اصول مهم سئو و بازاریابی در سال ۲۰۱۶ بسیار مهم و اثرگذار می باشد. Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جست وجو که به اختصار سئو یا SEO نیز خوانده می شود بنیانبرندسازی در کسب وکار آنلاین یا وب برندینگ و معیاری برای سنجش برتری وب سایت های مختلف در میان بیشمار وب سایتی است که در جهان مشغول به فعالیت هستند.
میلیون ها کاربر در سرتاسر جهان شب و روز مشغول به کار هستند تا بتوانند اندکی توجه موتورهای جست وجو را به خود اختصاص دهند. سئو وب سایت مهم ترین مسئله در هر سایت برای وب مستران و صاحبان کسب وکار می باشد.
با وجود مدعیان سئو در این حوزه که معتقدند در سئو و بهینه سازی وب تبحر دارند چند درصد از وب سایت ها در صفحه ی اول گوگل جای می گیرند؟ پاسخ روشن است. گوگل الگوریتم های خاصی دارد و وقت خود را برای هر سایتی تلف نمی کند!
به علاوه مغز متفکر گوگل برای بازدیدکنندگان ارزش قائل است و تنها کسانی در این بازار بی حد و مرز تثبیت می شوند که از اصول مهم سئو و بازاریابی آگاه باشند.
البته سئو فقط به وب سایت و فعالیت های تحت وب محدود نمی شود. اگر شما به دنبال افزایش دفعات دانلود اپلیکیشن خود هستید یعنی با سئو درگیر شده اید.
هرچند که برای سئو هیچ گاه قانون خاصی تعریف نمی شود و این بهینه سازی موتورهای جست وجو امری صد در صد مبتنی بر تجربیات و ابتکار شخصی می باشد اما پیوسته گوگل به عنوان پرطرفدارترین موتور جست وجو الگوریتم های خود را تغییر می دهند و این رو اصول مهم سئو و بازاریابی را تحت عنوان استراتژی های بهینه سازی معرفی می کند.
اگر به موفقیت کسب وکار و آینده ی فعالیت خود اهمیت می دهید از اصول مهمی که تلاش شده است به بهترین شکل در مطلب امروز هات اپ نیوز معرفی شود غافل نشوید!
آشنایی با اصول مهم سئو و بازاریابی در در شبکه های اجتماعی سال ۲۰۱۶
همان طور که گفته شد سئو امری متغیر است و گوگل همواره در معیارهای ارزش دهی خود تغییراتی ایجاد می کند. دقیقا به همین دلیل است که باید با اصول مهم سئو و بازاریابی همگام بود و زمان را برای اموری که اکنون بی اهمیت شده اند هدر ندهیم.
به علاوه در حال حاضر سئو کاملا رقابتی و حوزه ای اشباع شده است. در این بین تنها کسانی شانس دیده شدن را دارند که محتوای خود را مطابق با اصول زیر بهینه کنند:
استفاده از محتوای ویدیویی ؛ بهترین نوع محتوا
محتوا پادشاه سئو است! محتوا را جدی بگیرید! مهم ترین بخش سئو همین محتوایی است که شاید بدون توجه، روزانه مشغول به منتشر کردن آن هستید. محتوا فقط ترکیبی از کلمات نیست؛ محتوا را باید مشابه با کودکی خردسال پرورش داد تا به صورت همزمان مهارت شما نیز در تولید محتوا افزایش پیدا کند.
مطابق با تحقیقات صورت گرفته ۶۴ درصد کاربران مایل به پیگیری خبرها با ویدیو های خبری شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های مرتبط هستند.
اهمیت استفاده از محتوای ویدیویی(شبکه های اجتماعی)
بد نیست بدانید که تاثیر یک لندینگ پیج ویدیویی (Landing page) بسیار بیش تر از یک صفحه ی معمولی در وب سایت شما است که تنها حاوی عکس و تصاویر می باشد.
منظور از لندینگ پیج همان رابط کاربری وب سایت است که کاربر را به سمت بخش های دیگر هدایت می کند.
طبق اصول مهم سئو و بازاریابی لندینگ پیج برای مجری سئو اهمیت زیادی دارد و تولید محتوای این قسمت با ساخت لینک های مرتبط موفقیت کسب وکار و سودآوری وب سایت را می تواند تا حد زیادی تضمین کند.
نحوه استفاده از محتوای ویدیویی
بر اساس آمار نرخ بازدید از لندینگ پیج وب سایت با استفاده از محتوای ویدیویی تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است. کافی است سری به وب سایت های محبوب و شماره یک گوگل بزنید تا با اهمیت ویدیو آشنا شوید.
اساسا به همین دلیل است که اهمیت تبلیغات ویدیویی موبایل، آموزش ویدیویی و…نسبت به متن بیش تر شده است. برای استفاده از محتوای ویدیویی بهتر است لوپ ویدیو را در پس زمینه صفحه اصلی یا home page قرار دهید. این کار باید با ویرایش قالب وب سایت انجام شود.
تاثیر استفاده از محتوای ویدویی
تاثیر ویدیو در سال ۲۰۱۶ وصف ناشدنی بود. با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۷ به سادگی می توان پیش بینی کرد ۶۹ درصد از کاربران اینترنت خرید خود را با تعامل ویدیو هایی که از محصول مشاهده می کنند انجام خواهند داد.
به عنوان مثال اگر صاحب رستوران هستید و طراحی اپلیکیشن سفارش غذا را آغاز کرده اید برای هر غذا در منو یک لوپ ویدیو جهت درج فیلمی از طبخ یا ظاهر نهایی غذا قرار دهید.
بهینه سازی وب سایت برای موبایل
نیازی نیست درباره اهمیت موبایل و کاربران آن صحبت کنیم. مهاجرت کاربران از دسکتاپ به موبایل در دهه اخیر همه چیز را روشن می کند.
در واقع هیچ چیز مهم تر از بهینه سازی برای کاربران موبایل نیست. این کار معمولا با توسعه اپلیکیشن های موبایلی صورت می گیرد یا این که حداقل وب سایت به صورت ریسپانسیو طراحی می شود.
اهمیت بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل
اصول مهم سئو و بازاریابی بر اساس استفاده کاربران از موبایل تنظیم می شود. آمار نشان داده است که بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی حین خرید اجناس ، محصول را در اینترنت و با موبایل خود جست وجو می کنند.
در حقیقت آن چه که کاربران موبایل را به یک خریدار واقعی تبدیل کرده این است که آن ها واقعا به دنبال پرداخت و سفارش هستند؛ چرا که آمار نشان داده است از هر ۵ کاربر موبایل ۴ نفر به صورت آنلاین خرید می کند که نسبت به کاربران دسکتاپ متفاوت است.
نحوه بهینه سازی وب سایت برای موبایل
استفاده از موبایل سریع تر از هر ابزار دیگری است و با توجه به این که اغلب کاربران به یک گوشی هوشمند ، تبلت با وسایل مشابه مجهز هستند باید مطمئن شوید ظاهر وب سایت شما با سایز یا اندازه اسکرین های مختلف مطابقت داشته باشد.
بدین منظور می توان از قالب های آماده ای استفاده کرد که واکنشگرا هستند. منظور از واکنش گرا بودن همان ریسپانسیو است. برخی نسخه موبایل را جداگانه طراحی می کنند که بهتر است به جای طراحی نسخ مختلف تمام قابلیت ها را در یک نسخه جای داد.
استفاده از سئو محلی؛ مهم ترین بخش بازاریابی
سئو محلی یا local SEO مدت ها است که به عنوان یکی از اصول مهم سئو و بازاریابی مطرح شده است. از زمانی که گوگل این نمونه از سئو را معرفی کرد برای بهبود جست وجوی محلی و فعالیت ساده تر کسب وکار های مختلف شروع به طراحی الگوریتم خاصی برای تعیین یک محل خاص به نام جست وجوی محلی نمود.
مطابق به آمار منتشر شده ۶۱ درصد از کل کاربران از جست و جوی محلی برای خرید با استفاده از دسکتاپ یا موبایل خود استفاده می کند.
بررسی اهمیت سئو محلی
الگویتم جدید گوگل نیاز به استفاده از بازاریابان و بهره وری از نیروهای انسانی خاص در کسب وکار را تا حدودی برطرف نموده است.
در واقع شما نیازی به بازاریابی محلی ندارید؛ چون کاربر به خوبی می داند برای تعمیر شیرالات منزل خود نیاز به جست وجوی تعمیرکار مستقر در شهر زندگی خود در اینترنت را دارد تا این که اعزام تعمیرکار را از شهری دیگه درخواست کند.
مزایای بهره گیری از سئو محلی
با استفاده از الگوریتم جدید گوگل در راستای تحقق سئو محلی ۸۰ درصد از کسب وکار ها و شرکت هایی که وب سایت خود را با درج آدرس دقیق در جست وجوی محلی گوگل ثبت کرده اند موفق شدند بدون استفاده از ابزارها و پیچیدگی های دیگر سئو بازدید خود را تا حد زیادی بهبود بخشند.
اجتناب از درج محتوای کوتاه
دوره نوشتن مطلب دو یا چهارخطی که اغلب کاربران را به خود جذب کند و در عین کوتاهی خبر اصلی را نیز منتقل کند تمام شده است!
مدت ها است که گوگل به طول محتوای متنی که منتشر می کنید دقت می کند. طول مطلب برای گوگل حائز اهمیت است. در واقع به همین دلیل است که گوگل برای مطالب مختلف در زبان های متفاوت حداقل تعداد کلمات مشخص کرده است و کسانی که این حداقل را رعایت نکنند اصطلاحا از چشم گوگل می افتند!
طول محتوای بهینه
طول محتوایی که گوگل تعیین کرده است چندان زیاد نیست اما کارشناسان سئو معتقدند گوگل به این راحتی راضی نمی شود و تنها یک استاندارد تعیین کرده است.
با این که طول محتوا نمی تواند ثابت باشد اما متنی کاملا بهینه می شود که حداقل ۱۲۰۰ کاراکتر با به کارگیری اصول مهم سئو و بازاریابی داشته باشد. به زبان دیگر متون کوتاه آن قدر محدود هستند که نمی توان استراتژی های تولید محتوا را در آن ها پیاده کرد.
اهمیت محتوای طولانی و بهینه
در تحقیقاتی که در طول ۴ سال گذشته روی بیش از ۲۰ هزار کلمه کلیدی محبوب در گوگل انجام شده است مشخص شد که ۱۰ کلمه کلیدی برتر تنها در سایت های بزرگ و محبوبی که محتوای بالای ۲۰۰۰ کلمه داشتند یافت شده است.
هدف گوگل از تمرکز روی طول مطلب تلاش وب سایت ها برای تولید محتوای رقابتی است. در واقع اگرکیفیت رمز موفقیت استارتاپ ها باشد، این کیفیت در زمینه فعالیت آنلاین به همان محتوایی مربوط می شود که شما تولید و منتشر می کنید.
تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وردپرس
بازاریابی محتوا یا سئو
تفاوت بین SEO و بازاریابی محتوا
با وجود اینکه SEO و بازاریابی در بسیاری از ابعاد اشتراک دارن، یکسری تفاوت وجود داره که باید توضیح داده بشه.اولین و مهمترین اینکه، ابعادSEO از بازاریابی محتوا خیلی فنیتر هستن، به دلیل اینکه شامل برچسبها (tags)، آدرسها (URLs)، نقشه سایتها وعوامل مختلف دیگهای میشن که استراتژی بازاریابی رو تشکیل میدن. دوم اینکه، بازاریابی محتوا لزوما به اهداف SEO محدود نیست و یک مفهوم گستردهتره.به عنوان مثال، کسی که محتوا رو توی اینترنت منتشر میکنه قصدش جذب و حفظ مخاطبه.
SEO و بازاریابی محتوا چطور میتونن با هم کار کنن؟
برخی از افراد فکر میکنن که SEO یک روش ایجاد محتوای خوبه که کمک میکنه سایتها راحت توی موتور جستجو پیدا بشن و توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو ایندکس گذاری بشن. در حالی که این موضوع قطعا درسته، اما استفادهیSEO خیلی بیشتر از اینهاست. اگر انجام و درک عملکرد جامع و عمیق SEO مهمه، تلاش برای بازاریابی محتوا هم قطعاً وقت هدر دادن نیست. برای مثال، اگر یک موتور جستجو صفحات وب سایت شما رو به شیوهای مناسب ایندکس گذاری نمیکنه، برای حل مشکل باید از تخصص SEO استفاده بشه و تیمهای SEO و بازاریابی محتوای باید با هم تلاش کنن.
فهرستی از راههای مؤثری که بازاریابی محتوا و SEO رو در کسب و کار آنلاین مرتبط میکنه
-
کاوش کلید واژه
کاوش کلیدواژه شامل پیدا کردن کلیدواژههاییه که مخاطبان برای پیدا کردن شما در اینترنت جستجو میکنن. برای رسیدن به کلیدواژههای موثر تمرکز همزمان روی محتوا و SEO ضروریه. محتوا باید کیفیت مناسبی داشته باشه، اما کیفیت چه فایدهای داره اگر هیچکس نتونه محتوای شما رو پیدا کنه؟ بنابراین، محتوا باید در معرض دید مخاطبان آنلاین کافی قرار بگیره تا به اندازهای که واقعا لایقشه دیده بشه. برای رسیدن به این موضوع، عبارات جستجو باید با محتوا مطابقت داشته باشه تا به جستجو پاسخ صحیح داده بشه. با توجه به اینکه محتوا و بهینه سازی جستجو اینجا باید همکاری کنن، کاوش کلمه کلیدی شرط اصلی برای افزایش سوده.
اگر محتوای وب سایت شما از اصطلاحات فنی زیادی استفاده میکنه که ممکنه به راحتی توسط یک خواننده متوسط درک نشه، اصلاح متن و حذف اصطلاحات پیچیده و یا اضافه کردن مطالبی که شانس دیده شدنون بیشتره میتونه به کمکتون بیاد. به عنوان مثال، میتونید یک تحقیق کوچک انجام بدید و اصطلاحات مربوط به محتوا در وب سایتتون رو که بین خوانندگان وب محبوب هستن رو کشف کنید.ابزارهایی مانند Soovle میتونن به شما ایدههای خوبی برای کلمات کلیدی ارائه بدن. این به هم ردیف کردن اصطلاحات و زبان مورد استفاده برای بهبود شانس پیدا شدن در جستجوها کمک میکنه.
-
ایجاد محتوای اصلی با کیفیت بالا
- اهمیت سئو و بازاریابی محتوا
تکنیکهای تولید محتوا برای وب سایت در دهههای اخیر تغییر کرده. پیش از این، به دلیل اینکه SEO و بازاریابی محتوا وجود نداشت کسب و کارها نیاز نداشتند که برای انتشار محتوا خیلی فنی و پیچیده عمل کنند. در نتیجه، اینترنت پر شده بود از محتوای محدود که در حوزهی معینی کار میکردند و نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه مالی و تلاش نداشت. این وضعیت در سالهای اخیر با ظهور SEO به عنوان یک جنبه اساسی از بازاریابی آنلاین وب سایتها به طور چشمگیری تغییر کرده. محتوای محدود و ضعیف دیگه فایدهای نداره و تنها یک چیز رو تضمین میکنه: تعداد کم بازدید کنندگان و حتی جذب یا conversion کمتر.
فراوانی وب سایتها در اینترنت و تلاش اونها برای اینکه توسط موتورهای جستجو پیدا بشن به نیاز مبرم به ایجاد محتوای اصلی و با کیفیت بالا منجر شده که به سایت کمک میکنه که در میان تعداد بی شماری از رقبا بالاتر باشه.بسیاری از شرکتها سریعترین راه رو انتخاب کردن و در پایین صفحات خودشون کلمات کلیدی رو آوردن. به عنوان مثال وب سایتAussieessay، کلمات کلیدی مربوط به نوشتن کسب و کار علمی رو در پایین سایت خودش قرار داده. این رویکرد SEOاست، چرا که اجازه میده تا موتورهای جستجو برخی از مطالب رو ایندکس گذاری کنن که در جای دیگهای در اینترنت پیدا نمیشه.از طرف دیگه، بازاریابی محتوا یک جنبهی مهم دیگه است چرا که تنها محتوای اصلی و با کیفیت میتونه مخاطبان هدف رو جذب و به تبدیل به تعداد زیادی از بازدید کنندگان بکنه.
-
محتوای همیشه تازه و سئو
با توجه به تجربیات بازاریابها، محتوای همیشه سبز راه رسیدن به نتایج بسیار خوب از جستجو است. به این مثال توجه کنید: یک مقاله خبری در اینترنت منتشر میشه. این مقاله در مورد یک اتفاق تازه که یک جایی رخ داده و تاثیری که روی کشور داشته صحبت میکنه. کاربران علاقه دارن این مقاله رو پیدا و مطالعه کنن تا وقتی که هنوز تازه است و میتونه موضوع جدیدی برای صحبت با دوست و آشنا باشه. اما بعد از مدتی مقالههای دیگری ارسال میشن و اهمیت اون اتفاق از بین میره. این مثال حاکی از عدم توانایی کسب ترافیک طولانی مدت با استفاده از محتوایی است که اهمیتش بعد از مدتی از بین میره. در نتیجه گوگل مقالههای مرتبطتر رو ردهبندی میکنه و مقاله شما رو فراموش میکنه.
نکته این بحث واضحه: محتوا باید همیشه تازه و مرتبط باشه تا در جستجو دیده بشه. امتیاز جستجوی بیشتر به معنی بازدید بیشتره، پس سئو و استراتژیهای بازاریابی محتوا باید باز هم در کنار هم کار کنن تا از این مسئله مطمئن بشن. یک مثال از محتوای همیشه تازه: مقالهای از Search Engine Watch هست که در مورد نوشتن تگ عنوان برای سئو توضیح میده و چهار سال پیش نوشته شده. علیرغم سن زیاد، این مقاله هنوز در گوگل ردهبندی شده چون نکاتی توی اون ذکر شده که هنوز حائز اهمیته و به همون اندازهای که چهار سال پیش کمک میکرد، بازهم میتونه کمک کنه.
-
ارتباط داخلی
یکی از واضحترین راههایی که محتوا میتونه به سئو کمک کنه ایجاد ارتباط داخلیه. این کار به موتورهای جستجو کمک میکنه که وبسایت رو بهتر بگردن و به کلمات مهمتر امتیازات بالاتری بدن. علاوه بر این ارتباط داخلی میتونه به بازدید کنندهها کمک کنه که محتوای مرتبط با متنی که میخونن رو راحتتر پیدا کنن. این مسئله باز هم نشون میده که بازاریابی محتوا و سئو چطور میتونن با هم کار کنن. ایجاد ارتباط داخلی باید به عنوان یکی از مهمترین قسمتهای استراتژی ایجاد محتوا در هر وبسایتی دیده بشه. همینطور ایجاد ارتباطات داخلی به راحتی قابل پیادهسازیه و هر شغلی از این روش برای بهبود بازاریابی و معرفی استفاده میکنن.
-
عنوانها
یکی دیگه از مسائلی که نیاز به توجه بازاریابی محتوا و سئو داره عنوانه. عنوانها بدون شک برای هر کسب و کاری مهم هستن چون کاربرای اینترنت رو باید متقاعد کنن که اون مقاله رو باز کنن. برای مثال، عنوانی مثل “۵ نکته برای استفاده از فتوشاپ برای درست کردن تصاویر” خوبه به شرطی که واقعا بتونه نکات خوبی رو معرفی کنه. ولی “۵ نکته عالی برای استفاده از فتوشاپ برای ایجاد تصاویر فوقالعاده” میتونه بهتر باشه چون میتونه کاربرای بیشتری رو نسبت به عنوان قبلی جذب کنه. در اینجا هم بازاریابی محتوا و سئو باید با هم کار کنن تا عناوین جذابتری تولید کنن و نتایج بهتری هم کسب کنن.
جمعبندی
با وجود اینکه SEO و بازاریابی محتوا تفاوتهایی دارن، برخی از راهها وجود داره که اونها باید با هم کار کنن تا بهترین نتایج برای کسب و کار ارائه بشه.به خاطر اینکه موفقیت هر تکه تا حد زیادی روی دیگری تاثیر داره. پس تیم SEO باید اهداف تیم بازاریابی محتوا وا درک کنه و بالعکس. در ادامه، فراموش نکنیم که کیفیت محتوا و بهینه سازی جستجو میتونن با هم سازش کنن، پس این امر نیازمند همکاری بیشتر برای جلوگیری از پیامدهای منفی فقدان دانش SEO و استراتژیهای بازاریابی محتواست.