بالایی که در بین صاحبان برندها و کسب و کارها وجود دارد، بهتر است تا برای کسب موفقیت از مشاوره افراد متخصص استفاده نماید.
مجموعه لاین استور به عنوان مجری و مشاور تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سالهاست که در کنار صاحبان کسب و کارهاست تا بهتر و بیشتر در شبکه های اجتماعی دیده شوند.
این مجموعه با ارائه بهترین خدمات مشاوره ای حرفه ای در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی، طراحی سایت، طراحی و بهینه سازی پیج اینستاگرام، بهینه کردن پروفایل شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات مجازی به صورت تخصصی و حرفه ای به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی موفقی راه اندازی کنند.
شما مخاطب عزیز نیز می توانید جهت دریافت خدمات مشاوره ای برای طراحی و اجرای تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی، همچنین دریافت خدمات مربوط به فعالیت موفق در شبکه های اجتماعی با کارشناسان لاین استور در ارتباط باشید.
مجموعه لاین استور به عنوان مجری و مشاور تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سالهاست که به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا بهتر و بیشتر در شبکه های اجتماعی دیده شوند.
این مجموعه با ارائه بهترین خدمات مشاوره ای، طراحی سایت، طراحی و بهینه سازی پیج اینستاگرام، بهینه کردن پروفایل شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات مجازی به صورت تخصصی و حرفه ای به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی موفقی در این فضا داشته باشند.
جهت دریافت خدمات مشاوره ای، تبلیغاتی و خدمات مربوط به فعالیت موفق در شبکه های اجتماعی می توانید با کارشناسان لاین استور در ارتباط باشید.