عید نوروز 1403 لاین استور

کمپین عیدانه لاین استور

فیسبوک برای اولین بار از مرز یک میلیارد کاربر موبایل گذشت

با وجود اینکه ممکن است به دلیل رشد شبکه های اجتماعی جذابی مانند اینستاگرام و تلگرام، تعداد کابرانی که به صورت پیوسته از فیسبوک استفاده می کنند در ایران رو به کاهش باشد، اما آمار و اطلاعات نشان می دهند این شبکه همچنان به گسترش فعالیت خود در سراسر جهان با سرعت بسیار چشمگیری ادامه داده است.

در گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶فیسبوک، یک عدد از باقی اعداد بسیار شگفت‌انگیزتر است.

مهم نیست که شما فیسبوک را دوست دارید یا از آن متنفرید، فیسبوک بسیار عظیم است. این نکته را نمی‌توان نادیده گرفت. این سایت بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در دنیا است و هنوز هم راه زیادی در پیش دارد. در گزارش سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶، فیسبوک اعداد هیجان‌انگیزی را مطرح کرد، اما بدون شک این‌که فیسبوک روزانه حدود ۱٫۰۹ میلیارد کاربر فعال در سپتامبر ۲۰۱۶ فقط در پلتفرم موبایل دارد، از تمام اعداد مهم‌تر است.

فیسبوکِ یک میلیارد دلاری؛ چرا زاکربرگ شرکتش را به یاهو نفروخت؟

این اولین باری است که در فیسبوک تعداد کاربران روزانه فعالی که فقط از طریق موبایل در این شبکه اجتماعی فعال هستند به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد. البته کاربران فعال روزانه در همه‌ی پلتفرم‌ها ۱٫۱۸ میلیارد نفر است. آمار کاربران فعال ماهانه ۱٫۶۶ میلیارد نفر کاربران موبایل و ۱٫۷۹ میلیارد نفر در همه پلتفرم‌ها در سپتامبر ۲۰۱۶ است. در کل می‌توان نتیجه گرفت روزانه حدود ۱۳ درصد از جمعیت جهان از طریق موبایل‌های خود به فیسبوک دسترسی دارند و حدود ۹۲ درصد کاربرانی که روزانه فیسبوک خود را چک می‌کنند از طریق موبایل این کار را انجام می‌دهند.

سنگ تمام گذاشتن فیسبوک برای بازاریابان

در نتیجه می توان گفت درصد بسیار زیادی از کاربران فیسبوک که بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشکیل می دهند به صورت روزانه به این شبکه اجتماعی مراجعه می کنند و بخش بسیار بزرگی از آنها نیز برای این کار از تلفن های هوشمند خود استفاده کرده اند. این آمار در بخش مالی فیسبوک نیز تاثیر روشنی داشته است. سرمایه گذاری روی تبلیغات موبایلی در فیسبوک با ۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته حالا به ۸۴ درصد رسیده و مجموع درآمدهای این کمپانی نیز رقم ۲٫۳۸ میلیارد دلار را نشان می دهد. شاید این عدد نسبت به آنچه کمپانی های بزرگی مانند اپل و مایکروسافت کسب می کنند جزئی به نظر برسد، اما باید توجه داشت که فیسبوک وسیله و گجتی برای فروش ندارد و تنها فعالیت آن، ایجاد فضایی برای تعامل کاربران است.

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)