فایده‌ی نرخ تبدیل چیست؟
فایده‌ی نرخ تبدیل چیست؟

فایده‌ی نرخ تبدیل چیست؟

فایده‌ی نرخ تبدیل چیست؟

سلام و درود فراوان به همراهان عزیز و همیشگی سایت محبوب  لاین استور 

در این مطلب می پردازیم به فایده‌ی نرخ تبدیل چیست؟ ، همراه ما باشید .

مهم‌ترین کاری که نرخ تبدیل انجام می‌شود، نشان دادن میزان رشد است. مثلا شما می‌تواند با بهبود کانورژن ریت یک بخش از فروشگاه‌تان از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد جشن بگیرید و موفقیت به دست آمده را با همکاران‌تان سهیم شوید. این شادی ناشی از یک پیروزی کاملا ارزشمند است. اما اگر مشاهده کردید که نرخ تبدیل‌تان در حال افت است، آن‌وقت چه‌کار باید بکنید؟ در چنین مواقعی باید بدانید که مشکل از کجا است و برای برطرف کردن مشکل پیش‌آمده چه کار باید انجام دهید. به همین دلیل است که معمولا هر نرخ تبدیل بزرگی، به چند نرخ تبدیل کوچک تبدیل می‌شود و در مواقع اضطرار، تک‌تک این نرخ‌ها را برای شناسایی مشکل بررسی می‌کنند. آن خورد کردن نرخ از بازدیدکننده به لید و از لید به مشتری را که کمی پیش‌تر گفتیم، دقیقا به همین منظور انجام می‌شود.

نرخ تبدیل
نرخ تبدیل چیست

از طرفی، نرخ تبدیل تنها به کارهای مربوط به مارکتینگ محدود نمی‌شود. شما می‌توانید تعداد مهمان‌هایی که برای یک جشن دعوت کرده بودید را در نظر بگیرید و این عدد را با تعداد افرادی که سالاد خوردند، مقایسه کنید. حالا می‌توانید برای بررسی میزان موفقیت سالاد جدیدتان، نرخ سالاخوری مهمان‌های عادی به مهمان‌های سالادخودر را محاسبه کنید و ببینید که سالادتان در بازار رقابتی غذاهای آن شب چقدر موفق بوده است! البته این تنها یک مثال بود و می‌توان مثال‌های متعدد دیگری هم برای زد.

پیشنهاد مطالعه :
Conversion-Rate1
نرخ تبدیل

بهبود نرخ تبدیل

شاخه‌ی مجزایی با نام بهبود نرخ تبدیل (CRO) در مارکتینگ وجود دارد که کارش دست‌کاری کردن در همین شاخص‌ها است. یک کارشناس CRO سعی می‌کند تا بفهمد که چرا کاربران به سمت هدف مطلوب تبدیل نمی‌شوند. سپس با در نظر گرفتن یک سری از ایده‌ها و فرضیات، سعی می‌کند در روندهای موجود دستکاری‌هایی انجام دهد و نتیجه‌ی حاصله را ارزیابی کند. در این فرآیند از کارهایی مثل A/B Testing، بهبود UI، بهبود سرعت بارگذاری و خیلی چیزهای دیگر استفاده می‌شود. مثلا در A/B Testing سعی می‌کنند تا دو نسخه‌ی ظاهرا متفاوت از یک صفحه‌ی اینترنتی به صورت هم‌زمان در اختیار ۲ قشر متفاوت از کاربران قرار دهند و سپس منتظر می‌شوند تا ببینند کدام‌یک موفق‌تر بوده است.

 

در A/B Testing سعی می‌کنند تا دو نسخه‌ی متفاوت از یک صفحه‌ی اینترنتی به صورت هم‌زمان در اختیار ۲ قشر متفاوت از کاربران قرار دهند و سپس منتظر می‌شوند تا ببینند کدام‌یک موفق‌تر بوده است.

با دستکاری کردن و بهبود دادن شاخص‌های نرخ تبدیل می‌توانید با همان هزینه‌ای که دارید می‌کنید، مشتری‌های بیشتری به دست بیاورید و درآمد بیشتری داشته باشید. به همین دلیل است که گاهی اوقات به کارشناسان CRO به چشم فرشته‌ی نجات نگریسته می‌شود.

نرخ تبدیل
مزایای نرخ تبدیل

اهمیت نرخ تبدیل

ردیابی نرخ تبدیل به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد سایت و صفحات خاصی را اندازه‌گیری کنید.

اطلاع داشتن از اینکه دقیقا چه درصدی از بازدیدکنندگان سایت عملیاتی که شما مدنظر دارید را روی سایت انجام می‌دهند می‌تواند به اندازه‌گیری میزان موفقیت سایت و همچنین پیدا کردن بخش‌هایی که نیاز به بهبود دارند کمک کند.
بهبود دادن نرخ تبدیل به شما کمک می‌کند بدون افزایش میزان بازدید، میزان فروش سایت را بالا ببرید. به عنوان مثال، اگر شما در ماه ۱۰۰۰ دلار هزینه تبلیغات برای دریافت ۵۰۰ بازدید ‌کنید، در صورتی‌که نرخ تبدیل را بهبود ببخشید، عملا ارزش ۱۰۰۰ دلاری که هزینه کردید را افزایش داده‌اید. سپس می‌توانید هزینه تبلیغات را کاهش دهید و همان میزان بازدهی را داشته باشید.

دست به چرتکه باشید

وظیفه‌ی غیرقابل ترک هر بازاریاب، این است که دائما در حال حساب و کتاب باشد تا ببیند که کدام کار نتیجه‌ی بهتری داده است و کدام کارها اصلا جواب نمی‌دهند. محاسبه‌ی کانورژن ریت و تصمیم‌گیری بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده یکی از کارهایی است که می‌توانید برای موجه نشان دادن تصمیم‌هایتان انجام دهید. اندازه‌گیری نرخ تبدیل بر اساس کانال، بر اساس دموگرافی، بر اساس سابقه‌ی خرید و بر اساس خیلی از چیزهای دیگر می‌توانید اطلاعات ارزشمندی از طرز فکر و تصمیم‌گیری مشتری‌های بالقوه به ما بدهد و ما را برای تصمیم‌های بهتر در آینده یاری می‌کند.

 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)