مدت طولانی ای است که شبکههای اجتماعی با روی کار آمدن خود، دنیای بازاریابی را متحول کرده اند. در حال حاضر خیلی از کمپانیهای مشهور ایرانی و بین المللی در شبکههای اجتماعی به فعالیت میپردازند؛ ولی خیلیها هم همچنان وارد این محیط وسیع نشدهاند و کنار نشستهاند. توئیتر یکی از این محیطهای پرمخاطب است که همیشه نظر بازاریابان مدرن را به خودش جلب کرده و توانسته موفق عمل کند.
کارشناسان رسانههای اجتماعی معتقدند که ۲۰ درصد توئیتهای هر کسبوکاری، باید در مورد کاری باشد که انجام میدهند و ۸۰ درصد بقیه، باید از محتوایی گزینش شوند که مورد علاقه پرسوناهای آن کسبوکار هستند.
در ادامه بد نیست به سه نکته زیر توجه کرده و توئیتهای خود را با بازاریابیتان همسو سازید:
– یک صدا برای خود ایجاد کنید: کمی به توئیتهای خود شخصیت بخشیده و سعی کنید با ایجاد لحنی منطبق بر استراتژیهای بازاریابی خود، به مخاطبان خود نشان دهید که در همه جا یک شخصیت ثابت و اثرگذار دارید.
– صورت گرفتن تعامل فقط به شما بستگی ندارد: تعامل یک عمل دو طرفه است و برای صورت گرفتن آن، باید مخاطب خود را یافته و به او اطلاعاتی ارائه دهید که، او خود به خود درگیر تعامل شود. به این منظور، شما میتوانید با جستجو نام خود در توئیتر، تمام جاهایی که نام شما عنوان شده است را بیابید.
از طرفی عکسها در توئیتر نقش مهمی را در درگیر کردن مخاطب ایفا میکنند و استفاده صحیح و به موقع از آنها، شما را حسابی در مسیر تعامل با مخاطب جلو خواهد انداخت.
– همه چیز را به اشتراک بگذارید: هدف از راه اندازی توئیتر، ایجاد یک محیط اجتماعی بر اساس دنیای میکروبلاگینگ و البته اشتراک گذاری بوده. پس سعی کنید هر آنچه که به کسبوکار شما و محتوای تولیدی آن مربوط است را به اشتراک بگذارید تا مخاطبانتان بتوانند از آنها بهره ببرند.
هنگامی که کلی تر به این سه نکته نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه این موارد در راستای بازاریابی شما قرار میگیرند و در کل به شما کمک خواهند کرد.برای خواندن مقالات مرتبط نگاهی به دسته بازاریابی شبکه های اجتماعی لاین استور بیاندازید
همچنین زمانی که برنامه و استراتژی مشخصی برای بازاریابی داشته باشید شانس بیشتری برای جذب مشتریان به وب سایت خود خواهید داشت. جهت عملی کردن این استراتژی میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید :
پنج راهکار بازاریابی ویدیویی برای رشد کسبوکارها
اهدافتان را مشخص کنید
• خاص بودن : چه کاری می خواهیم انجام دهیم؟ دلیل انجام آن چیست؟ به چه کسانی برای انجام آن احتیاج داریم؟ چه زمانی آن را انجام خواهیم داد؟
• قابل دسترس بودن : هدفی انتخاب کنید که می دانید توانایی رسیدن به آن را دارید. در واقع بلندپروازی نکیند.
• مرتبط بودن : آیا هدفی که انتخاب کرده اید در راستای اهداف کلی شرکت و مرتبط با آن ها میباشد؟
• زمان دار بودن : یک محدوده زمانی برای خود مشخص کنید مثلاً افزایش ترافیک سایت تا آخر سال.
اهدافتان را با تیم کاری خود به اشتراک بگذارید تا همه هدف مشخصی را داشته باشند و آن را دنبال کنند. همچنین وجود افراد دیگر باعث میشود تا اگر شما متوجه اشتباهی در روند رسیدن به هدفتان نشدید آن ها متوجه شده و به شما متذکر شوند.
تحقیق کنید
• مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
• این افراد بیشتر وقتشان در چه وب سایت هایی می گذرانند؟
• از چه کلمات کلیدی باید در محتوای سایتتان استفاده کنید ؟
• مخاطبانتان بیشتر چه مطالبی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و چه نوع سؤالاتی را مطرح میکنند؟
محتوای خود را ایجاد نمایید
بنابراین شما گزینه های زیادی برای اشتراک گذاری در سایت خود دارید که میتواند یک پست جدید در وبلاگ یا امکان دانلود یک کتاب باشد. بخشی از استراتژی بازاریابی شما بستگی به شخصی دارد که محتوا را تولید میکند. این شخص میتواند یک فرد باشد یا یک شرکت بازاریابی.
هر کسی که انتخاب میکنید باید اطلاعات کاملی راجع به وب سایت و شاخه کاری شما داشته باشد تا بتواند نوع مخاطبین شما و نیازهایشان را تشخیص داده و به بهترین شکل پیام شما را به آن ها برساند.
محتوای خود را ترویج دهید
حداقل کاری که باید بکنید این است که هر محتوا و مطلبی که تولید میکنید را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و همچنین سعی کنید ویدئوهای خود را در یوتیوب و عکس هایتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , شبکه اجتماعی توییتر , آشنایی با توییتر , گرفتن بازدید در توییتر , بازاریابی در توییتر, social media marketing , Social network advertisin