تاریخچه تجارت الکترونیکى:در سالهای آغازین دهه ۱۹۷۰ واژه تجارت الکترونیکى به معاوضه دادههای الکترونیکى براى فرستادن سندهاى تجارى مانند سفارشهای خرید یا صورت حساب های الکترونیکى اطلاق میشد. بعدا با گسترش این پیشه واژه تجارت الکترونیکى به تجارت از راه شبکه وب براى خرید کالا و خدمات گفته شد.
مطالعه روشهای بهبود سایت تجاری در بازاریابی الکترونیک را فراموش نکنید
زمانی که نخستین شبکه جهانى وب به روش فراگیر و شناختهشده در ۱۹۹۴ رواج یافت. بسیارى از پژوهشگران پیشبینی کردند که این شیوه از تجارت یعنى تجارت بر پایه وب بهزودی به بخش با ارزشی در اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد.
نخستین کسبوکارهای الکترونیکى را میتوان در ۱۹۹۸ و در میان شماری از کسبوکارهای معتبر در کشور آمریکا و اروپاى غربى شاهد بود. کسبوکارهایی که با راهاندازی تارنماهایی ابتدایى شکل گرفت و سپس گسترش یافت. در سال ۲۰۰۵، تجارت الکترونیکى در بیشتر شهرهاى آمریکا، اروپا و آسیاى شرقى با شتاب توسعه و رواج یافت.
به بایگانی بازاریابی الکترونیکی هم سر بزنید
عده اى باور دارند که دیرینه تجارت الکترونیکى بهپیش از پیدایش اینترنت کنونى بازمى گردد. ولی به دلیل هزینههای سنگین این سبک از تجارت، امکان بهکارگیری آن تا چند سال گذشته مختصراً در اختیار شرکتها، بنگاههای تجارى و مؤسسات بازرگانی بود.
ولی با فراگیر شدن اینترنت و امکان بهکارگیری آن برای همه مردم این فرصت به دست آمد که ساختار تجارت الکترونیکى تغییر کرده و از حالت اختصاصى بودن براى طبقه خاصى خارجشده و به صنعتى در دسترس تبدیل شود.
برتریهای بهکارگیری از تجارت الکترونیکی:
بهطور کلی مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی را میتوان به پنج دسته تقسیم کرد که دربرگیرنده :
- بستر ارتباطی
- از بین رفتن واسطهها
- افزایش قدرت خریداران و پیدایش بازارهای نوین برای تولیدکنندگان
- سفارشی کردن فراوردهها درخواستی و خدمات پشتیبانی قوی
- پیدایش مؤسسات بازرگانی نو پا و رقابت سراسری است.
که در پست های بعدی به آن ها میپردازیم
برای خواندن ادامه مطلب تاریخچه تجارت الکترونیکى(۲) را بخوانید
#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
سلام
لطفا بخش های بعدی رو هم بنویسید
سلام
چشم به زودی