خانه / social media marketing / مزایای کلی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مزایای کلی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مد نظر قرار دادن مدیریت ارتباط با مشتری(سی آر ام) می‌تواند مزایای بیشماری برای سازمانها فراهم کند.از آنجا که یکی از مهمترین دارایی های یک سازمان مشتریان آن هستند، با استفاده از این رویکرد، حفظ مشتریان فعلی و ترغیب آنان به خریدهای مجدد، زمینه ساز بقای سازمان است که هدف اصلی هر سازمانی است .از جنبه دیگر، با ورود فناوری اطلاعات به سازمانها زیر چتر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا سازمانها به سمت سازمانهای هوشمند و دانش محور حرکت کنند و با به کارگیری نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، هزینه‌های پردازش اطلاعات را کاهش دهند و ارتباطات با مشتریان در زمان کمتر و با سرعت بیشتری صورت گیرد که نتیجه نهایی آن، افزایش قدرت رقابتی سازمان در محیط پرتلاطم امروزی است .مزیت دیگر این است که سامانه مدیریت ارتباط با مشتری(نرم افزار اتوماسیون فروش)، با جمع آوری اطلاعات کامل مشتریان در یک پایگاه داده، امکان طبقه‌بندی مشتریان را براساس راهبردها و معیارهای سازمان فراهم می سازد، که این می‌تواند در رسیدن به هدف مدیریت ارتباط با مشتری یعنی «حذف، کاهش و عدم ترغیب مشتریان غیر سودآور» را تسهیل کند. توضیح اینکه موسسات برای افزایش ارزش دارایی سهامداران و ذینفعان بوجود می‌آیند، لذا حذف مشتریان غیرسودآور می‌تواند منجربه افزایش سود و کاهش هزینه در سازمانها شود، مگر اینکه ملاحظاتی در این میان وجود داشته باشد .

Image result for ‫مزایای crm‬‎

نحوه صحیح تبلیغات در تلگرام

به طور خلاصه چند مورد از مزایای نرم افزار CRM عبارتند از:

  • تمرکز بر ارتباط نزدیک تر و عمیق تر با مشتریان
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری برای تصمیم گیری در مورد نحوه ادامه کسب و کار با وی و توجه بیشتر به مشتریان سودمند فعلی نسبت به مشتریان جدید
  • برقراری ارتباطات پرسود با مشتری بر اساس داده های تبدیل شده به اطلاعات و بازاریابی اینترنتی
  • کاهش هزینه های بازاریابی و فروش
  • امکان شناسایی الگوهای مصرف مشتریان
  • درک بهتر از نیازمندیهای مشتری با توجه نظم ایجاد شده در پایگاه داده مشتریان و به دنبال آن جلب سریع تر و موثرتر آنها
  • افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان
  • فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری
  • توانایی شناخت و مدلسازی رفتار مشتری درون واحدهای کاری

Image result for ‫مزایای crm‬‎

دور زدن حالت روح واتساپ بدون نیاز به برنامه جانبی

مثال هایی از CRM:

Volkswagon
Volkswagon بزرگ‌ترین سازنده اتومبیل در اروپاست. بیش از ۳۶ میلیون وسیله نقلیه لوگوی آن‌ها را حمل می‌کنند. مانند دیگر سازندگان اتومبیل؛ کمپانی راجع به مشتریانش با اطلاع است و خیلی زیاد به این اطلاعات وابسته است. اگرچه، آن‌ها ارتباط خود را با صاحب ماشین پس از اولین تغییر مالکیت(به طور متوسط بعد از ۷-۳ سال) ازدست می‌دهند. در نتیجه کمپانی آخرین اطلاعات را درباره بسیاری از مشتریانش ندارد.
در ۱۹۸۸ کمپانی استراتژی بازاریابی‌ «اولویت با مشتری است» را آغاز کرد. تحت این استراتژی همه فرایندهای تصمیم‌گیری بر اساس «صدای مشتری» است. کمپانی به دقت جواب‌های آن‌ها را به تبلیغات، انتظارات مشتری و رضایت مشتری بازبینی می‌کند. اجتماعات مشتریان و گروه متمرکز برای شنیدن صدای مشتری استفاده می‌شود.
Volkswagon خدماتی از قبیل: خدمات ضمانت کردن، برنامه اضطراری، ضمانت پویایی، باشگاه مشتریان و خدمات تلفنی بدون پرداخت هزینه را توسعه داد. همه رسانه‌های تبلیغاتی (آگهی تبلیغات) برای ارتباط دوطرفه طراحی شده‌اند. این‌ها به کمپانی اجازه می‌دهد تا اطلاعات مفیدی مانند طرز زندگی، آمارگیری انسانی و داده‌های رفتاری را به دست بیاورد. کمپانی یک پایگاه داده مرکزی را نگهداری می‌کند تا کارت باشگاه، برنامه‌های جایزه دار، مغازه‌های باشگاه و مجله Volkswagonرا فراهم کند. هرگونه ارتباط با مشتری به کمپانی اطلاعات بیشتری راجع به وی می‌دهد؛ بنابراین کمپانی می‌تواند دائما کیفیت و ارزش پایگاه داده مشتری را بهبود ببخشد.

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام

DELL
از ۱۹۸۳، کامپیوترهای DELL براساس دو عقیده ساده تجاری راه‌اندازی شده است: کامپیوترها را مستقیما به تک تک مشتری‌ها بفروش و کامپیوترها را بر مبنای سفارش مشتری تولید کن.
هر مشتری می‌تواند سیستم منحصر به فرد خودش را طرح کند و آنرا مستقیما از کمپانی بدست آورد.
اگر سیستم مشکلی داشت؛ کاربر می‌تواند مستقیما با پایگاه اینترنتی DELL تماس برقرار کند و خدمات شخصی با استفاده از شماره برچسب سیستم خدمات مشتری دریافت کند، که در کنار کامپیوتر چسبیده شده است. این خدمات شخصی همچنین اطلاعات مربوطه را فراهم می‌کنند و دانلود کردن نرم‌افزار را ممکن می‌سازند. به علاوه مرکز تماس کمک تخصصی را در مراحل گوناگون فراهم می‌کند. اگر در مرحله اول تکنسین نتوانست مشکل را حل کند، مشتری به یک تماس تخصصی‌تر ارجاع داده می‌شود. DELL به جای خط محصول بوسیله دسته‌ بندی‌های مختلف مشتری از قبیل آموزش، دولت، تجارت‌های کوچک، تجارت‌های بزرگ و خانه سازماندهی می‌شود.
DELL”Premierdell.com” را ایجاد کرد که تمام فرایندهای مالکیت کامپیوتر را پوشش می‌دهد:
خریدن، مدیریت مالی و پشتیبان محصول. صفحات اول خریداری آن‌لاین، مدیریت استاندارد، اعلام کردن قیمت و مدیریت سفارش را پشتیبانی می‌کند.

 

منبع: فراسان و شبکه فردا

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی مریم فدوی

اینو دیدی ؟

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک چیست؟

حتماً تا کنون با لینک های کوتاه شده مواجه شده‌اید. این لینکها معمولاً دارای ترکیبی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.