شروع ماجرای رقابت اینستاگرام و اسنپچت
در آذرماه، بر طبق چندین گزارش اعلام شد که کمپانی اسنپ، شرکت مادر نرم افزار اسنپچت بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار
ارزش مالی دارد.
درست چند روز بعد اینستاگرام یک ویژگی جدید را که بر طبق آن عکسها و فیلمها پس از مدتی حذف می شوند
را رونمایی کرد، احتمالا این کار آنها برای رقابت با اسنپچت بوده است!
هر چه بیشتر زمان میگذرد، گردوخاک جنگ بین دو اپلیکیشن بیشتر و بیشتر می شود و هر کدام از آنها از هر
فعالیتی که کاربران پیر و جوان وابسته تلفن همراه و عاشق دنیای اینترنت را جذب کند، دریغ نمیکنند.
همانطور که میدانید اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ با قیمت ۱ میلیارد دلار به فیسبوک فروخته شد.
ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی
این اپلیکیشن چند سال را با یک رشد حیرتانگیز سپری کرد و بر طبق گزارش در خردادماه امسال،
این نرم افزار دارای ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه و ۳۰۰ میلیون کاربر روزانه است.
رقیب سنتی آن یعنی اسنپچت که سیاستی جداگانه در پیش گرفته است در سال ۲۰۱۱ فعالیت
خود را خود را آغاز نموده، توانسته است با ۱۵۰ میلیون کاربر روزانه، خودی نشان دهد.
لازم به ذکر است که سیاست نرمافزار مذکور بر اساس دوام و پایداری است و تمایلی به رشد سریع
و ریسکی ندارند. سیر موفقیت کمپانی اسنپچت بسیار خواندنیست!
رقابت اینستاگرام و اسنپچت در مراحل جدید
هر دو کمپانی به خوبی از این رقابت باخبرند و گوی سبقت را در فواصلی از همدیگر می ربایند.
در تیرماه امثال اسنپچت یک ویژگی جدید را اضافه کرد، بر اساس این ویژگی کاربر میتواند
عکسهای قدیمی را ذخیره و دوباره پست کند.
این ویژگی ظاهراً در اینستاگرام وجود داشته است و این کار رقابت اینستاگرام و اسنپچت کمی
بیش از پیش داغ تر کرد.
با انجام این کار توسط اسنپچت، اینستاگرامی ها هم ساکت ننشستند و کمتر از یک ماه بعد
از Snapchat’s Stories format الهام گرفتند و با نام Stories به نرم افزار خود اضافه کردند.
این کارها باعث شده تا سایتهای معروفی مانند Hollywood Reporter هم یک مقاله بر اساس
کپیبرداری این دو رقیب و اینکه کدام مقصر اصلی این موج کپیبرداریها هستند، بنویسد.
میخواهیم رقابت اینستاگرام و اسنپچت را در ادامه کمی موشکافانه تر بررسی کنیم:
ویژگی های ردو بدل شده
ویژگی Memories
در خرداد ماه، مدیر عامل شرکت ۲۶ ساله شرکت اسنپ، ایوان اشپیگل، با الهام از رقبای خود
در بازار مخصوصاً اینستاگرام از ویژگی Memories رونمایی کرد، با این ویژگی همانطور که در بالا
هم گفتیم کاربران قادر به اشتراک گذاری مجدد تصاویر قدیمی خود خواهند بود.
کوین سیستروم ۳۲ ساله در سال ۲۰۱۰ با اینستاگرام شروع به کار کرد و پس از سال ۲۰۱۳ که
آن را به فیسبوک فروخت، آمار کاربران فعال نرم افزارش به ۳۰۰ میلیون در روز رسید.
قابلیت Stories
در سال ۲۰۱۳ اسنپچت یک گام بلند در رسیدن به اهداف خود برداشت و تحول در قابلیت story
خود ایجاد کرد. با شرایط جدید این قابلیت، کاربران می توانستند بسیاری از عکسها و فیلمها که
فعالیتهای روزمره آنها را به تصویر میکشید، منتشر کنند.
شبکه اجتماعی پر طرفدار اینستاگرام هم پس از رونمایی ویژگی تازه خود به نام Stories که از
اسنپچت کپیبرداری شده بود، توانست پس از دو ماه این ویژگی به آمار ۱۰۰ میلیون کاربر در
روز (دو سوم کل کاربران اسنپچت) برسد.
ناپدید شدن پیغامها
محصول اصلی اسنپچت که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد، ابتدا قابلیت به اشتراکگذاری تصاویر
را داشت، سپس به اشتراکگذاری فیلمها هم پرداخت که فیلم ها بعد از دیده شدن پیام ناپدید
میشدند. این ویژگی ۱۵۰ میلیون کاربر را برای این نرمافزار به ارمغان آورد.
این ویژگی در اوایل آذر با کمی تغییر به اینستاگرام هم اضافه شد تا این مسنجر فیسبوکی
همچنان به تقلیدهای خود با توجه به سیاست اسنپچت ادامه دهد.
از بومرنگ تا لینک گذاشتن در در Stories اینستاگرام
live
اسنپچت ویژگی چت ویدیویی زنده و همچنین نمایش زنده مراسم مهم در اقصی نقاط
جهان را در خود جای داده است.
سپس اینستاگرام نیز چنین ویژگی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد، این ویژگی امتیازی
ارزشمند برای اینستاگرام به حساب می آید، چون که توییتر و پدر ناتنی این شبکه اجتماعی
پر طرفدار ( اینستاگرام ) یعنی فیسبوک خیلی به داشتن این چنین پوششهای زنده و ناپدید
شدن آنها پس از اتمام، اصرار دارند.
برچسب ها : اسنپ چت , چت ویدیویی زنده , اینستاگرام , قابلیت استوری ,
تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی, مدیریت شبکه های اجتماعی ,
Social network advertising , social media marketing
[/box]
تا حالا با اسنپ چت کار نکردم ولی در کل ممنون از مطلب خوبتون
موفق باشید