درباره اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ و کمپینهای این روش بازاریابی دیجیتال قبلا صحبت کردیم. در این مقاله قرار است درباره اینفلوئنسرها و اینکه آن ها از شبکه های اجتماعی به چه منظوری استفاده میکنند صحبت کنیم.
این روزها در هر مقالهای که درباره بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ میخوانید، نامی از اینفلوئنسرها و بازاریابی با آنها آمده است. شاید یکی از دلایل پر رنگ شدن این نام گسترش شبکههای اجتماعی در زندگی مردم است. در واقع دلیل اصلی این موضوع همین مساله است. رسانههای اجتماعی در لابهلای لحظههای زندگی آدمها نفوذ کرده و کاربران وقت زیادی از روز را در شبکههای اجتماعی میگذارنند و این باعث میشود که در طول روز مطالب زیادی را رصد کنند و درباره همه چیز آگاه شوند. علایق خود را بشناسند و افراد مورد علاقه خود را دنبال کنند. برای هر موضوعی صحبت کنند و درباره آن نظر بدهند.
در اینجا به بیست کاربرد شبکه های اجتماعی برای سلبریتی ها میپردازیم:
-
روایت شخصی تصویری و نوشتاری از زندگی خود(تأکید بر اخبار مثبت)
-
برندسازی شخصی،تلاش برای تداوم بقا (عدم فراموشی)
-
در دسترس بودن
-
ارتباط تعاملی با طرفداران و هواداران
-
شریک کردن طرفداران در برخی لحظات از زندگی شغلی یا خصوصی (لایو)
-
اطلاع یابی و نظرسنجی(به شرط فعال بودن بخش نظرات)
-
ایفای نقش روزنامه نگارانه (خبرو…)اعم از تولیدی، بازنشر و…،
-
ایفای نقش روابط عمومی (جوابیه و..)
-
راه اندازی یا مشارکت در کمپین ها و چالشها
-
ایفای نقش لیدری در حوزه های مختلف
-
اظهار نظر و اعلام موضع گیری در مسائل
-
حمایت از خیریه ها و فعالیتهای نیکوکارانه
-
برگزاری یا مشارکت در رویدادها و فعالیتهای بین المللی و بشردوستانه
-
معرفی تولیدات ، خدمات و فعالیتهای خود (خود ارتقایی)
-
معرفی تولیدات، خدمات و فعالیتهای سایرین (غیر تبلیغی و حمایتی)
-
نقد و تحلیل تخصصی و غیرتخصصی
-
هشدار
-
توصیه و پیشنهاد
-
تبریک، تسلیت و…،
-
اعتبار بخشی به خود از طریق دیگران و کسب درآمد از طریق تبلیغ یا حمایت.