شبکه های اجتماعی و تاکتیک های استراتژی در سال ۲۰۱۷

نتیجه برای مدیران نام تجاری و بازاریابان دیجیتال ،بسیار حائز اهمیت است تا درکنار این روند ،بتوانند همچنان آزادانه و خلاقانه به تست ویژگی ها و تاکتیک های جدید ادامه دهند.در اینجا به اشاره به برخی از برندها ،که به اضافه کردن امکانات جدید به استراتژی خود در سال ۲۰۱۷ پرداختند،می پردازیم.

۱-تبلیغات استوری اینستاگرام:

اینستاگرام در ماه مارس ۲۰۱۷ شروع به راه اندازی تبلیغات استوری کرد.آگهی های استوری ،آگهی هایی تمام صفحه است که در میان پست های کابری نمایش داده می شود.به دلیل ماهیت تمام صفحه بودن تبلیغات استوری،اینستاگرام ،آنه ها را به عنوان یک فرمت همه جانبه و جذاب و فراگیر ارتقا داده است.کاربران می توانند آن تبلیغات را از دست بدهند،اما چون آنها به صورت تمام صفحه نمایش داده می شوند،بازتابی بهتر از روش های تبلیغاتی سنتی داشته اند.

چند ماه پس از انتشار، اینستاگرام گزینه های با هدف تبلیغاتی را که در هنگام راه اندازی در دسترس بود،از دسترس خارج کرد.برند ها هم اکنون می توانند تبلیغات را از طریق برنامه های مختلف شامل ترافیک ،نمایش ویدیو،تبدیل و نصب برنامه های موبایل خریداری کنند.این امر،یک فرمت جذاب و جدید را برای برندها با اهداف فراتر از آگهی نام تجاری فراهم می کند.هنگامی که همه چیز گفته و انجام میشود،تبلیغات استوری،یک فرصت تبلیغاتی همه جانبه برای برند ها به منظور برقراری ارتباط با مشتریان فراهم میکنند.آن ها همچنین فرصتی برای گفتگوی دوستانه با مخاطبان را در لحظات مختلف فراهم میکند.

۲-ویدئو های زنده:

ویدئوی زنده در سال ۲۰۱۷ به لطف کمپانی جهانی پخش facebook live در سال۲۰۱۶ شروع شد.در آوریل ۲۰۱۷ فیس بوک اشاره کرد که “یکی از هر پنج فیس بوک یک پخش زنده است-و در طول سال گذشته ،ساعت تماشای پخش زنده فیس بوک بیش از ۴ برابر به صورت روزانه افزایش پیدا کرده است.”این آمار نشان دهنده ی قانع کننده بودن ویدئو های زنده ی فیس بوک به عنوان یک فرمت جدید و محبوب است که برندها میتوانند از این ویژگی محبوب استفاده کنند.

خاصیت زنده بودن ویدئوهای فیس بوک باعث می شود ویدئوها به آسانی و به سرعت پیش بروند وهمچنین امکان استفاده برای همه ی کاربران را نیز فراهم کرده و نیاز به داشتن تخصص فنی و یا شخص ثالثی نیست.برندها می توانند ازطریق ویدئوهای زنده اقدام به متنوع کردن محتوای مربوطه خود به عنوان یک استراتژی محتوای قوی،کنند.در اواخر سال ۲۰۱۶،ویدئوی زنده نیز برای اولین بار در اینستاگرام ساخته شد.محتوای فیلم ویدئویی اینستاگرام ،مانند استوری اینستاگرام کوتاه است و پس از پایان جریان،ناپدید میشود.فیلم های زنده درصفحات استوری کاربران وارد شده و ویدئو های مشهور نیز در بخش کاوش یا جستجوی عمومی،با اضافه کردن گزینه ی قابلیت کشف،گروه بندی می شوند.

آموزش استفاده از هشتگ # در تبلیغ و بازاریابی

۳-تمرکز بر پیام رسانی:

سیستم عامل پیام رسانی قطعا جدید نیست.اما تمرکز بیشتر بر پیام رسانی در این لیست گنجانده شده است،زیرا کاربران زمان بیشتر و بیشتری را صرف سیستم عامل های پیام رسانی تلفن همراهی مانند مسنجر ،wechat،whatsapp  وkikمیکنند.در نتیجه شاید بهتر باشد یگوییم که محبوبیت سیستم عامل های پیام رسانی نسبتا جدید است.به راحتی می توانید درخواست های بازاریابی سیستم عامل های پیام رسانی را مشاهده و کنترل کنید زیرا کاربران به طور منظم برای بررسی و پاسخ به پیام ها رجوع میکنند.ما شاهد شرکت های زیادی هستیم که در حال استفاده از سیستم عامل های پیام رسانی برای برقراری ارتباط با مشتریان خودهستند- برقراری ارتباط از طریق سخن گفتن و یا ملاقات،به جای برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا تلفن .این یک حرکت هوشمندانه است ،وقتی شما متوجه می شوید که ۶۱% از کاربران اینترنت ایالات متحده می گویند که علاقه مند به استفاده از برنامه های پیام رسانی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند.

تصویر مرتبط

۴-هشتگ موقعیت و استوری اینستاگرام:

اینستاگرام اخیرا توانایی اضافه کردن موقعیت مکانی و هشتگ را به استوری ها اضافه کرده است.این ویژگی باعث می شود که استوری ها بسیار بیشتر از قبل قابل تشخص باشند .در حال حاضرکاربران می توانند استوری ها را در سربرگ explore اینستاگرام بر اساس مکان و یا علاقه ی شخصی که از طریق هشت مشخص می شوند ،پیدا کنند.این ویژگی کاربران را بیشتر تشویق به استفاده از این پلت فرم ها می کنند و بخش کل explore اینستاگرام را نیز جذاب تر از گذشته کرده است. بستر های نرم افزاری همیشه به دنبال راه هایی برای جذب کاربران در هر زمان می پردازند در نتیجه این فرصتی مناسب را برای بازاریابان فراهم کرده که از طریق استوری های اینستاگرام در فضای گسترده دیجیتال امروزی ،به گسترش بازار فروش خود بپردازند

منابع : بهیدو ، مدیر سوشیال ، جوهر

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره پشتیبان سایت لاین استور

    طراحی سایت، تولید محتوا و سئو سایت با لاین استور

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)