خانه / social media marketing / نحوه ایجاد بنر تبلیغاتی خوب برای افزایش ممبر

نحوه ایجاد بنر تبلیغاتی خوب برای افزایش ممبر

با سلام خدمت همراهان گرامی لاین استور .می خواهیم نحوه نوشتن تبلیغات را به شما آموزش دهیم.ابتدا عکسی را آماده کنید که به قول معروف به چشم بیاید. مثلا عکس یک نوزاد زیبا و با نمک یا یک عکس خاصی مرتبط با کانالتان یا یک حروف چاپی بسیار زیبا و جذاب. نه فقط خود عکس به چشم بیاید بلکه از رنگ هایی تشکیل شده باشد که آن رنگ ها چشم مخاطب را بزند و باعث شود مخاطب به تبلیغ شما توجه کند. به طور مثال برای اینکه برایتان مطلب را روشن کنیم دو نمونه آگهی استخدام را برایتان در زیر می آوریم:

1

2

به نظر شما کدام اگهی بیشتر با چشم بیننده بازی می کند و نظر را به سوی خود میکشاند ؟؟؟

من هم از شما همین را می خواهم. اگر می توانید یک تصویر خاص خلق کنید، پر از رنگ هایی که چشم را بزند و پر از متن های تکان دهنده و خلاق. همچنین می توانید با دادن مبلغ کمی به یک فتوشاپ کار آنرا در کمتر از چند دقیقه تحویل بگیرید. حال زیر عکس باید یک متن تبلیغاتی را اضافه کنیم.

متن تان را طوری انتخاب کنید که نظر بیننده را برای کلیک روی لینکتان جلب کند. و در آخر لینک کانالتان را مطابق زیر در زیر عکس قرار دهید… آنچه در زیر عکس باید نوشته شود (به طور مثال برای یک کانال آگهی استخدام):

آیا به دنبال شغلی پردرآمد و سود بالا هستید؟؟؟

آیا از درآمد کم و نامعقولتان رضایت ندارید؟؟؟ با شغل مناسب و زندگی مالی مورد پسندتان فقط یک کلیک فاصله دارید.

جالب و خلاقی نبود دوستان خوبم ؟

توصیه من به شما اینست که برای تبلیغ در کانال ها فقط از همین نوع تبلیغ عکس و زیر نویسی کوتاه و پرمحتوا استفاده کنید.

نتیجه تصویری برای ویژگی های یک بنر تبلیغاتی برای تلگرام

تاثیر تبلیغات از طریق بنر تلگرام

و اما تبلیخ مناسب برای گروه های تلگرامی:

برای تبلیغات در مکان هایی نظیر گروه های تلگرامی و … اولین اولویت ما همان عکس همراه با زیر نویس و متن است که بیشتر و بهتر دیده می شود و برای دانلود آن هم کاربران به مشکلی بر نمیخورند. اولویت دوم شما بایستی متن خالی یا متن بلند همراه عکس و یا گیف باشد. البته متنتان را با چند گل و از این جور اموجی های تلگرام پر کنید که دیده شود.

مورد بعد خلاقیت در نوشتن متن است. میتوانید آنرا به شکل اعلامیه ای بنویسید یا از زبان یکی از کاربران

کانالتان به دیگران نوید بدهید که در صورتی که داخل کانالتان بیایند ضرر نمیکنند :

به طور مثال بگویید من فلانی هستم و از وقتی وارد این کانال روانشناسی شدم از نظر روحیه و خلق و خو کلی بهتر شده ام و خانواده ام از تغییر من تعجب کرده اند. به شما پیشنهاد میکنم یک بار خواندن مطالب فوق العادہ کانال ……… را تجربه کنید. (در زیر هم لینک کانال را ذکر میکنید)

یا بطور مثال خودتان دعوت کنید :

« مثلا بگید این کانال این ویژگی ها رو داره و بیاید اگر بد بود لفت بدین. و ازشون تشکر کنید.»

یا میتوانید به طور مثال برای کانال روانشناسی مطابق زیر یک متن خبری و اعلامیه ای بنویسید. (سعی کنیدمتن را به شکلی سوالی بنویسید. مؤثرتر خواهد بود) :

« آیا در زندگی زناشویی خود با مشکلات عدیده روبرو هستید؟

آیا از این روند زندگی خسته شده اید؟

از اعتماد به نفسی کم و کم رویی رنج میبرید؟

طریقه رفتار صحیح با فرزندانتان را نمیدانید؟

ما به شما آموزش خواهیم داد…

نکته مهم : سعی کنید از طریق ربات هایی مثل « اتچ بات » به انتهای متن تبلیغاتی تان یک عکسی بچسبانید تا تبلیغ تان در این مورد هم بیشتر و بهتر دیده شود.

نتیجه تصویری برای ویژگی های یک بنر تبلیغاتی برای تلگرام

آدرس ربات اتچ بات:

@attachbot

حال اولویت بعدی ما در تبلیغ در گروه های تلگرامی، گذاشتن یکی از مطالب کانالتان است که به نظر خودتان می تواند ممبر را به سوی کانالتان سرازیر کند و ممبر ها با دیدن این مطلب به هیجان می آیند و سریع عضو

کانالتان میشوند.(کافیست این مطلب را در گروه ها فوروارد کنید) یا به شیوه ای دیگر می توانید در تبلیغاتتان از مطالب جذاب کانالتان استفاده کنید. مثلا در زیر یک « عکس مرتبط» به مخاطبانتان بگویید که می توانید فلان مطلب جذاب را با کلیک بر روی لینک بخوانید یا حتی قسمتی از مطلب را بگذارید و برای خواندن بقیه مطلب مخاطبینتان را به لینک کانال سوق دهید.

و اما شیوه ای دیگر در تبلیغات که این شیوه را میتوانید هم برای تبلیغ در گروه ها و هم در کانال ها استفاده کنید(و باز هم تأکید ما برای تبلیغ در کانال ها عکس و زیر نویس است!!!!):

آیا تا بحال تبلیغاتی را دیده اید که مثلا با کلیک روی ماه تولدتان وارد فلان کانال شوید..؟ یا با کلیک روی اولین عدد شماره همراهتان به سمت کانالتان سوق داده شوید…؟ اگر به چنین تبلیغی علاقه دارید می توانید با ربات زیر به سادگی اینگونه تبلیغات را برای کانالتان بسازید و در گروه ها یا کانال مورد نظر فوروارد کنید:

@Tkanalsubtitlebot

بنرها و بازاریابی در فضای مجازی

تذکر:

برای نوشتن زیر نویسی گیف یا ویدئو و حتی نوشتن زیر نویسی عکس برای گذاشتن مطلب در کانالتان یا

برای تهیه پیام های تبلیغاتی می توانید از همان رباتی که در بالا ذکر شد استفاده کنید.

نکته : شما میتوانید بدون استفاده از ربات در زیر عکس هایتان تا حداکثر ۲۰۰ کاراکتر متن بگذارید. اما در مورد گیف و ویدئو چنین کاری میسر نیست. این کار در نسخه ویندوز تلگرام بسیار راحت است. شما با انتخاب عکس از دسکتاپتان می توانید متنی را که قبلا کپی کرده اید در زیر عکسی paSte کنید و اگر کاراکتر اضافه ای نداشته باشد و زیاد متن بلندی نباشد، کار تمام است.

نتیجه تصویری برای ویژگی های یک بنر تبلیغاتی برای تلگرام

اما در نسخه اندروید :

از بین گزینه ها Gallery را انتخاب کنید و سپس عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید ( توجه کنید انتخاب کردن به این معنی نیست که تیک بزنید باید عکس را انتخاب کنید تا عکس به اندازه بزرگ نمایش داده شود)

سپس علامت T را از بالای صفحه انتخاب کنید؛ بعد از انتخاب علامت شما میتوانید متن مورد نظر خود را بنویسید یا متن کپی شده را past کنید و به راحتی پیام خود را ارسال کنید. به همین راحتی …

اگر متن طولانی تری را میخواستید در زیر تصویر قرار دهید ما استفاده از ربات اتچ بات را به شما پیشنهاد می کنیم.

تذکر: برای تمامی مطالب و پست های کانالتان یک متن تبلیغاتی و لینک کانالتان را هم ضمیمه کنید. که به اصطلاح به آن « امضا» میگویند. هم به زیبایی کانالتان کمک میکند و هم در صورت فوروارد مطالب به اعضای کانالتان افزوده خواهد شد.

بطور مثال در زیر ویدئو این متن را میتوانید بنویسید :

بازم کلیپ می خوای؟ روی لینک پایین کلیک کن

 

نکات تکمیلی ساخت بنر حرفه ای جذب عضو:

بنرهای معمولی امروزه اصلا مورد توجه قرار نمی گیرند. بنرهایی که جنجالی تر و با سر صدا هستند خیلی این نکته را حتما و حتما به خاطر داشته باشید که برای ساخت بنر مهمترین چیز گرفتن ایده از بنر کانال های هم موضوع هست. البته تأکید میکنم حتما فقط ایده بگیرید و به هیچ عنوان بنر کانال دیگر را کپی نکنید. متن بنر شما باید تا حد امکان کوتاه باشد تا مردم حوصله خواندن متن شما را داشته باشند. تغییر بنر و تبلیغاتتان و جذاب تر و جذاب تر کردن آنها را از یاد نبرید…!!!

 

این هفت توصیه را برای تولید متن تبلیغات بنری را هم در نظر داشته باشید:

۱– به این پرسش پاسخ دهید: “هدفم از تبلیغات چیست؟”

ممکن است که شما تخفیفی را پیشنهاد دهید یا محصولی جدید به بازار معرفی نمایید و همچنین در مورد بهبود خصوصیات محصولتان اطلاع‌رسانی کنید و … تبلیغات شما در هر چیزی که باشد دو دلیل احتمالی برای انجام آن وجود دارد: معرفی برند و فروش.

فروش محصول و معرفی برند معمولا در کنار هم قرار می‌گیرند، اما به هر حال در بعضی از تبلیغات ممکن است تمرکز روی فروش باشد، در حالیکه در بعضی موارد دیگر روی بهبود و معرفی برند است.

write-great-copy-for-your-display-ads-2

۲ – مخاطب هدف

آیا این گفته معروف را شنیده اید؟

اگر با همه حرف می‌زنید، با هیچکس حرف نمی‌زنید.

سیزده روش جدید برای تبلیغات در دنیای مجازی

این گفته در مورد تبلیغات آنلاین هم صدق می‌کند، به این دلیل که فضای اینترنت نیز همانند هر رسانه دیگری مملو از پیامهای تبلیغاتی است که سعی دارند توجه کاربران را به خود جلب کنند، عکس العمل کاربران هم نادیده گرفتن بیشتر این تبلیغات میباشد.

آنها فقط هنگامی به گفته شما توجه خواهند کرد که بخواهند و سخنان شما با طرز تفکر آنها هماهنگ باشد. پس سعی کنید محصول خود را به کسانی بفروشید که بیشتر مایل هستند که به شما گوش کنند زمانی که آماده گوش کردن هستند

شروع کنید به جمع آوری اطلاعات در مورد علاقه و نیازهای آنها، اگر امکان استفاده از محصول شما قابلیت توسط گروه های مختلفی وجود دارد برای هر گروه پیام تبلیغاتی جداگانه ای تولید کنید.

write-great-copy-for-your-display-ads-3

٣ – خودتان را جای آنها قرار دهید

اگر شما کالا یا خدمتی را جهت رفع مشکل یا ارتقاء وضعیت زندگی مشتریان خود به وجود آورده اید، آنها احتمالا با روی بازتری به حرفهای شما گوش خواهند کرد که البته باید به زبان آنها صحبت کنید، استفاده نکردن از لغات تکنیکی در برخی از موارد می تواند سخت باشد، اما در دیدگاه مشتریان شما این لغات تنها اصطلاحاتی گیج کننده هستند که به درستی فهمیده نمی شوند، از طرفی دیگر اگر برای افرادی فنی تبلیغ می کنید باید با اصطلاحات مخصوص خودشان باشد.

write-great-copy-for-your-display-ads-4

۴ – خلاصه گویی

ما نمی خواهیم متن طولانی را در مقابل کوتاه قرار دهیم و این دو را با هم مقایسه کنیم، منظور از خلاصه گویی پرهیز از هر گونه زیاده گویی و اطلاعت غیر ضروری است.

یاوه گویی، وبگردهای پرشتاب را کسل کرده و کمتر ممکن است مفید واقع شود.

write-great-copy-for-your-display-ads-5

۵ – واژگان جذاب

شما می توانید از واژه های جذاب در کار خود استفاده کنید البته در صورتی که بدانید این واژه های جذاب از دیدگاه مشتریانتان کدامند. از به کارگیری اصطلاحات شعاری و زرد مانند: کسب ثروت، مشتری مداری و … در متن بنر دوری کنید. این کلمات دیگر تاثیر و جذابیتی برای مشتریان شما ندارند و نمی توانند محصول شما را در رقابت ها حفظ کند.

ما می دانیم که محصول شما عالیست و تمام ویژگی های خوب را داراست، اما بخاطر داشته باشید که کاربران تنها در عرض چند لحظه با دیدن آگهی تان شما را ارزیابی میکنند. پس کلمات را به دقت انتخاب کرده و پیام خود را ساده و منسجم کنید.

“رایگان” یکی از قویترین واژه هایی است که می توانید در بنر خود به کار ببرید، سعی کنید کاری با ارزش را رایگان معرفی کنید، اما مراقب بکارگیری غلط آن نیز باشید. تلاش برای فریب کاربران برابر است با کلیک های بی ارزش و خارج شدن سریع آنها از صفحه فرود کمپین شما که در نهایت منجر به هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما می شود.

چند واژه جذاب که استفاده از آنها توصیه می شود:

ارائه محدود-نکات محرمانه-جدید-سریع وزن کم کنید

همه می خواهند بدانند محصول شما چطور می تواند زندگیشان را راحت تر کند؟

write-great-copy-for-your-display-ads-6

۶ – دکمه کال تو اکشن یا فراخوان

در نوآوری روند تولید یک بنر شما دقیقا می دانید مشتریانتان چه می خواهند اما ممکن است آنها به این صراحت متوجه این نکته ظریف نشوند، پس بهترین عمل در نوشتن یک متن، دکمه کال تو اکشن است.

چند نمونه کال تو اکشن مناسب:

“همین حالا استخدام شوید”-“شرکت در مسابقه”-“همین حالا شروع کنید”-“همین حالا دانلود کنید”-“دانلود رایگان”-“خرید آنلاین”-“سفارش آنلاین”-…

هر وقت که از کال تو اکشن استفاده می کنید، سعی نکنید مخاطبانتان را فریب دهید. یک بنر می تواند در کاربران ایجاد توقع کند پس این خیلی مهم است که کاربران بعد از کلیک روی آن احساس ناامیدی نکنند.

احتمال زیادی وجود دارد که فردی به محصولی خاص جهت رفع مشکل خود علاقه مند شود تا اینکه به کل محصولات سایت.

write-great-copy-for-your-display-ads-7

۷ – روشهای دیگر را امتحان کنید

از افرادی که در روند ساخت بنر شرکت نداشته اند بپرسید نظرشان در مورد پیام شما چیست، اگر آنها از مخاطبین هدف شما باشد چه بهتر، دیدگاه های جدید نتایج جالبی به همراه دارد.

شما همچنین می توانید نسخه های متفاوتی از یک بنر را تهیه کنید و آنها را به صورت A/B تستینگ مورد ازریابی قرار دهید.

 

منابع:تلگرام پولساز.بلاگ اد

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی زهرا طهماسبی

سلام.زهرا طهماسبی هستم. علاقه مند و فعال در شبکه های اجتماعی و عاشق روانشناسی. مدتیه در زمینه تولید محتوا مشغول فعالیت هستم.امیدوارم مطالب و اموزش های سایت براتون مفید واقع بشه و شما هم طعم شیرین کسب درامد از شبکه های اجتماعی رو بچشید. تنها راه انجام دادن کار های عظیم دوست داشتن کاریه که انجام میدین.اگه تا الان پیداش نکردین همچنان به جست و جو ادامه بدین.

اینو دیدی ؟

ایموجی مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

ایموجی مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

تقریبا ۷۴ درصد از مردم ادعا کردند که ایمیل‌های تبلیغاتی به تنهایی باعث سردرگمی آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.