تحقیقات بازاریابی یکی از پایه های هر کسب و کار موفق است .
در دنیای کسب و کار پیوسته شاخص های مختلفی وجود دارند و در محیط اطراف شما اکثر آنها ، دائما در حال تغییر است.
برای رصد این تغییرات به اطلاعات بروز نیاز دارید تا بتوانید بفهمید چه نوع مطالبی بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند، مردم چه چیزهایی را جستجو میکنند و چه موضوعات داغ و محبوب هستند.
این ابزارهای آنلاین تحقیقات بازاریابی به ۵ دسته تقسیمبندی شدهاند:
۱- به اشتراک گذاشتن در شبکههای اجتماعی بانگاه تحقیقات بازاریابی
۲- ترافیک وبتحقیقات بازاریابی
۳- کلمات کلیدی تحقیقات بازاریابی
۴- ابزار پیمایش تحقیقات بازاریابی
۵- روندهای محبوب با نگاه تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی همانطور که در بخش اول هم گفته شد یکی از کلیدی ترین پایه های لازم برای شروع یک کسب کار یا ارائه یک محصول و خدمت جدید است .
در آنجا به طبقه بندی ابزارهای آنلاین برتر تحقیقات بازاریابی اشاره کردیم .
بازاریابی و کارآفرینی از طریق شبکه های اجتماعی
اکنون می خواهیم ، نمونه هایی از این ابزار آنلاین برتر تحقیقات بازاریابی را خدمت شما معرفی کنیم .
Buzz Sumo
با جستجوی کلمات و عبارات کلیدی میتوانید بفهمید چه نوع مطالبی در شبکههای اجتماعی بیشتر از بقیه به اشتراک گذاشتهشدهاند.
Shared Count
به شما امکان رهگیری تعداد به اشتراک گذاشته شدن، لایک ها و توئیت های URLهای خود را مشاهده کنید.
Similar Web
ابزار تخمین زننده ترافیک برای اطلاع از ترافیک هر نوع سایت. همچنین اطلاع از منبع ترافیک، بازدید متوسط از وبسایت و نرخ ترک سایت.
KISSmetrics
ابزاری برای رهگیری، آنالیز و بهینهسازی کارایی بازاریابی دیجیتال.
Wordtracker
ابزار جستجوی کلمات کلیدی برای کشف کلمات کلیدی با کارایی بالا
Keyword Discovery
ابزاری برای یافتن کلمات کلیدی که در SEO سایت به شما کمک میکند.
سایتهایی که معرفی شدند به شکل معمول توسط تحقیقات بازار اینترنتی از سبد ابزارهایی هستند که تیم مارکتینگ آنلاین مدیران ایران مورد استفاده قرار میگیرند و استفاده درست از ابزارهای مختلف به شکلی جدی می تواند در تصمیم گیری های مدیران کسب و کارهای مختلف اثر گذار باشد .
معمولا مدیرانی که مفهوم تحقیقات بازاریابی آنلاین را برای مشورت در تصمیم گیری های خودشان در نظر دارند با هزینه ی کمتر با ریسک های بازار مواجه می شوند.
کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , بازاریابی , مارکتینگ , تبلیغات , کالا,مشتری, سئو , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , آموزش بازاریابی اینترنتی , ابعاد گوناگون بازاریابی , ابزار بازاریابی , شروط بازاریابی , بازاریابی محتوای , ابزار بازاریابی آنلاین , ابزار برتر تحقیقات بازاریابی
منابع : مدیران , آموزش الکترونیکی رابید