برندینگ چیست

برندینگ چیست؟

برندسازی فرآیند به وجود آوردن یک درک قوی و مثبت از یک شرکت، محصولات یا خدمات در ذهن مخاطب است. برای آگاهی از برند، کسب‌وکارها باید عناصری مانند لوگو، طراحی، بیانیه ماموریت و یک عنصر ثابت را در تمام ارتباطات بازاریابی بگنجانند تا برند خود را مشهور کنند. برندسازی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و برای خود مشتیانی وفادار بسازند.
برندسازی ترکیبی از استراتژی های بازاریابی است که به افراد کمک می کند تا یک شرکت، محصول یا شخص را به روشی خاص درک کنند. در واقع، تمرکز بر برندسازی برای موفقیت و رشد کسب و کار شما به همان اندازه برای دیزنی، آمازون و فیسبوک مهم است. توجه به برندسازی شما را از رقیب هایتان متمایز می کند و معرفی کردن خدمات و کالاهای جدید را برایتان راحت تر می کند.
برند های اپل، نایک، سامسونگ، کوکاکولا، آمازون و… را تصور کنید که چطور محبوب و موفق هستند.

 

برندینگ چیست

اهمیت برندینگ در کسب و کار ها

 

ارزشیابی و ایجاد یا توسعه یک ابتکار اقتصادی

مشتریان بیشتر: برندینگ با ایجاد ذهنیتی متفاوت از کسب و کار شما در ذهن مشتری، سبب ایجاد حس اطمینان می شود و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد.

حفظ مشتریان: اگر کسب و کار شما در بازار شناخته شود و کالا و خدمات با کیفیت ارائه دهید می توانید مشتریان خود را وفادار سازید.

افزایش ارزش کسب و کار: اگر شما روی برندینگ خود کار کنید پس از برند شدن محصولات شما ارزش گذاری بیشتری به واسطه برند بودن خواهند شد.

برجسته سازی نقاط قوت:وقتی برند باشید از رقبای خود برتر خواهید بود و به واسطه معروفیت می توانید نقاط قوت خود را بیشتر به مشتریان نشان دهید.

مشاوره کسب و کار

 

اهمیت برندینگ در کسب درآمد

یک برند منحصر به فرد می تواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا و کمک به جذب و حفظ مشتریان با هزینه ای بسیار کمتر، تأثیر قابل توجهی بر درآمدزایی شرکت داشته باشد. در تجارت الکترونیک که هر روز کسب و کارهای جدیدی در حال ظهور هستند، یک برند شناخته شده می تواند دارایی ارزشمندی در جذب مشتری و کسب سود باشد. مهم نیست که چقدر زمان و تلاش برای ایجاد یک نام تجاری قانع کننده صرف می کنید، کسب و کار شما از همان ابتدا پتانسیل تبدیل شدن به یک برند را دارد.
 
برای ساختن یک برند، باید جنبه های زیادی را در نظر بگیرید تا به درآمد مورد نیاز خود برسید. از طریق داستان گویی، ایجاد رابطه و کمپین های تبلیغاتی مختلف مانند بازاریابی پیامکی، شما این فرصت را دارید که انتظارات مشتریان خود را شکل دهید و پیوندی قوی با آنها ایجاد کنید که فراتر از رابطه، خرید و فروش است. در واقع شما باید ابتدا در قلب و ذهن مخاطبان خود نفوذ کنید و سپس آنها را به خرید تشویق کنید. بدون برندسازی، نمی توانید بر مخاطبان خود تأثیر بگذارید و درآمدزایی کنید. نکته مهم در مورد ارسال پیامک انبوه به مشتریان این است که کم هزینه ترین راه برای برندسازی است.

بخش های اصلی برندینگ

نام برند: مهمترین بخش برندینگ انتخاب نام مناسب برای برند است. برای اینکه در ذهن مخاطب مانا باشد. باید تلفظ راحت و کوتاه داشته باشد از لحاظ املایی راحت باشد. و حتی اگر این نام یک داستان زیبا داشته باشد مخاطب را مجذوب خود کرده و در ذهن ها ماندگار می شود.

لوگو: نماد و نشان دهنده ی برند لوگو است. مخاطب با دیدن لوگو به یاد شما می افتد. طراحی لوگو برای برند شدن خیلی حساس و تخصصی است چرا که باید استفاده از رنگ ها به گونه ای باشد که ذهن مخاطب را درگیر کند. اگر در طراحی لوگو ضعیف یا اشتباه عمل کنید مجبور میشوید بعد از رشد کسب و کارتان مجدد لوگو طراحی کنید.

هویت برند: هویت برند یعنی رنگ‌ها، فونت‌ها، لحن، تصاویر و سبک‌های گرافیکی چگونه باشد.

شعار برند : جمله ای که فلسفه و هدف برند را به صورت خلاصه بیان کند و در تبلیغات و بازاریابی از آن استفاده می شود.

صدا : داشتن یک موسیقی خاص و منحصر به فرد کوتاه به شدت در ذهن مخاطب ماندگار است مثل سامسونگ.

مشاوره کسب و کار

برندینگ چیست

برندسازی چگونه انجام می‌شود؟

برندسازی فرآیندی است که طی آن یک شرکت یا محصول به یک برند خاص تبدیل می شود. برندسازی فرآیندی عمیق است که مراحل زیادی را شامل می شود:

تعیین هویت برند، طراحی نماد و لوگو، تدوین استراتژی بازاریابی، اجرای استراتژی بازاریابی و ارزیابی عملکرد برند

استراتژی برند سازی

برندسازی یک فرآیند زمان برو تخصصی است که نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده است. در وحله اول باید استراتژی برندسازی را مشخص کنید. برای استراتژی باید نیاز های کسب و کار را شناسایی کنید و بعد بررسی کنید که تقاضا چگونه است. و نظرسنجی انجام دهید. برای اینکه استراتژی بهتری داشته باشید باید خودتان را جای مشتری بگذارید، برند خود را تعریف کنید در صورت امکان با یک شخصیت خاص، به وعده هایی که داده پایبند باشید، با مشتریان خود ارتباط داشته باشید و از آنها تشکر کنید که یکی از روش های ارتباطی ارسال پیامک است که می توانید از دستگاه ثبت شماره مشتری استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه ثبت شماره مشتری اینجا ضربه بزنید

برندینگ چه چیزی نیست؟

برند و برندینگ دو تعریف جداگانه هستند که بسیاری از مردم تصور می کنند یکسان هستند.
برند چیزی فراتر از یک نام است و همه جنبه های محصول یا خدمات شما را شامل می شود. نام تجاری شامل نام، لوگو، الگو، سبک، تصاویر، رنگ ها، بسته بندی، ارتباط با مشتری و بسیاری از جنبه های دیگر مربوط به شناسایی ویژگی های محصول یا خدمات شما می باشد.
برندسازی برای همه انواع مشاغل و کسب و کارها، صرف نظر از اندازه و مقیاس مهم است. همه کسب و کارها برای ارتباط بهتر با مشتریان و داشتن هویت برند مشترک به برند نیاز دارند.
برندسازی یک فرآیند جامع و متمایز است که باید در هر جنبه ای از تجارت شما در نظر گرفته شود. برندسازی از طریق برنامه ریزی استراتژیک، طراحی، تحلیل و ارزیابی بازار، بازاریابی برند و ارتباط با مشتری بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد.

درخواست مشاوره کسب و کار رایگان

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)