دریافت نماد اعتماد

دریافت نماد اعتماد و انواع آن 🔶

نماد اعتماد، نشانه‌ای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای  اینترنتی مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌شود؛ این نماد پس از بررسی درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن برای مدت یک سال، صادر می‌شود.

دریافت نماد اعتماد

ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی از وظایف اصلی وزارت صنعت و معدن و تجارت هستند و در همین راستا نیز مرکز توسعه تجارت الکترونیک، مسئولیت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را دارد. فروشگاه‌هایی که موفق به اخذ نماد از این وزارت صنعت و معدن و تجارت شده‌اند، موظف هستند اگر شما در خریدتان با مشکلی مواجه شدید پاسخگوی سؤالات و مشکلات شما باشند.

در غیر این صورت نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه مربوطه، ملغی خواهد شد. هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، اعتمادسازی و رسـمیت دهـی بـه فعالیـت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیت، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به عهده دارد.

به همین علت است که پلیس فتا به متقاضیان خرید اینترنتی توصیه می‌کند هنگام خرید به‌وجود این نماد در وب سایت فروشگاه توجه کرده و با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کند.

پس از کلیک روی نماد اعتماد الکترونیک هر فروشگاه حتما آدرس (URL) سایت فروشگاه با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود، یکسان باشد. صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید، صفحه اصلی مرورگر شما باید باشد و نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر؛ از این امر اطمینان حاصل کنید.

فرآیند اعطای نماد دائم دو ستاره از لحاظ معیارهای ارزیابی کاملاً مطابق با نماد اعتماد تک ستاره است. تنها تفاوت الزام فروشگاه برای نصب گواهی امنیت SSL در وب سایت فروشگاه است. وب سایت‌هایی که دارای دو ستاره بوده و از پروتکل امنیتی SSL بهره می‌برند، آدرس وب سایت آنها با (https://) آغاز شده و همچنین در گوشه پایین سمت راست پنجره مرورگر یک قفل (Padlock) سبز رنگ نمایش داده می‌شود.

در حال حاضر در ایران فروشگاه‌های اینترنتی زیادی شروع به فعالیت کرده‌اند که اکثر آنها با یک ستاره در نماد الکترونیکی اعتماد ادامه فعالیت می‌دهند و تنها درصد کمی از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد دو ستاره هستند.

از جمله ی این فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان از دیجی‌کالا، راستین بازار و جانبی نام برد که برای جلب اعتماد بیشتر بازدیدکنندگان اقدام به انجام مراحل اخذ نماد دو ستاره کرده‌اند.

شرایط دریافت نماد اعتماد

برای انجام مراحل دریافت اینماد توسط نماینده حقوقی شرکت، باید مدارک حقوقی وکالت نماینده از شرکت موجود باشد. همچنین برای دریافت ای نماد دوستاره، مدارک دریافت گواهینامه ssl مورد نیاز است.

نحوه ثبت نماد الکترونیکی

در ابتدا برای ثبت نماد اعتماد باید وارد نشانی اینترینتی enamad.ir شوید از منوی سمت راست گزینه ثبت نام و دریافت نماد را انتخاب کرده و گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید حال برای شما فرمی باز می شود که باید تمامی اطلاعات ذکر شده را وارد کنید.

توجه داشته باشید برای اخذ نماد اعتماد سایت شما باید راه اندازی شده باشد و شروع به فعالیت کرده باشید قبل از راه اندازی وب سایت نمی توان اینماد را دریافت نمود.

چرا باید نماد اعتماد داشته باشم؟

داشتن اینماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیک باعث افزایش اعتماد خریداران برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود؛ البته لازمه اخذ این نماد صدور پروانه کسب برای فرشگاه‌های اینترنتی الکترونیکی می‌باشد. باید بدانید که داشتن نماد الکترونیکی به معنای پروانه کسب شما در فضای اینترنتی است از این رو فروشندگان بیشتری به شما اعتماد می کنند.

انواع نماد اعتماد الکترونیکی

۱- نماد اعتماد موقت:

این نوع نمادها برای تسریع در فرآیند اخذ اینماد در نظر گرفته شده است و طراحی سایت فروشگاهی با توجه به حداقل معیارهای موجود بررسی می شود.

۲- نماد اعتماد تک ستاره

پس از دریافت نماد به صورت موقت، فرآیند تایید فروشگاه برای دریافت نماد آغاز می‌شود و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‌خواهد صفحات فروشگاه با نکات خاصی مطابقت داشته باشند و پس از اعمال این معیارها، نماد اعتماد الکترونیکی را می توانید دریافت نمایید.
انواع نماد اعتماد و نحوه دریافت آن نماد تک ستاره
اخذ نماد تک ستاره

پیشنهاد مطالعه : افزایش فالوور در لینکدین

۳- نماد اعتماد دو ستاره

فرایند دریافت نماد دو ستاره از نظر معیارهای ارزیابی مشابه نماد تک ستاره است با این تفاوت که فروشگاه ملزم به نصب گواهی امنیت ssl در وبسایت فروشگاه برای امنیت بیشتر میان انتقال اطلاعات سایت و بازدیدکنندگان می‌باشد. 

نماد اعتماد دو ستاره
نحوه دریافت نماد اعتماد دو ستاره

سخن آخر

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک لازم است که سایت شما توسط کارشناسان اینماد بررسی و تایید شود و پس از طراحی سایت اولیه اقدام به ثبت نام در سامانه نماد اعتماد الکترونیک نموده و مراحل کار را انجام دهید. توجه داشته باشید اگر می خواهید پرداخت الکترونیکی بانکی داشته باشید در ابتدا لازم است اینماد را دریافت نمایید.

مجموعه لاین استور به عنوان مجری و مشاور تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سالهاست که به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا بهتر و بیشتر در شبکه های اجتماعی دیده شوند.

این مجموعه با ارائه بهترین خدمات مشاوره ای، طراحی سایت، طراحی و بهینه سازی پیج اینستاگرام، بهینه کردن پروفایل شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات مجازی به صورت تخصصی و حرفه ای به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی موفقی در این فضا داشته باشند.

جهت دریافت خدمات مشاوره ای، تبلیغاتی و خدمات مربوط به فعالیت موفق در شبکه های اجتماعی می توانید با کارشناسان لاین استور در ارتباط باشید.

 خانم مهندس پورنقی  خانم مهندس برومند

 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    4 دیدگاه ها

    1. دریافت نماد اعتماد واقعا چیز بیخودیه

    2. ایا مراحل گرفتن نماد دو ستاره هم به همین منوالی هست که توضیح دادین ممنون میشم در این مورد هم یه مقاله در سایت لاین استور داشته یاشید

      • سلام بله نماد اعتماد دو ستاره آنچنان فرقی با نماد اعتماد یک ستاره نداره تنها فرق مهمش این هست که باید حتما یکسال از نماد داشتن تون بگذره یعنی باید نماد اعتماد یک ستاره داشته باشید و در ادامه هم باید سایت اس اس ال داشته باشه ssl

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)