ساخت تبلیغات در ایران علی رقم برخی هزینه های گزافی در این زمینه صورت می پذیرد، شاهد عدم دستیابی به نتیجه در نتیجه حذف محصول از چرخه رقابت هستیم! آیا تاکنون به دلیل آن فکر کرده اید؟
ساخت تبلیغات درست و ویژگی های آن جهت بازاریابی
مهم ترین موضوع اینکه تبلیغ (یا کمپین) داستان یا سناریوی باشد که بتوان در رسانه های مختلف آن را اکران نمود. مدیران بازاریابی می دانند که پیام کمپین یا تبلیغ باید شفاف باشد و سناریویی که ارائه می شود باید به راحتی خود را با رسانه های مختلف آفلاین و آنلاین تطبیق دهد و در قالب های مختلف مانند تصاویر متحرک (تلویزیون معمولی و شهری)، صدا (رادیو) و تصاویر (مجله، روزنامه و بیلبورد) تاثیرگذار باشد.
از جمله ویژگی های تبلیغات اثربخش این است که در سطح جهانی جذابیت داشته باشد و ویژگی های مثبتی از برند را تداعی کند که به راحتی برای مخاطب هدف قابل فهم باشد. در نظر داشته باشید که مخاطبان ایرانی نسبت به تبلیغات بسیار بی توجه هستند!
اغلب سناریوهای تبلیغاتی براساس تئوری های روانشناسی پایه ریزی می گردد. هر تصویر، کلمه و پیام در تبلیغ یا فکر و اندیشه انتخاب می گردد تا بتواند مخاطب را با محصول یا برند درگیر نماید. تبلیغات موفق باعث می شود مخاطبان نظرشان را درباره محصول به شکل مثبتی تغییر دهند. به همین دلیل برای ایجاد این تغییر مسیر صحیح، باید به لحاظ روانشناسی روی مخاطب تاثیر گذاشت.
ارزیابی تبلیغات در بازاریابی
به منظور ارزیابی نتیجه تبلیغات مثل اس ام اسی، روش های مقایسه کمّی متعددی وجود دارد. تعداد پاسخ ها و تماس هایی که پس از یک تبلیغ می خورد، از جمله این موارد هستند.
در رسانه های سنتی که دارای مخاطب عام هستند مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه و مجلات مدیران بازاریابی می توانند فروش خود را در یک بازه زمانی خاص پس از انتشار کمپین تبلیغ ارزیابی نموده و از این طریق ببینند آن تبلیغات در آن رسانه چقدر تاثیرگذار بوده است. البته به اعتقاد مشاورین لاین استور هرگز نمی توان از یک رسانه به صورت کامل نتیجه گرفت و روش تبلیغات باید به صورت کمپین و انفجاری باشد تا بتواند از حداکثر بهره وری تبلیغات بهره مند شد.
تأثیر شبکههای اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ
تصاویر زیبای تبلیغاتی با حضور خانم ها امکان پذیر است !
بازاریابی در سطح عملیاتی ، ادغام علم و هنر است. اجرای برنامه های علمی و هنری بازاریابی به کمک مشاورین بازاریابی با دانش کافی که تجربه کافی داشته باشند، حاصل می گردد.
هنرمند بودن بازاریاب مسئولیت او را حساس تر می کند زیرا وی باید به ظرایفی توجه کند که تنها چشمان تیزبین یک هنرمند قادر به مشاهده و درک آنها است.
یک اصل بسیار مهم که نقش جدانشدنی در موفقیت شغلی بازاریابان و فروشندگان دارد، جنسیت و نحوه ی لباس پوشیدن آنها است. بازاریابان، فروشنده ها و ویزیتورهای زیادی را هستند که آنقدر تمرکز خود را روی فروش محصول و یا خدمت خود می گذارند که از ظاهر خود و لباسی که به تن دارند، غافل می شوند و این نکته به شدت روی برداشت مشتری از آنها تأثیر منفی می گذارد.
از سوی دیگر بهره گیری از دکوراسیون و تصاویر زیبا جهت تحت تأثیر قرار دادن مشتریان بسیار مهم است. تصاویر زیبا از خانم ها در فروشگاه با در نظر گرفتن قوانین شرعی و دینی کمک بسیار زیادی به جلب توجه مخاطبین می نماید.
در پایین یک تصویر مناسب جهت تبلیغ لباس راحتی خانم ها که دارای شرایط مناسب با قوانین ایران دارد، نمایش داده شده است.
نتیجه گیری از ساخت تبلیغات صحیح
اگر مدیر شرکت یا مدیر برند می خواهد تبلیغاتش بیشترین نتیجه را داشته باشد، باید ابتدا تعیین نماید مخاطب هدفش کیست و پس از آن رسانه ای که به برند کمک می نماید به آسان ترین روش به آن مخاطبان دسترسی پیدا نماید، انتخاب کند. به عنوان مثال تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک، سایت های خبری آنلاین مانند قطار برای نوجوانان و جوانان تاثیرگذاری بالایی دارد در حالی که برای میانسالان و افراد مسن، رسانه های سنتی مانند روزنامه، تلویزیون، رادیو و بیلبورد اثربخش تر هستند.
در نتیجه، هر نوع رسانه ای، مخاطب خاص خود را دارد. برندها باید تعیین کنند چه کسی محصول یا خدمت آنها را خواهد خرید و سپس رسانه درست را انتخاب کنند. البته در کشور ما بخش بندی رسانه ها متفاوت است بدین معنا که برخی رسانه ها دارای مخاطب عام هستند و برخی دیگر دارای مخاطب تخصصی. به عنوان مثال تبلیغات تلویزیونی و یا محیطی به عنوان رسانه های عام معرفی می شوند. مدیران بازاریابی با توجه به شرایط بازار، ماهیت محصول و وضعیت شرکت ها به چهار روش می توانند اقدام به ساخت تبلیغات کنند.
۱- ارائه اطلاعات مفید در تبلیغ: مخاطبان دوست دارند تبلیغات بازرگانی به آنها اطلاعاتی درباره کارکرد محصول در زندگی روزمره شان نشان بدهد. اگر تبلیغ بتواند کاری کند که مشتری بفهمد آن محصول «چگونه» به او کمک می کند و «چرا» باید آن محصول یا خدمت را خریداری کند، آن آگهی یک تبلیغ مفید و نتیجه بخش خواهد بود.
۲- جذابیت بصری/سخنگوها: مشتریان همواره به دنبال حس خوبی از خرید خود هستند، بنابراین تبلیغ موفق تبلیغی است که یک تصویر زندگی خوب را نشان می دهد که پس از خرید محصول برای مشتریان پدید می آید.
۳- تناسب با مخاطب: مدیران بازاریابی می دانند که مخاطبان نمی خواهند وقت خود را با تبلیغی که هیچ ارتباطی به آنها ندارد، بگذرانند. زیرا چنین تبلیغاتی آنها را اذیت می کند. از این رو تعیین مخاطبان هدف و نحوه دسترسی به آنها از طریق تبلیغات، یک تصمیم استراتژیک است.
۴- جاذبه احساسی: تبلیغات باید با ایجاد هیجانات مصرف کنندگان کاری کند که آنها محصول یا خدمت را بخواهند. بدین معنا که استفاده از تصاویر و کلمات مختلف در تبلیغات می تواند باعث تداعی هیجاناتی همچون نوستالژی، ناراحتی یا شادی را گردد.
۵ گام شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق
برای همین منظور است که شرکت های بزرگ (بخصوص خارج از کشور) از افراد مشهور و ستاره های جامعه در تبلیغات استفاده می کنند تا بهتر دیده شوند و در نتیجه بیشتر بفروشند. انتخاب این سخنگویان برند بر اساس جاذبه ای که برای بازار هدف دارند، صورت می پذیرد. از جمله این تبلیغات در کشور می توان به حضور قهرمان وزنه برداری المپیک در تبلیغات آب معدنی اشاره کرد.
اغلب تبلیغات در ایران به دلیل فقدان تیم های کاری منسجم بسیار ضعیف ساخته و اکران می شوند. تبلیغات نیاز به تحقیقات بازاریابی بسیار عمیق و تیم های کاری که متشکل از متخصصات متعدد باشد باید تشکیل شود. اما در ایران علی رقم برخی هزینه های گزافی در این زمینه صورت می پذیرد، شاهد عدم دستیابی به نتیجه در نتیجه حذف محصول از چرخه رقابت هستیم! تحقیقات پژوهشگران لاین استور ثابت می کند که معمولاً تبلیغاتی که بر پایه یک ایده خوب است تنها در صورتی که تک رسانه ای قابل اکران باشد، امکان موفقیت دارد و در غیر اینصورت ریسک عدم نتیجه گیری در اکران آن افزایش می یابد.
منابع : پارک بازاریابی ایران ، فرصت امروز ، بانی سایت
میخوام برای کانال و پیجم ممبر و فالور بگیرم سایت هم دارم روش های جدید تبلیغات در اینترنت چیه؟ راهنمایی میکنید؟
سلام دوستان من بسیار نیاز به مشاوره دارم چون میخوام یه کسب و کار اینترنتی راه بندازم تو گوگل خیلی سرچ کردم تا به سایت شما برخوردم که در رابطه با شبکه های اجتماعی آموزش میدین ممنون میشم من رو راهنمایی کنید و اگر لازمه آموزشی ببینم به صورت آموزش مجازی باشه.
سلام و درود به شما جناب معتمدنیا
بله بسیار تصمیم خوبی گرفتید می تونید با همکارانم در بخش پشتیبانی در ارتباط باشید و کارتون رو از همین حالا شروع کنید
سلام ۲ سالی هست که مزون لباس عروس دارم به نظر شما عزیزان تبلیغات در شبکه های اجتماعی میتونه در این شرایط سخت کرونا به کسب و کارم کمک کنه؟
سلام خانم اسدی عزیز
متاسفانه کرونا اکثر کسب و کارها رو دچار مشکل کرده
مطمعنا ورود به شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام میتونه کمک حالتون باشه
البته با یکی دو ماه فعالیت نباید دنبال اتفاق های شگفت انگیز باشید چه بسا که در هر کاری مداومت و ثابت قدم بودن هست که نتیجه میده
برای شروع میتونید دوره اینستاگرام برای کسب و کارها رو که در حال حاضر به صورت کاملا رایگان روی سایت ارائه میشه رو استارت کنید
https://learn.linestore.ir/courses/instagram-for-businesses/
میخوام تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو شروع کنم پیج آرایشی دارم هزینش چقدره؟
سلام مریم جان
ابتدا شما به من بفرمایید شما چه بودجه ای برای تبلیغات در نظر گرفتید تا بتونم شما رو راهنمایی کنم از کدوم سرویس ها استفاده کنید تا نتیجه مطلوبتری بگیرید
و بمن بگین تا الان برای شبکه های اجتماعی تون چه کارهایی انجام دادین تا الان
بله در ایران خوب نیاز به رویکردهای مناسب داریم چرا که خوب برخی ها با تبلیغات ناعادلانه محصولات اقدام به فروش آن ها می کنند که اصلا کالای یا خدمات تبلیغ شده با واقعیت مشابهتی نداره
شبکه های اجتماعی هم این روزها به بستر تبلیغاتی تبدیل شده اند و می توان بر روی ان ها هم برای تبلیغات در فضای مجازی تمرکز کرد .
بله دقیقا همینطور هست
در خدمتتون هستیم
لطفا سایت رو به دوستاتون معرفی کنید
برای جذب فالور چه سرویس هدفمندی دارید که برای پیجم استفاده کنم میخام فالوور واقعی باشه از این سکه ای ها و فیکا نمیخام
تو این پنل تبلیغاتی هایی که هست چه خدماتی دارند اصلا پنل ینی چی
بله بله در خدمتتون هستیم
توی پنل ثبت نام کنید
ادرس عضویت در پنل ممبر فالور لاین استور خدمت شما
https://social.linestore.ir/signup
انواع پنل شبکه های اجتماعی
سلام ممنون از این مقاله آموزشی عالی در رابطه با شبکه های اجتماعی و تبلیغات در فضای مجازی من هم مدتی هست کارهای تبلیغاتی انجام می دم و خوشبختانه نتایج خوبی گرفتم .
سوالم این هست که آیا شما پنل تبلیغاتی برای ارسال پیامک هم دارید ؟؟
سلام در خدمتتون هستیم
بله پنل تبلیغاتی پیامکی داریم
این لینکن رو ببینید
پنل تبلیغاتی لاین استور | سامانه پیامک کشوری
من در شبکه های اجتماعی فعالیت دارم و میخوام ادمین بشم سابقه کاری هم دارم کلی کانال و گروه داشتم و دارم میتونیم باهم همکاری کنیم؟
سلام الهه جان
فرم همکاری رو توی سایت پر کن عزیزم
https://i.linestore.ir/
سلام من ۲۲ سالمه خیلی دوست دارم پیج آموزش تبلیغات بزنم یه چیزایی هم بلدم میتونید کمکم کنید؟
سلام بله کافیه با پشتیبانی دفتر لاین استور تماس بگیرید
برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی لازم است که این مواردی رو که شما در این مقاله آموزشی فرمودید رعایت بشه تا بشه به صورت عالی تبلیغات رو انجام داد .
سلام به شما دوست گرامی
ممنون ازینکه مطالب ما رو دنبال می کنید و نظرات گرانبهای شما رو دریافت می کنیم