گوگل دیسکاور google discover چیست ؟
گوگل دیسکاور google discover چیست ؟

گوگل دیسکاور google discover چیست ؟

آیا تاکنون اصطلاح گوگل دیسکاور را شنیده‌اید؟
آیا با روش بهینه‌سازی آن آشنا هستید؟

آیا می دانید باچه روشی می‌توانید ترافیک سایتتان را از گوگل افزایش دهید؟‌

شاید برای سئوی خود پول خرج کنید 

روشی برای جذب مخاطب به سایت خود میدونید ؟ روشی که به اندازه تبلیغات گران و به اندازه سئو زمان‌ بر نباشد ؟ نه صبر کنید … منظورم من گوگل نیوز نیست. راه دیگری هم هست که آسان تر است . همراه لاین استور باشید تا این راه رو بررسی کنیم .

گوگل دیسکاور(google discover) چیست؟

ابتدا قبل از اینکه  (google discover) یا گوگل دیسکاور را معرفی کنیم مقداری در مورد علت ایجاد این بخش جدید صحبت می کنیم.

در سال های گذشته و طبق گفته های رسمی خود گوگل شاهد این امر بودیم که گوگل تمام تلاش خودش رو معطوف به ارائه بهترین نتیجه برای کاربران نموده است و طی این سالها هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل هم به قدرتمند شده و به یه درک نسبی رسیده است و امروزه تقریبا کاربران گوگل هر مدلی جستجو نمایید گوگل با تحلیل کلمات جستجو شده و فهمیدن نیاز این کاربران بهترین سایت ها و بهترین اطلاعاتو به کاربران نمایش میده . حالا google discover دقیقا برای کاربران و درک علایق کاربران راه اندازی شده است.

google discover در واقعیت جایگزین google feed شده اما با یه تفاوت هایی که در این مقاله قصد داریم به شما بگیم که چجوری میشه گوگل دیسکاور رو واسه سایتتون راه اندازی کنید.

گوگل دیسکاور
گوگل دیسکاور چیست

راه اندازی گوگل دیسکاور

برای اینکه برای سایت خودتون رو بتونید در گوگل دیسکاور راه اندازی کنید الگوی خاص و قطعی وجود نداره و اینکه شما بعد از انجام یه سری از کارا تصور کنید که از فردا باید برای سایت شما google discover راه اندازی شده باشه. خود گوگل هم با صراحت اعلام کرده که الگوریتمی که سایت ها و مقالات را برای گوگل دیسکاور انتخاب میکنه صرفا به کیفیت محتوا اهمیت میده و کمک به کاربران برای رسیدن به علاقه مندی هاشونه.

برای سایت هایی که عمومی هستند و موضوع خاصی ندارن باید برن به سمت موضوعات خیلی جذاب و چیزایی که میدونن مردم دوست دارند. اصلا نباید به این موضوع فک کنید که موضوعات از نظر کلمه های کلیدی سختن یا آسونن و یا اینکه شما نمی تونید همچین موضوعاتی رو سئو کنید چون گوگل دیسکاور هیچ ربطی به سئو و نتایج صفحه اول گوگل نداره و هر محتوایی از سایت شما رو که حس کنه واسه مخاطبش خوبه رو نمایش میده بدون اینکه در نظر بگیره که اون مقاله در نتایج جستجو چه جایگاهی داره که این مورد برای همه سایت ها مزیت محسوب میشه و با ایجاد محتوای جذاب میتونین سایت خودتون رو در معرض دید بیشتر قرار دهید .پس نتیجه میگیریم که باید سعی کنید حرکت ما به سمت محتوا های جذاب باشه .

شما هم اگر بتونید در حوزه خودتون این کلمات رو پیدا کنید قدم بزرگی برداشتید برای ایجاد google discover واسه سایتتون. حتی اگر موضوعات شما خیلی پر رقابت هستند باز هم خیلی موضوعات و کلمات وجود دارند که تاحالا کسی به اونا اهمیت جدی نداده و اونا می تونن برگ برنده شما باشن پس به تحقیق کلمات کلیدی دقت کنید.

مورد دیگه ای برای اینکه گوگل مقالات و صفحه های شما را لایق بودن در discover بدونه اینه که سعی کنید سایت خودتون رو در موضوعات تخصصی به یه سایت جامع و مرجع تبدیل کنید. یعنی یک سایت تخصصی که تمامی نیاز های کاربران را توی اون حوزه مورد نظر در نظر گرفته و راجبش صحبت کرده.

یکی دیگه از کارهایی که تاثیر بالایی داره اینه که یه کاری کنید مخاطب های شما با مقاله شما درگیر بشن و محتوای شما را منتشر کنن و یا به بحث راجب اون محتوا بپردازن و مشارکت کنن مثل نظر دادن. کانتنت مارکتینک و اشتراک محتوا یکی از راه های معتبر سازی یه صفحه و مقالس پس اگه شما بتونید بازاریابی محتوایی درستی داشته باشید باز هم یک قدم مثبت در این مسیر برداشته اید.

گوگل دیسکاور
گوگل دیسکاور چیست

تاثیر google discover

برای خیلی ها سوال پیش میاد که سایت هایی که تونستن در discover نمایش داده بشن یعنی از بقیه سایت ها قویی تر هستند؟
لزوما نمیشه به این شکل باشه که هر سایتی که یکی از مقالاتش وارد گوگل دیسکاور شد پس قویی تر از همه سایت هست . تاثیر اصلی discover جذب مخاطب بیشتره و ارزشمند بودن آن هم به همین علته که شما جدا از راهای جذب کاربرتون می تونید یه راه جدید به دست بیارید که واقعا اگر بهینه ازش استفاده کنید میتونه کاربرای زیادی رو به سمت سایت شما بیاره.

مورد جالب گوگل دیسکاور اینه که گوگل به تاریخ انتشار اهمیتی نمیده و هر مقاله ای رو که حس کنه واسه کاربر می تونه مفید باشه و مورد علاقه کاربر باشه رو نمایش میده پس تمامی مقالات سایت شما شانس بودن در دیسکاور گوگل رو خواهند داشت .

نکته بعدی که باید بدنین این هست که اگر یکی از مقاله های سایتتون توی discover قرار بگیره به این معنی نیست که از این به بعد همه ی مقاله های شما شرایط قرارگیری توی دیسکاور رو دارند. ممکنه از تمامی مقاله های سایتتون فقط چند تا توی google discover قرار بگیره.

هر کلیکی که روی لینک های دیسکاور انحام بشه گوگل در سرچ کنسول توی بخش مجزایی به نام discover نشون میده. حالا در همین مقاله ما دیسکاور رو توی google search console هم بررسی می کنیم.

مقاله ی خود را چگونه در google discover قرار بدیم:

گوگل دیسکاور
google discover

گوگل با روش های مختلف که یکی از موارد اصلی آن سوابق جستجوی کاربران و چیزایی که از قبل جستجو می کنن می خواد علایق کابران خودش رو بفهمه و اینکه هر کاربر به چه موضوعاتی علاقه نشون داده ، پس دیسکاور هر کاربر رو بر حسب علایق اون کاربر ایجاد کنه. پس google discover برای هر کاربر فرق داره و واسه همه یکسان نیست.

حالا گوگل از همه ی  مقالاتی که حس می کنه میتونه مورد علاقه کاربرانش باشه و در صفحه موبایلشون نشون داده بشه میگرده و بهترین رو انتخاب میکننه. حالا شاید واستون سوال باشه که بهترین رو چجوری انتخاب میکنه؟
چیزی که خود گوگل مطرح کرده اینه که الگوریتم google discover فقط به این فکر میکنه که چه محتوایی برای کابر جذابه و اگه اونو به کاربر نشون بده میتونه خوشحالش کنه اما چند تا مورد هستند که علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد می تونه تاثیر داشته باشه:
خود گوگل اعلام کرده که استفاده از AMP میتونه کمک زیادی به رفتن مقالات توی لیست دیسکاور بکنه

مورد بعدی استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و حداقل عرض ۱۲۰۰ پیکسله

با رعایت تمامی نکاتی که به شما گفتیم شانس خودتون رو واسه بودن توی لیست صفحه های پیشنهادی از سمت گوگل بالا ببرید.

در آپدیت بعدی این مقاله ما نمونه ای از پیاده سازی discover که توسط خود تیم ما در ویکی دمی ایجاد شده است رو قرار میدیم و بیشتر با این موضوع آشنا میشیم. همچنین توی سرچ کنسول این مورد رو با هم برسی میکنیم.

discover در سرچ کنسول یا وبمستر:

وقتی برای سایت شما discover فعال میشه و مقالات و صفحه های سایت شما در بخش دیسکاور نمایش داده میشه یه بخشی توی وبمستر یا همون سرچ کنسول به نام discover برای شما ایجاد میشه که می تونید آمار کلیک ها و نمایش های لینک های خودتون رو اونجا مشاهده کنید.

خیلی ها تصور می کنند که این امکان برای سایت های ایرانی فعال نمیشه و فقط برای سایت های خارجی وجود داره. به همین دلیل ما توی ویکی دمی شروع کردیم به بررسی این موضوع و فعالیت در این زمینه که موفق به پیاده سازی دیسکاور برای یکی از پروژه هامون شدیم که در زیر واسه شما توضیحات و تصاویرش رو آوردیم.

خب در یکی از پروژه هایی که در ویکی دمی انجام دادیم استراتژی پیاده سازی دیسکاور را برای فروشگاه اینترنتی مو تن رو ایجاد کردیم که با توجه به تصاویر زیر می تونید مشاهده کنید که نمایش اون در سرچ کنسول شما یا وبمستر شما به چه صورتیه. (مو تن رو برترین فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران هستش).

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)