یک دقیقه از هر چهار دقیقه وقت گذرانی در اینترنت، در یک شبکهی اجتماعی صرف میشود. فقط یک لحظه به این واقعیت فکر کنید، رقم فوق العادهای برای مشتریان بالقوهای است که کسبوکارها میتوانند به خود جلب کنند و آنها را مورد هدف قرار دهند. به همین دلیل است که تبلیغات در شبکه های اجتماعی به امری مهم و ضروری تبدیل شده است .نمیتوان انکار کرد که هر تجارتی باید یاد بگیرد که تاکتیکهای کوتاه مدتی را برای یک بازاریابی آنلاین مؤثر توسعه دهد و نیز برای تبلیغ کردن محصولات و خدمات خود بر یک راهبرد بلند مدت تمرکز کند
پادکست نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی ؛ بشنوید :
بسیاری از کسب وکارها قدرت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ( social media marketing ) و تبلیغات در آن را به خوبی درک می کنند، اما گاهی برداشت های اشتباهی در مورد میزان اثربخشی فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.
بازاریابی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی
برای مثال بسیاری ازصاحبان کسب وکارها می دانند که پست گذاشتن های روزانه در شبکه های اجتماعی و صفحه های کسب وکارشان ساده ترین راه تبلیغات در شبکه های اجتماعی محسوب می شود و با همین اقدام فروش را افزایش می دهند. اما یک باور اشتباه وجود دارد آن هم این است که عده ای فکر می کنند می توان افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی را ضمانت کرد. برای مثال ضمانت نرخ بازگشت سرمایه ای ( ROI ) برابر با ۳۸% برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی تعیین کنند!
هیچ ضمانتی در بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.
حقیقت این است که هیچ کس نمی تواند میزان مشخصی ROI را برای بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی همانند Facebook ،Yellow pages، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و … را ضمانت کند.تنها چیزی که به اثبات رسیده، این است که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای شرکت ها مفیدند.
بازاریابان تنها می توانند قول بدهند که با صفحات طرفداران شان در تعامل باشند و مخاطبان جدیدی را نیز جذب کنند، تبلیغات هدفمندی را به نمایش بگذارند که بیشترین مخاطب را برای شرکت جذب کند. و تمامی این کارها را با هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات به روش سنتی انجام دهند. تحقیقات نشان می دهد بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مخاطبان را ۳ برابر بیشترجذب می کند و هزینه های تبلیغات در آن ۶۲% کمتر از هزینه های تبلیغات به روش سنتی است ( Source HubSpot ).
مشتریان واقعی، نتایج واقعی در تبلیغات در شبکه های اجتماعی
میزان موفقیت برنامه های بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی هنوز به طور دقیق قابل اندازه گیری نیست ولی آن چیزی که شاهدش هستیم این است که تاثیر بسیار خوبی بر جذب مخاطب داشته است. حتی تبلیغات در شبکه های اجتماعی با بودجه کم نیز موفق بوده اند.
برای مثال :
یک شرکت خدماتی ارائه سرویس به کودکان معلول، یک برنامه تبلیغاتی در Facebook را با بودجه ۶۰ هزار تومان در روز اجرا کرد. بعد از یک ماه، تبلیغ بیش از ۲۰۰ هزار بار دیده شده و بیش از ۵۰۰ بار لینک وب سایت شرکت کلیک شده است. آن ها همچنین روزانه حدود ۷۰۰۰ بار بازدید از صفحات وب سایت شان داشته اند. مردم تبلیغات و پست های این شرکت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و این سبب شد افراد جدیدی از وب سایت شرکت دیدن کنند. این تاثیر به اندازه تاثیر سئو ( SEO ) برای وب سایت مفید بود.
بعد از گذشت هفته اول این شرکت تماسی از سوی مردم برای ارائه خدمت دریافت نکرد چرا که فرآیند ثبت نام در سایت طولانی بود ولی بعد از گذشت سه هفته، شرکت مشتریان زیادی را جذب کرد و ( ROI ) نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات انجام شده شرکت افزایش یافت.
نکته قابل توجه این است که تبلیغات در Facebook و دیگر شبکه های اجتماعی از طریق هدایت مخاطبان به وب سایت شرکت و دیگر صفحات فرود ( landing page ) سبب جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش می شود.
Facebook و دیگر شبکه های اجتماعی ابزارهای جدیدی در بازاریابی هستند. از این رو صاحبان کسب وکار باید در ایده های بازاریابی سنتی خود تجدید نظر کنند و با چگونگی فعالیت های بازاریابی اینترنتی آشنا شوند. آنان باید بدانند که این پلتفرم ها واقعاً چگونه عمل می کنند و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد و مهم تر از همه این که از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی اینترنتی باید انتظار چه چیزی را داشت.
بر اساس گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی سال ۲۰۱۵ که از سوی شرکت رسانهای سوشیال اگزمینر (Social Examiner) منتشر شد و ۳۷۰۰ بازاریاب را در سراسر جهان مورد پیمایش قرار داده بود، تقریباً تمامی پاسخگویان (۹۶ درصد) گفتند که از بازاریابی رسانههای اجتماعی استفاده میکنند.
اهمیت برخورداری از یک راهبرد به خوبی تدوین شده برای بازاریابی رسانههای اجتماعی از این واقعیت آشکار میشود که ۹۲ درصد از افرادی که مورد پیمایش قرار گرفته بودند اذعان کردند که بازاریابی رسانههای اجتماعی را به عنوان عنصری مهم برای رشد کسبوکار به حساب میآورند. این آمار سال به سال در حال رشد است.
جان سالم به در بردن از تجارت در دنیایی که امروزه تکنولوژی آن را به پیش میراند، به توانایی یک سازمان برای شناسایی، جلب کردن و نگه داشتن مشتریانی وابسته است که تقاضاهایشان به سرعت تغییر میکند.
پیشنهاد مطالعه : تبلیغات در شبکه های اجتماعی به صورت هدفمند
فرقی نمیکند که شما در تجارت کوچکی مشغول باشید یا یک سازمان چند ملیتی با دامنهی دسترسی جهانی هستید، سریعترین راه برای دسترسی به مشتریان، تدوین و توسعهی یک راهبرد مؤثر در بازاریابی رسانههای اجتماعی است.
ویدئو یک ابزار مهم در بازاریابی است، به طوری که ۵۷ درصد از بازاریابها از ویدئو در بازاریابی خود استفاده میکنند و بر اساس گزارش سوشیال اگزمینر، ۷۲ درصد بازاریابها برنامهریزی میکنند تا استفادهی خود از تکنیکهای بازاریابی مبتنی بر ویدئو را افزایش دهند.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی پر طرفدار
تبلیغات در اینستاگرام
این روزها اینستاگرام به رشد خود ادامه میدهد و کسبوکارها هم برای بهره بردن از فواید آن درحال ملحق شدن به این اپلیکیشن شگفتانگیز هستند. اگر با تعجب از خودتان میپرسید که آیا تجارت شما باید در اینستاگرام باشد یا خیر، بدانید که راه درستی را در پیش گرفتهاید. این را میگوییم چون دلایل این کار، کمی پیچیدهتر از آنچیزی هستند که ممکن است فکر کنید.
بر اساس تحقیقی از سوی شرکت تحقیقات بازار فارستر (Forrester)، اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک یا توئیتر، از سطوح فوقالعاده بالاتری (۴۰۰ درصد) در تعاملات کاربر- برند برخوردار است.
تبلیغات در تلگرام
تلگرام محبوب ترین برنامه ارتباطات در ایران است و هم اکنون راه اندازی و پربازدید کردن یک کانال تلگرام میتواند یافتن مشتریان جدید و ارتباط با مشتریان قدیمی را برای شما راحت تر و موثر تر کند .
تبلیغات در فیسبوک
شما نباید مخاطبان خود را حدس بزنید. جنسیت آن ها، سن، موقعیت، کار، دوستان و خیلی بیشتر از این ها برای شما فراهم شده است. فهمیدن هدف جمعیت شناختی هرگز آسان نیست.
تصدیق نظیر می تواند باعث یک تبدیل ثابت شود. ۷۵% از افراد ۱۸ تا ۲۶ سال در شبکه های اجتماعی هنگام تصمیم گیری برای یک محصول از پیشنهادات استفاده می کنند.
وفاداری به نام تجاری را پرورش می دهد. ۷۱% مشتریان بیشتر دوست دارند تصمیمات خرید را بر اساس آنچه در مورد نام های تجاری در شبکه های اجتماعی کشف می کنند انجام دهند. رسانه ی اجتماعی فرصتی است که مشتریان مادام العمر ایجاد کنیم.
تبلیغات در توییتر
توییتر یک پلت فرم خارق العاده برای بازاریابی است. با دم دست بودنش و خروجی عظیمش، توییتر می تواند سطح ترافیک ارجاعی بالایی تولید کند، مثل معروف کردن برند و جریان های اجتماعی بدون وقفه.
تبلیغات در لینکدین
linkedIn رایگان است ولی در عین حال به شما فرصت های خارق العاده بازاریابی می دهد. بسیاری از متخصصین از linkedIn بعنوان یک ابزار رسانه های اجتماعی که فقط رزومه شان را در آن قرار دهند نگاه می کنند و نه بیشتر. linkedIn خیلی بیشتر از یک رزومه آنلاین است. من از linkedIn برای نشر محتوا، ارتباط با افراد قدرتمند، و ساختن یک گروه بازاریابی با هزاران عضو استفاده کرده ام. همه این کارها بدون یک دلار خرج بوده است، اما حرکت صعودی بازاریابی باورنکردنی بوده است.
برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی ازتون سوال دارم
هنوزم کسی در ایران در فیسبوک تبلیغات انجام میده اصلا اونجا تبلیغ کردن نتیجه ای هم داره ؟
سلام و درود به شما
بله فیسبوک هنوز هم کاربران خودش رو داره اگر چه خوب افراد وقت کمتری رو در فیسبوک می گذرونند
از دیگر مقالات سایت ما دیدن بفرمایید و همچنین می تونید در دوره های آموزشی شبکه های اجتماعی شرکت کنید و از این دوره ها هم بهره مند باشید .
سلام دوستان من خیلی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی که فعالیت دارم تلاش کردم اما متاسفانه چندان بازخوردی نداشتم و کلا دارم ناامید میشم .لطفا من رو راهنمایی کنید تا بتونم این کارو انجام بدم ممنون از سایت لاین استور با این مطالب آموزشی عالی .دمتون گرم .
روش های جدید تبلیغات در اینترنت خیلی تاثیر داره واقعا حتما احتمان کنین
سلام بنظر تیم شما روش های تبلیغ در شبکه های اجتماعی چقدر تاثیر داره در فروش؟
سلام به شما . اگر به طور موثر در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنین حتما به افزایش فروش خواهند رسید.
من پول ندارم که پنل تبلیغاتی تون رو بخرم میشه به من پنل رو رایگان بدین
سلام به شما . در حال حاضر این امکان وجود نداره .
سلام پنل تبلیغاتی چی هست؟ یعنی میشه باهاش تبلیغات ثبت کرد؟
سلام به شما . پنل تبلیغاتی تمامی سرویس های تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی مختلف رو برای شما به صورت یکجا ارائه میده .
نقش تبلیغات در شبکه های بسیار مهم است و باید فعالیت در شبکه های اجتماعی همراه با تبلیغات باشه .لطفا راهنمایی کنید من چطور می تونم برای پیج اینستاگرامم فالوور جذب کنم ممنون
سلام من مدتی است در زمینه تبلیغات در فضای مجازی فعالیت میکنم و احساس می کنم نتیجه مطلوب رو نگرفتم و بیشتر تمرکزم روی اینستاگرام هست ممنون میشم من رو راهنمایی کنید تا بفهمم چکار کنم که بتونم بهترین تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو انجام بدم ؟ ممنون از سایت لاین استور
سلام به شما . برای این که بتونین ممبر جذب کنین حتما باید محتوای جذاب و با کیفیت در حوزه ای که فعالیت می کنین تولید کنین . اگر این کار رو انجام بدین تعداد فالور های شما بدون شک اضافه خواهد شد
من هیچ فعالیتی در شبکه های اجتماعی نداشتم ولی مدتی است که از اینستاگرام استفاده میکنم میخواستم بدونم چجوری میتونم افراد اینستاگرامم را بالا ببرم? شغل من کابینت سازی است
سلام وقت بخیر در رابطه با پنل تبلیغاتی خواستم بپرسم کدوم شبکه های اجتماعی رو برای تبلیغ در فضای مجازی پوشش میده؟
ممنون
سلام به شما . ما در پنل ممبر و فالور لاین استور تمامی خدمات برای شبکه های اجتماعی مختلف رو ارائه میدیم