ترند شدن و آشنایی با حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

این روزها شبکه‌های اجتماعی پربازدیدترین صفحه‌های اینترنتی هستند. روزانه تعداد بی‌شماری از موضوع‌ها و پست‌های مختلف روی این شبکه‌ها منتشر می‌شود. اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد، تاثیر این پست‌ها در رواج یک موضوع و شناخته شدن آن است. کاری که اصطلاحا آن را روال شدن یا «ترند شدن» می‌نامند.

حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی موضوع جالبی است که به نظر می‌رسد کسب و کار‌های نوپا باید آنها را کشف کنند!!

تاکنون تعابیر مختلفی را برای وصف شبکه‌های اجتماعی به کار برده‌ایم؛ اما شاید عنوان مُسکن برای شبکه‌های اجتماعی، توصیف منطقی‌تری باشد؛ فضایی جدید برای تسکین حس نوجویی و  هیجان خواهی قشر جوان که البته امروزه افراد سالخورده را هم به خود درگیر کرده است!

حسی که در کنار میل به محبوبیت و خودشیفتگی ذاتی، تبدیل به یک درد می‌شود و کاربر برای درمان آن سعی دارد صحنه‌های اعجاب‌انگیز ببیند، خلق کند و حتی در عین تنهایی، روابط موهوم و خیالی برای خود دست و پا نماید!.

داستان این درد دنباله دار است! شخصیت کنجکاو کاربر روی ویدیو‌ها و پست‌های زردی کلیک می‌کند که از شدت بیهودگیشان می‌خندد، نسبت به پست‌هایی که با عقایدش مخالفت دارند، حالت تدافعی می‌گیرد و گاهی هم بدون توجه، آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

همه این‌ها جاذبه و بخشی از حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی هستند که به چرخه آن رونق می‌بخشند.

کافی است یک فرد مشهور نطق متفاوتی داشته باشد؛ تمام نگاه‌ها روی این فرد متمرکز می‌شود و از ابزار آتشین کامنت و لایک برای ابراز موافقت و مخالفت‌ها استفاده می‌شود.

حال آنکه چنین روندی نسبت به پست‌های مفید و کاملا بی‌حاشیه صورت نمی‌گیرد و معمولا مطالب سخیف و کم‌ارزش، بیشتر محبوب می‌شوند!

این همان فرآیند یا روند محبوبیت مخصوصا در اینستاگرام است که از آن تحت عنوان ترندینگ یاد می‌شود. اشخاص حقیقی یا حقوقی هم که از ترفند‌های این روند به عنوان حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، تبدیل به یک ترند می‌شوند.

ترندینگ همیشه مربوط به اخبار تند و تیز و حاشیه‌ها نمی‌شود. می‌توان کسب وکار را به عنوان یک ترند، مطرح و کاربران مشتاق را از میان کاربران دیگر پالایش کرد.

جستجوی مختصری که روی روند تردندینگ در شبکه‌های اجتماعی داشتیم ما را بر این داشت که مطلب امروز لاین استور را در جهت رونق کسب وکارتان به معرفی برخی از موارد مخفی که به ترند شدن شما کمک می‌کنند، اختصاص دهیم.

ترند شدن و آشنایی با حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

 trending and hidden facts in social media

حال که اوضاع و شیوه مدیریت شبکه‌های اجتماعی نسبت به گذشته بهتر و ساده‎تر شده است؛ دیگر عذر و بهانه‌ای برای عدم استفاده از این ظرفیت رایگان در معرفی برند، باقی نمی‌ماند.

سرعت بارگذاری محتوا روز به روز افزایش پیدا می‌کند و مخاطبانی که قبلا با دلایلی چون هک شدن در شبکه‌های اجتماعی و مسائلی از این قبیل برای استفاده از این فرصت، بهانه تراشی می‌کردند به پای ثابت آن تبدیل شده‌اند.

هم فرصت بازار و هم خود مشتری در یک پلتفرم گرد هم آمده‌اند و کار شما ساده‌تر از گذشته شده است.

حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

مخاطبان همیشه آنلاین بوده و از این صفحه به آن صفحه در حال مهاجرت هستند. به واسطه آشنایی بیشتر با حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید مقصد بعدی آن‌ها باشید!

شبکه اجتماعی: ناشر محتوا و نه توزیع کننده عادی!

کمی قبل‌تر که تب استفاده از مزایای شبکه‌های اجتماعی تا این حد فراگیر نشده بود؛ سرهم کردن جملات و توزیع آنها به عنوان فعالیت روزانه برای معرفی یک برند، کافی به نظر می‌رسید.

کاربران زیادی هم در آن زمان درگیر شبکه‌های اجتماعی نبودند و همان درصد کم هم، بیشتر در فیس‌بوک تمرکز یافته بودند. اما بدانید چنین تفکری امروزه جواب نمی‌دهد.

بازاریابی با اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی

رسانه‌ها فراتر از یک صفحه سفید برای درج گاهنامه و خاطرات روزانه شما هستند. فیس‌بوک از همان ابتدا به صفحه‌ای برای معرفی برند، بخش درباره ما و حتی تماس با کمپانی مجهز بود و امروزه این قابلیت در سایر برنامه‌ها نظیر اینستاگرام نیز دیده می‌شود.

مسلما وقتی شبکه‌های اجتماعی به چنین امکاناتی مجهز باشند دیگر به وب سایت‌های اصلی سر نمی‌زنند. برای آن‌ها جستجو در فضای مجازی هم تفریح است و هم رسیدگی به امور کاری!

حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

فریم ورک AMP گوگل هم، ابزاری هم‌هدف با همین شبکه‌های اجتماعی اما متفاوت است که شانس به دست آوردن اطلاعات تماس با شما برای اهداف تجاری را بدون نیاز به وارد شدن در سایت فراهم می‌آورد.

به شیوه محبوب شدن پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی دقت کنید. متوجه خواهید شد که یک مطلب به صورت اتفاقی پُربازدید نمی‌شود و حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی در شکل‌گیری ترند‌ها دست دارند. و صد البته تبلیغات شبکه های اجتماعی و تاثیر گذاری تبلیغات در شبکه های اجتماعی که بسیار تاثیر گذار میباشد .

ربات‌ها فراگیر می‌شوند

اگر بگوییم استفاده از ربات‌ها در زندگی باعث هم زیستی انسان و ربات شده‌اند، بیراه نگفته‌ایم! منظور از ربات فقط رباتی نیست که صرفا وسایل را در منزل جا به جا کند یا این که امور یک کارخانه را به دست گیرد!

ربات‌ها سرویس‌های مجازی برنامه‌ریزی شده‌ای هستند که امروزه در قالب شبکه‌های اجتماعی بیشتر از سایر عرصه‌ها، رخ‎نمایی کرده‌اند.

در حال حاضر فیس‌بوک به دنبال انجام مذاکرات برای افزودن ربات‌هایی است که کاربران بتوانند تمام نیاز‌هایشان را درون فیس‌بوک برطرف کنند. مثلا تاکسی رزرو کنند، غذا سفارش دهند و غیره.

حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

یکی از راه‌های ترند شدن در شبکه‌های اجتماعی برای یک برند اولا تولید ربات‌هایی است که روند سفارش را سریع‌تر می‌کند، ثانیا معرفی آن ربات و کاربردی بودن آن در یک مسنجر و بدون نیاز به خروج از آن است.

به نظر می‌رسد حال که با حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شدیم، چاره‌ای جز در آغوش کشیدن ربات‌ها نداشته باشیم.

محتوایی که با کاربر ارتباط برقرار می‌کند

برای این که با شیوه‌های تولید محتوا آشنا شوید به مطلب بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی که قبلا در لاین استور معرفی کردیم، سری بزنید.

در شبکه‌های اجتماعی هم، همه چیز با اپلیکیشن‌ها مشترک است؛ با این تفاوت که علاوه بر این ترفند‌ها، ترند شدن در شبکه‌های اجتماعی از یک قانون پیروی می‌کند که بی قانون است!

قانونی که می‌گوید باید متفاوت و جنجالی باشید اما برای آن هیچ ضابطه‎ای مشخص نشده است.

همین که یک نفر برای پست شما کامنت بگذارد، یک نفر به بازدیدکنندگان ویدیو‌هایتان افزوده شود و کلیک‌ها افزایش یابد، آن پست در لیست ترندینگ رتبه‎بندی شده و آن‌قدر رد و بدل خواهد شد که کم‎کم به یک ترند رتبه برتر تبدیل می‌شود.

حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

یک جامعه برای محتوا در شبکه‌های اجتماعی تشکیل دهید. اگر این جامعه کوچک تحت تاثیر شما قرار گیرد؛ کم‌کم افراد بیشتری جذب شما خواهند شد.

افرادی که رفته رفته جامعه را به یک دنیا تبدیل می‌کند. همین که یک مطلب توسط کاربری به اشتراک گذاشته شود، شما حداقل یک کاربر واقعی و ثابت به دست آورده‌اید.

ده قانون طلایی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

ویدیو زنده= ارتباط زنده و رو در رو

نیازی نیست حتما به علوم ساخت موشک‌های فضایی آشنا باشید تا بدانید امروزه بازاریابی رمز موفقیت است. کاربران به دنبال یک پُل ارتباطی مناسب هستند تا به سرعت به شما وصل شوند.

چه ابزاری بهتر است؟ ویژگی ویدیو زنده اینستاگرام، فیس بوک و اسنپ چت؟

با محتوایی که به صورت آنی و در همان لحظه از وقایع منتشر می‌شود یا بازاریابی با استوریز در اینستاگرام و اسنپ چت، ارتباط کامل و واقعی‎تری میان فروشنده و مشتری برقرار خواهد شد.

حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

خودتان را در چنین وضعیتی بگذارید. احتمالا شما هم با ما هم‎حس می‌شوید. انگار جهان کوچک شده است و توانستید پشت پرده برند یا نام تجاری، یک ارتباط اصیل‎تر را تجربه نمایید.

استفاده از ویدیو نه تنها یکی از اصول بازاریابی و سئو در سال ۲۰۱۶ می‌باشد بلکه یکی از مهم‌ترین تغییرات بازاریابی سال ۲۰۱۷ خواهد بود. یکی از حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی که برند را به ترند تبدیل می‌کند.

حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی

برای شروع بهتر است به جای اینکه به سمت اهدافتان سراسیمه بشتابید، به آرامی سیر کنید! ویدیو‌ها زنده در حسابتان آپلود کنید و سعی نمایید از تمام قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی، استفاده کامل را ببرید.

سخن آخر:

مخاطبان با دنیایی از محتوا در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو هستند و گاهی اراده و اختیار را در برابر این حجم از مطالب از دست می‌دهند.

برخی از این محتوا‌ها دورریختنی هستند؛ اما در میان آن‌ها، هستند برند‌هایی که نیازمند نگاه کاربر می‌باشند تا طلا شوند! این روند یا همان ترند شدن به شرطی برای کسب وکارتان رخ می‌دهد که به حقایق مخفی در شبکه‌های اجتماعی توجه داشته باشید.

 

کلمات کلیدی : ترند شدن و آشنایی با حقایق مخفی در شبکه های اجتماعی social media marketing  trending and hidden facts in social media, تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی  , Social network advertising  ,

 

 

منبع : هاپ آپ نیوز . دیجی کالا

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)