فیسبوک با خرید شرکت Oculus جا پای خود را در حوزه واقعیت مجازی حسابی محکم کرد. پیش از این Oculus یک هدست واقعیت مجازی تولیدکرده بود اما قیمت این هدست به نسبت بالا بود و به عنوان گزینهای که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند به حساب نمیآمد. حال به نظر میرسد این شرکت که در مالکیت فیسبوک است طرحهای جدیدی برای معرفی هدستهای واقعیت مجازی داشته باشد که گروههای جمعیتی بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.
بر همین اساس هم مشخص شده شرکتهای آکیلس و شیائومی در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی بیسیم جدید هستند که قرار است سال بعد با قیمت حدودی ۲۰۰ دلار به بازار عرضه شود.
فیسبوک برای اولین بار از مرز یک میلیارد کاربر موبایل گذشت
نکته مهم این است که هدست مورد بحث به شکل مجزا کار خواهد کرد و برای استفاده از آن نیازی به در اختیار داشتن گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی ندارید.
این هدست جدید هم مانند هدست پیشین آکیلس برای اهدافی چون بازی کردن، استفاده در شبکههای اجتماعی و تماشای ویدیو به کار میآید. این دستگاه در حال حاضر با کد Pacific شناخته میشود و گفته میشود که مدل جمع و جورتر هدست Rift است. گفته میشود که این دستگاه حتی از هدست Gear VR سامسونگ هم سبکتر است.
هنوز طراحی و قابلیتهای این هدست کامل نشدهاند و نمیتوان در موردشان اظهانظر قطعی کرد اما گفته میشود که طرح کلی هدست به این شکل است که فرد بتواند هر وقت تمایل داشته باشد آن را از کیفش بیرون بیاورد و از آن استفاده کند. یک هدست سبک که همیشه بتواند همراه کاربر باشد.
در حال حاضر شرکتهای فعال در این پروژه یعنی فیسبوک، آکیلس و شیائومی درباره این موضوع اظهارنظر رسمیای نکردهاند.
فیسبوک کمپانی جاهطلبی است که بسیاری از استارتاپها و شرکتهای مهم و تاثیرگذار در آینده تکنولوژی را کموبیش تصاحب کرده است. این کمپانی با خرید شرکت Oculus سعی دارد در امپراتوری فناوریهای واقعیت مجازی قدم برداشته و حکمرانی کند.
بلومبرگ درباره این هدست واقعیت مجازی گزارش داده است که این هدست طوری ساخته خواهد شد که نیازی به هیچ دستگاه جانبی مانند کامپیوتر و یا تلفن هوشمند نداشته باشد.
این هدست واقعیت مجازی که احتمالا Pacific نام خواهد داشت برای بازی، شبکههای اجتماعی و تماشای فیلم و ویدئو مناسب خواهد بود و گفته میشود فیسبوک تاکید زیادی بر سبک بودن آن دارد.
اموزش متصل کردن اکانت کلش به فیسبوک
هرچند هنوز هیچکدام از شرکتهای نامبرده؛ فیسبوک، شیائومی و Oculus هیچ اظهارنظری دراینباره نکردهاند اما بلومبرگ مدعی است که هدست واقعیت مجازی که قرار است توسط این کمپانیها ساخته شود بسیار سبک بوده و قرار است بهگونهای باشد که فرد آن را از کیف خود درآورده و در هر زمان و مکانی از آن استفاده کند.
کلمات کلیدی : فیسبوک , شبکه های اجتماعی ,کاربران فعال , افزایش کاربران موبایل , گزارش فیسبوک , فیسبوک , آموزش , تگ شدن , سنگ تمام گذاشتن , بازاریابان , بازاریابی شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی, اکانت فیسبوک , مدیریت شبکه های اجتماعی , Social network advertising , social media marketing , Facebook ,
منابع : آی تی رسان , دیجی کالا