بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای کمک به نتایج بهتر در دسترس هستند. در این مقاله بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید بهترین ابزار را برای خود پیدا کنید.
چرا لازم است اینستاگرام را آنالیز کنید؟
اگر مطمئن نیستید که به یک ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیاز دارید، اجازه دهید چند دلیل برای انجام این کار بیان کنیم.
اول، اینستاگرام بسیار محبوب است. این پلتفرم دارای ۰۸/۱ میلیارد کاربر است، چیزی که شما نمی توانید آن را نادیده بگیرید. این ها تعداد زیادی از مشتریان و افراد بالقوه هستند که می تواند پیام شما را به آنها برساند.
دوم، با پست گذاری توسط تعداد زیادی از افراد، اینستاگرام به شما اطلاعاتی در مورد روندهای مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد. این افراد یک بینش از انسانیت در همان لحظه به ما می دهند، چیزی فوق العاده با ارزش در چنین دنیای سریعی.
سوم، بدون داشتن ابزاری مناسب همه این داده ها و اطلاعات استفاده نشده و بی نظم خواهند ماند. فقط موارد زیادی وجود دارد که می توانید از ورود به خود برنامه به دست آورید. با استفاده از یک ابزار تحلیلی برای جمع آوری داده های مورد نیاز، سفارش درست آنها و تجسم آنها، ارزش این دادها را کشف کنید.
پیشنهاد مطالعه : راه اندازی کسب و کار اینترنتی آنلاین
بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام
۱- Insights اینستاگرام
Insights ابزاری برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام است که آن را در داخل خود برنامه پیدا خواهید کرد (و در حال حاضر تنها راه دسترسی به آن است، می توانید از طریق یک مرورگر به آنجا بروید).
این ابزار به شما این امکان را می دهد تا ایمپرشن ها و اینگیجمنت هایی را که اخیراً دریافت کرده اید، مشاهده کنید. در حالی که می توانید پست های خود را با استفاده از تعدادی معیار مقایسه کنید تا بهترین پست های خود را ببینید. البته یک محدودیت دارد و آن اینکه شما فقط می توانید پست هایی را ببینید که به دو سال قبل باز می گردند.
همچنین می توانید برخی از اطلاعات جمعیتی مخاطبان مانند شهرها و کشورها، دامنه سنی و جنسیت را در اختیار داشته باشید. اطلاعات اساسی درباره زمان فعال بودن فالوورهای شما نیز وجود دارد.
بدیهی است که کاملاً رایگان است، هنگامی که به تعدادی سریع احتیاج دارید، مکان مناسبی برای پیدا کردن داده ها است. البته اگر بخواهید عملکرد را برای مدت زمان طولانی تری مقایسه کنید، خیلی خوب نیست.
۲- Brandwatch Consumer Research
Brandwatch Consumer Research یک محصول شنیداری اجتماعی است که می تواند به ابزاری قدرتمند برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام تبدیل شود. می توانید از آن برای جمع آوری داده های زیر استفاده کنید:
- هشتگ های خاص
- حسابهای تجاری متعلق به خود
- حسابهای تجاری غیر متعلق
این بدان معناست که شما می توانید هر پست از جمله هشتگ هایی را که مشخص کرده اید ردیابی و تحلیل کنید. با استفاده از Brandwatch Consumer Research و اجزای نمودار، قادر خواهید بود روندهای جدید و تأثیرگذارهای مهم را شناسایی کرده و بفهمید چه محتوایی در صنعت شما کار می کند. شما می توانید به راحتی خود را در برابر رقبا محک زده و عملکرد پست های خود را مستقیماً مقایسه کنید.
۳- Quintly
Quintly یک ابزار داشبورد است که چندین شبکه اجتماعی را پوشش می دهد. همراه با یک داشبورد استاندارد که می تواند با ویجت ها متناسب با نیازهای شما تنظیم شود و معیارهای مورد نظر شما را ردیابی کند.
این ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام را برای پیروان، پروفایل و رقبای شما، با آمار پیروان دقیق ارائه می دهد. شما می توانید محتوای اینستاگرام خود، تعاملات ایجاد شده از عکس ها و فیلم ها، و همچنین جزئیات مربوط به استفاده از فیلتر را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین ابزاری برای فیس بوک، توییتر، Google+ ، LinkedIn و YouTube را پوشش می دهد.
۴- Socialbakers
Socialbakers یک ابزار رایگان است که تجزیه و تحلیل اکانت اینستاگرام را ارائه می دهد. شما می توانید داشبورد خود را ایجاد کنید. اگرچه مناطق زیادی برای مشاهده وجود دارد، اما دوره زمانی آن با نسخه رایگان بسیار محدود می شود.
شما می توانید پست های برتر خود، هشتگ های پر استفاده و حساب های دارای تگ، به علاوه آمار کلی تعداد پست ها و دنبال کنندگان خود را ببینید. می توانید ایمپرشن ها، ریچ ها و تعاملات را نیز مشاهده کنید. این واقعیت که می توانید داشبورد خود را بسازید یک امتیاز بزرگ است که می توانید از آن استفاده کنید.
۵- Squarelovin
Squarelovin یک ابزار عمیق و تحسین برانگیز برای یک بستر تحلیلی رایگان است. تب هایی وجود دارد که میزان تعامل با عکس های شما را نشان می دهد و هم پست های برتر و یک تب بهینه سازی که بهترین و بدترین زمان ارسال پست را نشان می دهد. همچنین می توانید حساب اینستاگرام خود را از داخل پلتفرم، ایجاد آلبوم و لایک و کامنت برای پست ها، مدیریت کنید.
۶- Union Metrics
Union Metrics یک بررسی رایگان از حساب اینستاگرام را ارائه می دهد. تمرکز بر انتخاب چند معیار و پست برای مقایسه آنها با میانگین به شما کمک می کند الگوها را شناسایی کنید. شما می توانید هر ۲۴ ساعت گزارش را تازه کنید و به شما امکان می دهد عملکرد پست های جدید را در برابر میانگین کل پست ها بررسی کنید.
این گزارش همچنین به شما نشان می دهد که چند نفر با شما تعامل داشته اند و فالوورهای برتر شما کدامند. زمان هایی که طی ماه گذشته ارسال کرده اید بر روی نمودار نشان داده می شود.
۷- Iconosquare 14
Iconosquare 14 در نسخه روز خود، یک نسخه آزمایشی رایگان از پلتفرم کامل خود را ارائه می دهد. این ابزار اجازه می دهد تا به تجزیه و تحلیل، و همچنین می توانید به برخی دیگر از ویژگی های مفید و جالب دسترسی داشته باشید.
پیشنهاد مطالعه : تبلیغات نوتیفیکیشن اینستاگرام
طیف گسترده ای از تجزیه و تحلیل در حال ارائه است که با مرور بر فعالیت در هفت روز گذشته یا ماه گذشته آغاز می شود. تب یا زبانه ای برای محتوا، توزیع، تراکم، استفاده از تگ، فیلتر و موقعیت جغرافیایی را نشان می دهد. تب اینگیجمنت، تاریخچه رشد، منبع تعامل و… محبوب ترین رسانه ها را نشان می دهد.
علاوه بر تجزیه و تحلیل، عکس های فوری که تصاویر قابل اشتراک بر اساس داده های اینستاگرام است را نیز خواهد داشت. می توانید رسانه ها، لایک ها و دنبال کنندگان خود را مشاهده کرده و نظرات را مدیریت کنید.
همچنین یک ویژگی وجود دارد که به شما امکان می دهد از ۵۰ عکس اخیر خود یک پروفایل و یک ابزارک برای نمایش عکس های اینستاگرام خود در وب سایت تان ایجاد کنید.
مجموعه لاین استور به عنوان مجری و مشاور تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سالهاست که به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا بهتر و بیشتر در شبکه های اجتماعی دیده شوند.
این مجموعه با ارائه بهترین خدمات مشاوره ای، طراحی سایت، طراحی و بهینه سازی پیج اینستاگرام، بهینه کردن پروفایل شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات مجازی به صورت تخصصی و حرفه ای به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی موفقی در این فضا داشته باشند.
جهت دریافت خدمات مشاوره ای، تبلیغاتی و خدمات مربوط به فعالیت موفق در شبکه های اجتماعی می توانید با کارشناسان لاین استور در ارتباط باشید.