لینکدین تعداد مخاطبان تخمینی را به همراه توصیههایی برای انواع تبلیغاتی که قصد دارید انجام دهید، پیشنهاد میدهد. به عنوان مثال، تبلیغات متنی باید برای تعداد ۶۰ کا تا ۴۰۰ کا ممبر باشد، در حالی که انواع تبلیغات محتوای اسپانسری و پیامرسانی باید حداقل برای ۳۰۰ کا ممبر انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.
این پلتفرم فرصتهای مختلفی را برای تبلیغات ارائه میدهد. هر کدام این آگهیها به گونهای طراحی شدهاند که به برند شما این فرصت را میدهند تا با روشهای مختلف مخاطبان خود را درگیر کنید.
انواع روشهای تبلیغاتی در لینکدین
محتوای اسپانسری
پرطرفدارترین روش تبلیغ در شبکه اجتماعی لینکدین، انتشار محتوای اسپانسری است. تبلیغات محتوای اسپانسری به طور مستقیم در قسمت فید خبری لینکدین در دسکتاپ و دستگاههای تلفن همراه نشان داده میشوند. این نوع محتوا در بین دیگر محتواها در لینکدین منتشر میشود. با توجه به اینکه مخاطبان در تمام طول شبانه روز صفحه اصلی را بررسی میکنند، بنابراین این تبلیغات را مشاهده خواهند کرد.
محتوای اسپانسری برای افزایش آگاهی از برند و افزایش روابط از طریق چرخه فروش استفاده میشوند. قالبهایی مانند محتوای تصویری، محتوای ویدئویی و محتوای متنی برای این نوع تبلیغ در لینکدین استفاده میشود. محتوای اسپانسری قابلیت به اشتراکگذاری با دیگر کاربران را دارد. از طرفی میتوانید برای تولید این محتوا انواع قالب صوتی، تصویری و ویدئویی را به همراه لینکگذاری مورد استفاده قرار دهید.
پس از این فرصت عالی برای ویروسی شدن پیام تبلیغاتی خود استفاده کنید. کافی است محتوای اسپانسری شما ارزشمند و جذاب باشد. مطمئناً محتوای تصویری و ویدئویی بیشتر مورد پسند کاربران است پس بر روی این گزینهها بیشتر تمرکز کنید.
کاربران با کلیک بر روی محتوای اسپانسری به لندینگ پیج شما هدایت میشوند. میتوانید در این قسمت دکمه Follow را قرار دهید تا شما را دنبال کنند.
پیام اسپانسری به صورت یک پیام متنی که حاوی یک مقدمه شخصی سازی شده، دکمه کال تو اکشن و یک لینک جهت دعوت مخاطبان به صفحه فرود، طراحی و منتشر میشود. مهمترین مزیت استفاده از پیام اسپانسری این است که این نوع پیامها به صورت هدفمند برای مخاطبان شما ارسال میشوند.
شبکه اجتماعی لینکدین کاربران را براساس مهارت، تخصص و سلیقه طبقه بندی میکند و محتوای تبلیغاتی را به صورت هدفمند به مخاطبانی که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند، نشان میدهد. به همین دلیل پیام اسپانسری هدفمندترین نوع تبلیغات در لینکدین است.
البته نکته مهم در مورد پیام اسپانسری این است که پلتفرم لینکدین برای تعداد کاربرانی که این نوع تبلیغات را در ماه دریافت میکنند، محدودیتهایی را لحاظ کرده است. مثلاً یکی از مخاطبان هدف شما در یک بازه زمانی کوتاه، بیش از دو بار تبلیغات شما را دریافت نمیکند.
تبلیغات متنی که در لینکدین برای معرفی انواع محصولات و خدمات یک برند یا شرکت مورد استفاده قرار میگیرند، همان تبلیغات متنی ساده ای هستند که در شبکههای اجتماعی مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. برای ایجاد تبلیغات متنی نیاز به یک عنوان با ۲۵ کاراکتر، توضیحات با ۷۵ کاراکتر، یک عکس مربعی و آدرس صفحه فرود نیاز است. به همین سادگی میتوانید تبلیغ خود را منتشر کنید. اگر به دنبال سرنخ قوی هستید، تبلیغات متنی گزینه بسیار مناسبی هستند.
طراحی ساده و هزینه کم از مزیتهای تبلیغات متنی است. نکته مهم در استفاده از تبلیغات متنی این است که بهتر است حاوی لینکی باشند که مخاطب را به وب سایت یا صفحه فرود مناسبی دعوت کنند.
تبلیغات پویا بدون نیاز به مدیریت کلمات کلیدی و از طریق ایجاد آگهیهای متنوع، لندینگ پیچهای مربوط به تبلیغات مرتبط را به مخاطبان هدف نشان میدهند. بنابراین در این نوع تبلیغات نیازی به استفاده از کلمات کلیدی نیست.
در واقع تبلیغاتی پویا که به عنوان تبلیغات دینامیک نیز نامگذاری میشوند همان تبلیغات نمایشی هستند که به صورت پیشرفتهتری ایجاد میشوند. در تبلیغات پویا برخلاف تبلیغات متنی میتوان شخصیسازی انجام داد تا فقط کاربران خاصی تبلیغ مورد نظر را مشاهده کنند.
تبلیغات پویا در سمت راست فید به نمایش در میآیند و در یک زمان مشخص، دو عدد از این نوع تبلیغ به کاربر نشان داده میشود. هنگامیکه یک آگهی پویا در فید یک کاربر ظاهر میشود، جزئیات شخصی مانند عکس، نام کارفرما و عنوان شغلی شما نیز به وی منعکس میشود. البته اگر کاربران میتوانند تنظیمات خود را برای پنهان کردن این جزئیات تغییر دهند.
با توجه به اینکه میتوان فایلهای قابل دانلود را در این تبلیغات پویا قرارداد، بنابراین یکی از بهترین گزینهها برای تعامل با مخاطبان به حساب میآیند. مشابه دیگر انواع محتوای تبلیغاتی، قرار دادن لینک صفحه فرود در تبلیغات پویا نیز باعث افزایش ترافیک وبسایت میشود.
نحوه اجرای کمپینهای تبلیغاتی لینکدین
با توجه به اینکه لینکدین یک پلتفرم تبلیغاتی قدرتمند است، پس ابزاری مناسب برای دیده شدن برند و کسبوکار شماست. اگر کمپینهای تبلیغاتی خود را در اینستاگرام، تلگرام و حتی گوگل اجرا میکنید، میتوانید لینکدین را نیز به این لیست اضافه کنید.
هدفگیری مخاطبان در لینکدین به شما کمک میکند تا یک کمپین تبلیغاتی موفق را اجرا کنید به این دلیل که وقتی مخاطبان مناسب را هدف قرار میدهید، منجر به تعامل بیشتر و تبدیلهای بیشتر میشود.
فرآیند انتخاب مخاطب هدف در لینکدین برای همه انواع روشهای تبلیغاتی یکسان است و فرقی نمیکند کدام نوع تبلیغ را انتخاب کنید. برای تعیین مخاطب هدف، پلتفرم لینکدین بیش از ۲۰ ویژگی مختلف را برای دستهبندی مخاطب هدف ارائه میکند که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید. مثلاً میتوانید مخاطبان خود را براساس نام شرکت، اندازه شرکت، گروههای عضو، علایق اعضا، عنوان شغل، سابقه شغلی و مهارتها دسته بندی کنید.
پیشنهاد مطالعه : آموزش ساخت اکانت لینکدین
اما چگونه یک کمپین تبلیغاتی را در لینکدین ایجاد کنیم و آگهیهای تبلیغاتی خود را به نمایش بگذاریم؟
بهترین روش تبلیغات در لینکدین
کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنید.
ایجاد کمپین تبلیغاتی در لینکدین مشابه دیگر شبکههای اجتماعی موضوع مهمیاست که باید با به صورت اصولی طراحی و اجرا شود. اما برای اینکه اولین کمپین تبلیغاتی خود را در لینکدین راهاندازی کنید، میتوانید به شیوه زیر عمل کنید. البته این توضیحات مربوط به زمانی است که شما حساب کاربری خود را به صورت حرفهای ایجاد کردهاید.
۱) وارد بخش Campaign Manager شوید.
Campaign Manager پلتفرم تبلیغاتی شبکه اجتماعی لینکدین است. پس از اینکه یک حساب کاربری رایگان در لینکدین ایجاد کنید این پلتفرم شما را در هر مرحله از راهاندازی اولین کمپین تبلیغاتیتان راهنمایی میکند.
۲) هدف خود را انتخاب کنید.
هدف شما همان اقدامیاست که تمایل دارید مخاطبان شما با دیدن تبلیغتان انجام دهند. بنابراین بسیار مهم است که هدف خود را تعیین کنید و مشخص کنید که چرا میخواهید این کمپین تبلیغاتی را راهاندازی کنید. آیا هدف شما از ایجاد این کمپین تبلیغاتی افزایش آگاهی از برند، نمایش یک محصول جدید، تبدیل یا فروش بیشتر است؟ انتخاب هدف شما به نمایش قالبهای تبلیغات، ویژگیها و انواع پیشنهادهایی که در ایجاد کمپین استفاده میکنید، کمک میکند.
۳) مخاطب هدف خود را بسازید.
در مرحله بعد، توسط پلتفرم لینکدین راهنمایی میشوید که برای کمپین خود مخاطب ایجاد کرده و ذخیره کنید. میتوانید با ویژگیهای حرفهای مانند عنوان شغل، نام شرکت، و نوع صنعت، هدفگیری براساس علایق حرفهای یا شخصی، یا با وارد کردن دادههایی که از مخاطبان هدف دارید، لیست مخاطب هدف خود را ایجاد کنید.
خوشبختانه لینکدین این امکان را میدهد که مخاطبان هدف خود را براساس ویژگیهای مختلف مشخص کنید. اولین گزینه نوع زبان پروفایل است. شبکه اجتماعی لینکدین از ۱۹ زبان مختلف پشتیبانی میکنید. شما با انتخاب زبان مخاطبان هدف خود اولین گام را برای شخصی سازی نمایش تبلیغات برای مخاطبان خود ایجاد میکنید.
در مرحله بعد، مکان مخاطبان خود را به ترتیب براساس قاره، کشور و موارد دیگر مشخص کنید و در ادامه مخاطبان هدف خود را براساس موضوعات مهمیمانند شرکت، جمعیتشناسی، تحصیلات، تجربه شغلی و علایق آنها دسته بندی کنید. به این ترتیب تبلیغات شما به صورت کاملاً هدفمند برای کاربران به نمایش در خواهند آمد.
نکته: میتوانید از قابلیت Matched Audiences برای هدفگیری دقیقتر مخاطبان استفاده کنید. این قابلیت به شما امکان میدهد تا دادههایتان در مورد مخاطبان را با دادههای حرفهای موجود در پلتفرم لینکدین ترکیب کنید.
۴) قالب تبلیغ خود را انتخاب کنید.
پس از ایجاد مخاطب، از شما خواسته میشود که یک قالب تبلیغاتی را برای اولین کمپین خود انتخاب کنید. بسته به هدف خود، میتوانید از بین قالبهای مختلف محتوای اسپانسری (تبلیغات تک تصویری، چرخشی یا ویدیویی در فید لینکدین)، پیام اسپانسری (تبلیغاتی که در پیامهای لینکدین نشان داده میشوند) یا تبلیغات متنی را انتخاب کنید.
برخی از انواع تبلیغات موجود در لینکدین عبارتند از:
تبلیغات متنی: شامل یک عنوان، متن کوتاه و یک تصویر اختیاری است. این قالب ممکن است در بالای صفحه یا در ریل سمت راست در صفحات دسکتاپ قرار گیرد.
تبلیغات تک تصویری: به شما امکان میدهد پیام خود را مستقیماً در فید لینکدین تبلیغ کنید. این فرمت تبلیغاتی میتواند مخاطب خاصی را در دسکتاپ و موبایل هدف قرار دهد.
تبلیغات چرخشی: به شما امکان میدهد یک داستان تعاملی را با یک سری کارتهای قابل کشیدن در فید لینکدین ارائه دهید. البته میتوانید محتوا و لینک را برای هر کارت سفارشی کنید.
تبلیغات ویدیویی: به شما امکان میدهد مخاطبان خود را با محتوای تعاملی مستقیماً در فید آنها درگیر کنید. این تبلیغات در دسکتاپ و موبایل نمایش داده میشود.
تبلیغات پویا: تبلیغات شخصیسازی شده که در ریل سمت راست صفحات دسکتاپ ظاهر میشوند و به شما امکان میدهند فالوورهای خاص خود را جذب کنید، محصول خود را به نمایش بگذارید و پیام موردنظر خود را به اشتراک بگذارید.
پیام اسپانسری: پیامهای شخصیسازی شدهای هستند که فقط زمانی برای مخاطب ارسال میشوند که اعضا در لینکدین فعال باشند. این فرمت روی دسکتاپ و موبایل موجود است.
نکته: بهترین روش خلاقانه در همه قالبهای تبلیغاتی این است که انواع آگهی ارزشمند بوده و حاوی تصاویر چشمگیر و یک دکمه فراخوان برای اقدام باشد.
۵) تبلیغات خلاقانه خود را تنظیم کنید.
زمانی که محتوای اسپانسری و تبلیغات متنی ایجاد میکنید، Campaign Manager پیشنمایشهایی را در اندازهها و محیطهای مختلف ایجاد میکند، بنابراین میتوانید ببینید که نوع محتوای تبلیغاتی شما در زمان انتشار در لینکدین چگونه به نظر میرسد.
پیام اسپانسری را نیز میتوانید به صورت یک پیام آزمایشی و به صورت پیش نمایش برای خود ارسال کنید تا قبل از انتشار آن را بررسی کنید. تبلیغات جدید قبل از ارائه به مخاطب، توسط لینکدین بررسی میشوند و این فرآیند معمولا کمتر از ۲۴ ساعت طول میکشد.
با این مراحل ساده، میتوانید یک کمپین تبلیغاتی در لینکدین راهاندازی کرده کنید. به یاد داشته باشید که با یکبار انجام داده مراحل ذکر شده و ذخیره کردن آنها، میتوانید در آینده نیز برای تبلیغات هدفمند در لینکدین از آنها به طور کارآمدتری استفاده نمایید.
۶) هدف کمپین تبلیغاتی لینکدین خود را تعیین کنید.
هدف کمپین تبلیغاتی لینکدین میتواند آگاهی، توجه یا تبدیل باشد. هدف شما همان کاری است که میخواهید مخاطبان در زمان تماشای تبلیغات شما انجام دهند. لینکدین تبلیغات را به صورت هدفمند به نمایش میگذارد که این قابلیت به تبلیغکنندگان کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی خود را حول اهداف تجاری خاص ایجاد کنند.
تبلیغات در پلتفرم لینکدین میتواند با اهداف زیر انجام شود:
افزایش آگاهی از برند: برای اینکه برند خود را بر سر زبانها بیندازید، میتوانید با یک آگهی تبلیغاتی در لینکدین شروع کنید. این تبلیغات باعث میشود تا مخاطبان در مورد محصولات، خدمات و برند شما صحبت کنند. با کمک این کمپین میتوانید فالوورهای بیشتری را جذب کنید، بازدیدها را افزایش دهید و درگیری بیشتری با مخاطبان ایجاد کنید.
تبلیغات در لینکدین برای رسیدن به اهداف زیر بهینهسازی شدهاند:
بازدید از وبسایت: با این تبلیغات در وبسایت و صفحات فرود خود بازدید بیشتری را دریافت خواهید کرد.
افزایش تعامل: تبلیغات باعث افزایش دریافت لایک، کامنت و اشتراکگذاری و همچنین بازدید از سایر پلتفرمها و شبکههای اجتماعی میشود.
افزایش بازدید از ویدیوها: داستان کسبوکار، آخرین محصول یا یک روز کاری خود را از طریق ویدیو میتوانید به اشتراک بگذارید.
تولید سرنخ: با استفاده از دادههایی که از طریق دکمه کال تو اکشن و فرمهایی که در قسمت پروفایل خود قرار داده اید، میتوانید در لینکدین سرنخ به دست آورید.
تبدیل وب سایت: با تبلیغات در لینکدین میتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را به دانلود کتاب الکترونیکی، ثبت نام در خبرنامه یا خرید یک محصول تشویق کنید.
استخدام: با تبلیغات در لینکدین میتوانید در مورد آخرین فرصت شغلی شرکت خود اطلاع رسانی کنید.
مخاطبان تبلیغات لینکدین خود را مشخص کنید.
پارامترهای مخاطب هدف خود را مشخص کنید. هر چه تبلیغات شما برای مخاطبان خاصتر و مرتبطتر باشد، عملکرد بهتری خواهید داشت. همانطور که عنوان شد لینکدین به شما اجازه میدهد تا براساس چند دسته مختلف هدف گذاری کنید.
البته شما مجبور نیستید از همه گزینههای هدفگذاری لینکدین استفاده کنید، اما هر چه معیارهای هدف گذاری مشخص تر باشد، احتمالاً تبلیغات شما برای مخاطبان به طور مرتبطتری به نمایش در خواهند آمد. بنابراین، احتمال بازگشت سرمایه شما بیشتر خواهد شد.
در مورد قالب تبلیغات در لینکدین تصمیم بگیرید.
قالب تبلیغ خود را انتخاب کنید. قبلاً اشاره شد که در این پلتفرم میتوانید از انواع قالبهای تبلیغاتی برای کمپین خود استفاده کنید. اگر برای اولین بار شروع به کار کرده اید، ممکن است تصمیم گیری در مورد نوع تبلیغی که میخواهید انتخاب کنید به بودجه شما بستگی داشته باشد. پس اولویتهای خود را مشخص کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که کدام نوع تبلیغ برای شما مناسب تر است.
محل تبلیغات خود را انتخاب کنید.
در مرحله بعد، تصمیم بگیرید که آیا میخواهید تبلیغ شما در شبکه مخاطبان لینکدین نمایش داده شود یا که در میان پلتفرمها و دیگر وب سایتها نمایش بیشتری داشته باشد. البته این گزینه برای هر نوع تبلیغی در دسترس نیست. هچنین میتوانید در صورت تمایل، دستهها، برنامهها و سایتهای خاصی را حذف یا مسدود کنید.
بودجه و برنامه و زمان اجرای تبلیغات خود را تنظیم کنید.
بودجه:
در مرحله بعد، بودجه و زمانبندی تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که بهترین نتیجه را برای شما داشته باشند. بسته به میزان مخارج دلخواه خود، میتوانید بودجه روزانه یا کل را انتخاب کنید. تنظیم بودجه اولیه مناسب به شما کمک میکند تا هزینههای خود را به صورت خودکار کنترل کنید.
البته قبل از سرمایهگذاری زیاد در یک کمپین، بهتر است موفقیت هر کمپین و تنوع تبلیغات را آزمایش و اندازه گیری کنید. اگرچه به دلیل هدفگذاری گسترده مخاطبان، تبلیغات لینکدین میتواند بازارهای خاص را با موفقیت هدف قرار دهد، اما بهتر است قبل از هزینههای زیاد، کمپین خود را به صورت آزمایشی اجرا کنید، اگر عملکرد خوبی را مشاهده کردید، میتوانید بودجه بیشتری برای آن اختصاص دهید.
برنامه:
همچنین میتوانید تاریخ شروع کمپین خود را انتخاب کنید. میتوانید تعیین کنید که کمپین شما به طور مداوم یا تا پایان یک تاریخ خاص نشان داده شود.
نوع پیشنهاد:
لینکدین بسته به بودجه شما و رقابت برای تبلیغات شما، نرخ خاصی را را پیشنهاد میکند. هر چه تبلیغ کنندگان بیشتری برای یک کمپین مشابه پیشنهاد داده باشند، پیشنهاد شما باید بالاتر باشد. این پیشنهاد حداکثر مبلغی است که از شما دریافت میشود.
حداکثر پیشنهاد پرداخت به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش (CPM) که در آن هر ۱۰۰۰ نفر در لینکدین تبلیغ شما را مشاهده کنند، مبلغ مشخصی از شما دریافت میشود. در زمان تصمیم گیری بین CPC و CPM، به هدف نهایی خود فکر کنید. آیا تمام تلاش برای این است که افراد بیشتری تبلیغ شما را ببینند ؟ اگر اینطور است، CPM میتواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر میخواهید افراد بیشتری روی تبلیغات شما کلیک کنند تا ترافیک را به وبسایت شما هدایت کنند یا سرنخهای جدید ایجاد کنند، CPC میتواند برای شما مناسب باشد.
پیشنهاد مطالعه : افزایش فالوور در لینکدین
در ادامه بررسی کنید که مخاطبان شما در چه ساعاتی بیشتر آنلاین هستند و برنامه خود را برای این زمان تنظیم کنید.
ردیابی تبدیل را فراموش نکنید.
در نهایت، شما میتوانید ردیابی تبدیل را برای کمپین لینکدین خود تنظیم کنید تا اقداماتی را که افراد پس از کلیک بر روی تبلیغات شما انجام میدهند، ردیابی و اندازه گیری کند. ردیابی تبدیل برای کسبوکار شما بسیار ارزشمند است.
نکته مهم: هدف و قالب تبلیغ شما پس از ذخیره قابل تغییر نیست، بنابراین قبل از حرکت به جلو، در مورد انتخابهای خود مطمئن شوید.
تبلیغ لینکدین خود را بسازید.
این بخش مربوط به نوع تبلیغاتی است که برای کمپین خود انتخاب کرده اید. هنگامیکه پارامترهای اساسی برای تبلیغ خود را در مرحله اول تعیین کردید، از شما خواسته میشود که شروع به ساخت آن کنید و نحوه نمایش تبلیغات خود را در لینکدین مشخص کنید. در این بخش URL مقصد، جایی که مخاطبان شما با کلیک بر روی تبلیغ شما به آنجا خواهند رفت را به طور دقیق وارد کنید. میتوانید پیش نمایش تبلیغات خود را ببینید.
نکته: لینکدین کمپینهای ارسال شده را قبل از انتشار بررسی میکند، بنابراین انتظار نداشته باشید که تبلیغات شما را فوراً منتشر کند.
از آزمایش نسخه تبلیغاتی خود نترسید. میتوانید در هر کمپین، چندین نوع از تبلیغات را ایجاد کنید و انواع محتوای تبلیغاتی را آزمایش کنید تا بهترین گزینه را برای نمایش به مخاطبان هدف خود انتخاب کنید.
اگر شما هم می خواهید تبلیغات خود را گسترش دهید و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید می توانید از طریق لینک های زیر با تیم پشتیبان لاین استور در ارتباط باشید.
خانم مهندس پورنقی خانم مهندس برومند