همه صاحبان کسب و کار آرزویشان این است که فروششان افزایش پیدا کند. اما این اتفاق فقط برای بعضی از این افراد میافتد وبرای بعضیهای دیگر نه! به نظر شما دلیل این کار چه چیزی میتواند باشد؟
پادکست راه های افزایش فروش و موفقیت کسب و کار در دنیای دیجیتال؛ بشنوید :
پخشکننده صوت
چرا عدهای به راحتی به فروش بیشتری میرسند درحالیکه بقیه همچنان درجا میزنند؟ البته که عوامل زیادی در این اتفاق میتوانند دخیل باشند اما بدون شک یکی از مهمترین دلایل آن این است که این افراد روشهای درست و به روزشده افزایش فروش را بلد نیستند! در این مقاله دقیقا هدف ما این است که چند روش فوقالعاده افزایش فروش را به شما معرفی کنیم.
از چه روشهایی میتوان فروش را افزایش داد؟
شاید میتوان گفت که تقریبا از هر راهی میتوان فروش یک کسب و کار را افزایش داد، چه راههای درست و چه راههای نادرست. اما چیزی که مهم است این است که روش انتخاب شده برای افزایش فروش اولا در زمان کمی به شما نتیجه بدهد و در عین حال مقرون به صرفه و منطقی باشد. هدف ما هم از نوشتن این مقاله معرفی چنین راهکارهایی برای افزایش فروش است.
حتما یک وبسایت ایجاد کنید!
احساس میکنم خودتان هم حدس میزدید که یکی از راهکارهای افزایش فروش ایجاد وبسایت باشد. خب حالا چرا؟ به نظر شما درست کردن وبسایت چگونه میتواند فروش شما را افزایش بدهد؟
فرض کنید که شما یک بوتیک لباس فروشی دارید و اوضاع کسب و کارتان هم بد نیست. آیا به نظرتان ایجاد یک وبسایت برای این بوتیک میتواند فروش شما را بیشتر کند؟ شک نکنید! شما اگر کسب و کار خودتان را به دنیای دیجیتال منتقل کنید قطعا بیشتر دیده خواهید شد و فضایی که برای تبلیغات و فروش دارید چندین برابر خواهد شد. حالا این چه سودی برای شما میتواند داشته باشد؟ طبیعتا هزینههای شما برای تبلیغات را خیلی ناچیز میکند.
وبسایت چگونه میتواند فروش ما را افزایش بدهد؟
حالا ممکن است بپرسید که خب وبسایت خود به خود که برای ما پول نمیشود! راست میگویید! پس بهتر است ببینیم که چگونه با استفاده از وبسایت میتوانید درآمد و فروش خودتان را بیشتر کنید.
همکاری در فروش را امتحان کنید!
یکی از راههایی که میتوانید به وسیله آن فروش و درآمدتان را بیشتر کنید، همکاری در فروش است. همکاری در فروش یعنی یک نوع رابط بین مشتری و فروشنده بودن است. شما اگر بتوانید یک مشتری را به سمت خرید از یک فروشنده هدایت بکنید میتوانید از این میانجی گری یک سود به دست بیاورید. حالا این کار چگونه انجام میشود و چه ربطی به وبسایت دارد؟
شما بعد از اینکه وبسایتتان را ایجاد کردید باید محتوای مفید و در عین حال جذاب در آن منتشر کنید تا بتوانید نظر کاربران را جلب کنید. بعد از مدتی که ترافیک وبسایت شما بیشتر شد (یعنی کاربران بیشتر به آن مراجعه کردند) قطعا میزان فروش شما بیشتر خواهد شد و سود شما چند برابر. حالا این قضیه سود دیگری هم برای شما دارد! زمانی که ترافیک وبسایت شما بیشتر شود قطعا سایتهای دیگر شما را خواهند دید و به خاطر ترافیک بالایتان، قصد همکاری با شما خواهند داشت. شما بودید این کار را نمیکردید؟
فرض کنید که یک تابلوی تبلیغاتی میخواهید نصب کنید و فقط دو خیابان در دسترس شماست. خیابان اولی خیلی شلوغ و پر رفت و آمد است ولی خیابان دوم خیلی خلوت و سوت و کور. اگر شما بودید تابلویتان را در کدام خیابان نصب میکردید؟ معلوم است که در خیابانی که شلوغ است! تبلیغات در وبسایت هم همین است. هرچه ترافیک وبسایت شما بیشتر شود یعنی شما بیشتر در معرض دید بوده و گزینه بهتری برای تبلیغ هستید. اینطور میشود که سایر کارخانهها و وبسایتها لینک خدمات و محصولاتشان را به شما میدهند تا در سایتتان به اشتراک بگذارید. حالا هر مشتریای که از طریق لینک وبسایت شما خرید انجام بدهد شما هم سودی از این خرید خواهید برد!
فروشتان را با آموزش افزایش بدهید!
اگر کسب و کار شما در زمینهای است که پتانسل آموزش را دارد حتما از این ویژگی استفاده بکنید. کسب و کارهایی مثل خدمات سئو، برنامه نویسی، سایت سازی، یا بسیاری از کسب و کارهای دیگر این ظرفیت را دارند که شما با استفاده از ابزارهای آموزشی مثل ویدئو، کتاب الکترونیکی، دورههای آموزشی حضوری و مجازی یا سمینار فروش و درآمد داشته باشید خیلی راحت و سریع میتوانید این کار را انجام بدهید.
حالا درست کردن وبسایت کار سختی نیست؟
تا همینجا که در مورد درست کردن وبسایت و مزایایی که دارد صحبت کردیم اما اصلا به این موضوع نپرداختیم که خب درست کردن وبسایت چقدر سخت است؟ چقدر طول میکشد که یک وبسایت درست کنیم؟ اصلا میشود از پس هزینههای آن بر آمد؟ اگر اینها برای شما هم سوال هستند پس جای درستی هستید!
بگذارید اول از همه خیالتان را از این بابت راحت کنم که الان دیگر در عرض یک ساعت هم میتوانید به راحتی یک وبسایت درست کرده و شروع به فعالیت بکنید! بله فقط یک ساعت! در ضمن راهها و گزینههای زیادی هم برای درست کردن وبسایتتان دارید ولی خب زمان و هزینه هر یک از این روشها با هم فرق میکنند.
اما اگر شما هم چیزی میخواهید که از لحاظ مالی کاملا مقرون به صرفه باشد و در عین حال کیفیت بالا و ظاهر جذابی داشته باشد حتما پیشنهاد میکنم که با سایتساز پرتال آشنا شوید! این سایتساز تمامی کارهای شما را از اول تا آخر با کمترین هزینه انجام داده و وبسایت آماده و جذابتان را به شما تحویل میدهد. در ضمن یکی دیگر از ویژگیهای عالی پرتال این است که کارشان کاملا شفاف و مشخص است و تعرفه تمامی خدماتشان رو روی وبسایت گذاشتهاند تا شما در جریان همه چیز باشید.
تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟
فرض کنید که شما در حوزه کسب و کار باربری فعالیت دارید! آیا شما تنها کسی هستید که این کار را انجام میدهید؟ قطعا نه! آیا شما تنها کسی هستید که برای کسب و کار باربری خودتان وبسایت ایجاد کردهاید؟ باز هم نه! پس اگر یک شخص عبارت “باربری در تهران” را جست و جو کند، وبسایت شما تنها وبسایتی نخواهد بود که گوگل به او نشان میدهد. یعنی گوگل کنار وبسایت شما، وبسایت رقبای شما را هم نمایش خواهد داد.
حالا اگر شما بخواهید که رتبه گوگل شما بالاتر از رقبایتان باشد و زودتر در فهرست نتایج دیده بشوید چه کاری میتوانید انجام بدهید؟ راههای زیادی برای این کار هستند اما بسیاری از این روشها نیاز به زمان و تلاش زیادی دارند و در کوتاه مدت نمیتوانند نتیجه چندان خوبی را به شما بدهند. ولی در عوض یک راه خیلی راحت و اثرگذار وجود دارد و اسم آن هم تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز است!
حالا گوگل ادوردز چه کار میکند؟ کار خیلی پیچیده و عجیبی نیست! فقط شما به گوگل کمی پول میدهید تا موقع نشا دادن نتایج، مراعات حال شما را کرده و شما را بالاتر نشان بدهد! یعنی در حقیقت در خودِ گوگل شما تبلیغ میکنید! این تبلیغ بر اساس کلمات کلیدی اتفاق میافتد. یعنی شما کلمات کلیدی که در کسب و کار شما جست و جوی بالایی دارند را درآورده و به ازای هر کلمه، پیشنهادی به گوگل میدهید. همین کار را رقبای شما هم میکنند و یک نوع مزایده شروع میشود. در نهایت گوگل رتبه اول هر کلمه را به بهترین پیشنهاد میدهد!
اگر به عکس هم دقت بکنید عبارت Ad را کنار آدرس وبسایت این باربری خواهید دید. لازم است که همینجا مطلبی در مورد نتایج جست و جوی گوگل خدمتتان بگویم تا درک این مساله برای شما راحتتر شود: نتایجی که بدون هیچ تبلیغات یا دستکاری در گوگل بالا آمدهاند و کنارشان یک شماره به عنوان رتبه آورده میشود نتایج طبیعی گوگل هستند.
حالا تبلیغات گوگل روی فروش ما تاثیر میگذارد؟
چند وقت پیش یک سری بازاریاب و متخصص خیلی کنجکاو شده بودند که آیا اصلا رتبه نتایج در گوگل تاثیری روی باز شدن یا نشدن آنها دارد! بالاخره بعد از کلی برنامهریزی شروع به تحقیق کردند و به این نتیجه رسیدند که هرچه رتبه شما در گوگل بالاتر باشد احتمال اینکه روی لینک وبسایتتان کلیک بشود خیلی زیاد میشود. حالا این خیلی میتواند به نفع شما باشد چون که در کمترین زمان به بالاترین رتبههای گوگل میرسید و فروشتان را چند برابر میکنید.
حالا این را هم بگوییم که اگر به بحث تبلیغات گوگل علاقه دارید و میخواهید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید حتما مقاله گوگل ادوردز را مطالعه بکنید تا در کمتر از یک ربع هر آنچه را که مورد نیاز است درمورد تبلیغات گوگل بدانید. در ضمن همانطور که برای ایجاد وبسایت یک مرجع فوقالعاده برای شما معرفی کردم، میخواهم برای تبلیغات گوگل هم همین کار را انجام بدهم. یکی از مطمئنترین و با کیفیتترین آژانسهایی که میتوانید همکاری داشته باشید سایت لاین استور است. حتما پیشنهاد میکنم نگاهی به خدمات و تعرفههای ادوردز این رسانه بزنید.
چرا باید از تبلیغات پیامکی استفاده بکنم؟
خب تا الان داشتیم در مورد اینکه اصلا تبلیغات پیامکی چه است و چه ویژگیهایی دارد حرف میزدیم. الان ممکن است برایتان سوال شده باشد که خب ما چرا باید اصلا از تبلیغات پیامکی استفاده بکنیم؟ چه سودی برای ما دارد؟ در این بخش میخواهیم به جواب این سوالات برسیم.
شاید با خودتان بگویید که “پیامک چیه که انقدر مهم باشه؟” اما مطمئن باشید مهم است. یکی از دلایلی که آمار دیده شدن پیامک انقدر بالا است این است که مستقیما به خط تلفن مشترک ارسال میشود و مشترک حتما آن را دریافت خواهد کرد حتی اگر خارج از دسترس باشد. همان تحقیقی که برایتان گفتم نشان داد که افراد به طور میانگین هر روز ۱۵۰ بار به صفحه گوشی خودشان نگاه میکنند! ۱۵۰ بار در یک روز! و حالا جالبتر از آن این است که ما عادت داریم میانگین روزی ۱۴ ساعت تلفن همراهمان را نزدیکمان نگه داریم! یعنی تقریبا کل روز! حالا دیگر حساب و کتاب این نتایج با آمار دیده شدن پیامک با خودتان!
تا اینجا برایتان جالب بوده؟ اینکه پیامکی که همه فکر میکردیم از بین رفته این همه تاثیرگذار باشد؟ تازه آخرش هم نیست و باز هم ویژگیهای مثبت دیگری دارد! یکی دیگر از این ویژگیها سریع خوانده شدن پیامک تبلیغاتی است! تحقیق معروف ما باز هم چیزهای عجیبی به ما نشان میدهد! مثلا میگوید که میانگین زمان واکنش به پیامک ۹۰ ثانیه است در حالیکه همین رقم برای ایمیل ۲٫۵ روز است!
مطمئنم که هم شما و هم من افرادی دیدهایم (یا شاید خودمان هم جزئی از آن افراد باشیم) که از دست پیامکهای تبلیغاتی خیلی شاکی هستند و گلایه میکنند که مزاحمشان شده است! باز هم یافتههای تحقیقی که گفتم ما را متعجب میکند! چرا؟ چون بعد از تحقیق و پرس و جو از افراد زیادی به این نتیجه رسیدهاند که ۸۳ درصد افراد اتفاقا دوست دارند که ماهینه ۲ پیامک تبلیغاتی دریافت کنند.
اگر بعد از خواندن این مقاله شما هم قصد راه اندازی کمپین تبلغات پیامکی داشته باشد حتما مقاله نکات تبلیغات پیامکی را مطالعه کنید تا از تجربه و تخصص سامانه ملی پیامک استفاده کنید!
حرف آخری هم است؟
میدانم که راههای بیشتری برای افزایش فروش وجود دارند و شاید حتی بعضی از آنها خیلی راحتتر از راههای معرفی شده در این مقاله باشند اما دقت بکنید! اینکه یک روش چقدر راحت یا کم هزینه است همیشه معیار خوبی نیست! الان دیگر در دنیای تکنولوژی هستیم و باید بتوانید خودتان را برسانید تا موفق بشوید! راههای معرفی شده در این مقاله هم موفقترین راههای افزایش فروش و عوامل موفقیت در کسب و کار مجازی و دیجیتال را به شما عزیزان معرفی کنیم. در ضمن اگر راههای خوب دیگری هم به ذهنتان میرسد یا اینکه نظری در مورد این مقاله دارید حتما به اشتراک بگذارید!
شما میتوانید با استفاده از لینک زیر در سامانه پیامکی لاین استور عضو شوید .
پنل پیامک کشوری / کاربردی و رایگان
همچنین برای راهنمایی بیشتر درباره سامانه پیامک کشوری لاین استور بر روی لینک زیر کلیک کنید
سامانه پیامک|سامانه پیام کوتاه لاین استور|پنل اس ام اس
شما این مقالات رو هم می توانید بخونید
طراحی متن پیامک تبلیغاتی
نقش سامانه پیامکی در بازاریابی اپلیکیشن
مثال بازاریابی در یک کسب و کار موفق
منبع : ملی پیامک