استراتژی بازاریابی اینستاگرام
استراتژی برای بازاریابی اینستاگرام

۷ مرحله برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام

استراتژی بازاریابی اینستاگرام امروزه بحث مهمی است که با داشتن قابلیت ها و امکانات مختلف و همچنین حضور بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصت بسیار مناسبی را برای تبلیغات و بازاریابی در اختیار صاحبان کسب و کارها، برند ها و بازاریابی ها قرار داده است.

اگر شما نیز می خواهید کسب و کار شخصی یا برند شخصی خود را در اینستاگرام راه اندازی کنید، استراتژی های ذکر شده در این مقاله را می توانید در شروع بازاریابی در اینستاگرام مورد نظر داشته باشید.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام

با اهداف خود شروع کنید.

نکته ای که برای شروع اهداف خود باید در نظر بگیرید این است که تعیین کنید امسال چگونه سپری شده است. بازدیدها چطور بوده است؟

شروع با اصول اولیه به شما کمک می کند تا طرحی را برای اهداف خود در سال آینده تنظیم کنید. شما باید به طور واضح مشخص کنید که چه چیزی می خواهید و در کجا می خواهید در سالهای آینده قرار داشته باشید.

استراتژی بازاریابی اینستاگرام
استراتژی بازاریابی برای اینستاگرام

چند سوال که باید به آنها توجه شود، موارد زیر است:

  • اهداف مشخص شما برای سال بعد چیست؟
  • آیا سرویس خاصی وجود دارد که بخواهید فروش خود را برای آن افزایش دهید؟
  • آیا مشتری هدف خاصی وجود دارد؟
  • آیا محصول جدیدی را روانه بازار می کنید؟

مطمئن شوید اهدافی که تعیین کرده اید هوشمندانه است. به طور خلاصه، ما باید اهداف شما را به روشنی مشخص کنیم تا بتوانیم طرحی را ارائه دهیم که به نتیجه برسد.

بیایید مشتری خصوصی خود را بشناسیم.

شناخت مشتریان ایده آل شما می تواند درک درستی از رفتارهای آنها به شما بدهد. همچنین ایجاد یک برنامه بازاریابی قابل اندازه گیری به شما امکان می دهد مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

با شناسایی استراتژی بازاریابی اینستاگرام، اکنون می توانید در پروفایل های آنها عمیق تر شوید. شما می توانید مخاطبان خود را مرور کرده و تحقیقات خود را در مورد آنچه واقعاً مورد علاقه آن ها است را انجام دهید.

تنظیم درست بودجه

اکنون که تحقیقات خود را انجام داده ایم، وقت آن رسیده است که بودجه مناسبی را برای مشتریان خود تنظیم کنید. اگرچه این می تواند برای همه ما یک مبارزه باشد، اما بخاطر داشته باشید که هیچ فرمول کاملی وجود ندارد که بتوان از آن استفاده کرد.

اگر بودجه شما محدود است، توصیه می کنیم چند تست را شروع کنید تا ببینید کدام یک از پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما بهترین هستند. اگر بودجه خود را در نظر نگیرید، می توان تمام تلاش ها را به هدر داد.

یکی از مواردی که باید بخاطر بسپارید این است که آنچه مهم است را کاهش دهید و با تدوین تاکتیک هایی که متناسب با تجارت و بودجه شما باشد، درمورد آنها کار کنید.

برنامه ریزی کنید، اما انعطاف پذیر باشید.

هنگام تنظیم برنامه برای استراتژی بازاریابی، خوب است که برنامه ریزی برای کل سال و تقسیم آن به بخشهای مختلف، انجام شود. همانطور که اشاره کردیم، این امر طرح را عملی و انعطاف پذیرتر می کند. به علاوه، شما می توانید پیشرفت خود را در طول مسیر پیگیری کنید.

شناسایی کمپین های مستقر در محل، پلتفرم هایی که در آن توزیع خواهد شد، به علاوه مهلت تعیین شده در هر بخش، موثرترین روش در مدیریت برنامه بازاریابی است که تنظیم کرده اید.

از استراتژی بازاریابی خود نقشه برداری کنید.

با ترسیم نقشه های خود برای هر ماه، شما راحت تر می بینید که بعد از آن باید چه فعالیت هایی را انجام دهید و همچنین پیشرفت خود را پیگیری کنید. همچنین در صورت صلاحدید می توانید در طول مسیر چند تغییر ایجاد کنید.

این کار همچنین باعث می شود شما بفهمید ماهانه چه تعداد فعالیتی را انجام می دهید. همچنین مهم است که پیشرفت خود را بررسی کنید. این کار در تنظیم دقیق رویکرد شما برای اطمینان از اینکه در مسیر صحیح قرار دارید بسیار کمک خواهد کرد.

از بازاریابی تأثیرگذار غافل نشوید

در حالی که بازاریابی اینفلوئنسر یک روند نسبتاً جدید است، این می تواند یک استراتژی بسیار موثر برای استفاده به خصوص برای شرکت های نوپا باشد. به لطف ظهور عصر دیجیتال، ما شاهد ظهور میکراینفلوئنسرها هستیم که هر کسی می تواند با حداقل مبلغی با آنها شریک شود.

بازاریابی اینفلوئنسر می تواند بازدهی عالی برای شما به همراه داشته باشد، با این وجود باید اطمینان حاصل کنید که با یک تأثیرگذار مناسب کار می کنید. استراتژی تعامل آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید پول خود را هدر نمی دهید.

یکی از راه های بررسی وضعیت کمپین شما بررسی شماره های شما است. شما باید اطمینان حاصل کنید که مرور منظم داده های موجود را در استراتژی بازاریابی خود گنجانده اید.

مناطق خاص برای بررسی این است که اگر مخاطب با اطلاعاتی که شما در آنجا قرار داده اید درگیر می شود ، به محتوا پاسخ می دهد.

از آنجا که هدف اصلی انجام تجزیه و تحلیل ارتباط با افراد است، می توانید واکنش ها، نظرات، اشتراک ها، کلیک ها و مدت زمانی را که آنها در صفحه خود می گذرانند را بررسی کنید.

در نتیجه، تنظیم استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما می تواند مثل یک گشت و گذار در پارک جذاب باشد، البته اگر یک روش مناسب در مورد چگونگی اجرای موفقیت آمیز آن داشته باشید. فقط مطمئن شوید که اهداف شما تعیین شده است و شما می خواهید خوب پیش بروید.

موارد ذکر شده می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام کمک کند. اما اگر می خواهید بیشتر از این ها بدانید و آموزش های جامعی در مورد بازاریابی موفق در اینستاگرام کسب کنید، می توانید دوره جامع ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام را از سایت لاین استور دانلود کنید.

از بازاریابی تأثیرگذار غافل نشوید
از بازاریابی تأثیرگذار غافل نشوید

دوره جامع ترین اصول بازاریابی اینستاگرام

مجموعه لاین استور به عنوان یک مجموعه فعال و حرفه ای در حوزه تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی و به عنوان مجری و مشاور کسب درآمد از شبکه های اجتماعی،

با هدف ارائه آموزش های تخصصی در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، دوره های آموزشی متنوعی را در دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی در اختیار مخاطبان عزیز قرار می دهد.

دوره جامع ترین اصول استراتژی بازاریابی اینستاگرام، یکی از دوره های آموزشی در زمینه بازاریابی در حوزه دیجیتال است که حاوی اطلاعات ارزشمندی در این زمینه است.

اگر شما هم پلتفرم پرطرفدار اینستاگرام را برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود انتخاب کرده اید و موفقیت در آن برای شما اهمیت زیادی دارد، می توانید با تهیه دوره جامع اصول بازاریابی در اینستاگرام از وب سایت لاین استور، به این هدف دست یابید.

در این دوره به آموزش هایی زیر دسترسی خواهید داشت:

  1. ویرایش پروفایل و تکمیل بیوگرافی اینستاگرام
  2. استفاده از اینفلوئنسرهای در اینستاگرام
  3. اصول پست گذاشتن در اینستاگرام
  4. استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
  5. استفاده از استوری اینستاگرام
  6. نحوه استفاده از اینستاگرام
  7. گیمیفیکیشن در اینستاگرام
  8. و….

اگر علاقه مند به انجام استراتژی بازاریابی اینستاگرام هستید و تمایل دارید تا اصول بازاربابی در اینستاگرام را فرا بگیرید، کافی است بر روی دکمه زیر کلیک کنید و با تیم پشتیبان لاین استور در ارتباط باشید.

ثبت نام در پنل ممبر وفالوور لاین استور   پنل نمایندگی لاین استور

استراتژی شما برای بازاریابی در اینستاگرام چیست؟ آیا روش خاصی را برای جذب مخاطب بیتشر در این پلتفرم استفاده کرده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، چه نتایجی به دنبال داشته اشت؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)