Lead یکی از اصطلاحات کلیدی در حوزهی تبلیغات است. «Lead» در مورد کسانی به کار میرود که به هر روش، با محصولات یا خدمات سازمان ما آشنا شدهاند و برای نخستین کسب اطلاع (و شاید در نهایت خرید) به ما مراجعه میکنند و در مورد محصولات و خدمات ما پرس و جو میکنند. از آنجایی که شاید ترجمهی دقیقی برای این مفهوم وجود نداشته باشد، ما مشتریان Lead را «مشتریان راغب» مینامیم.
شبکه اجتماعی Mastodon رقیب عظیمالجثه توییتر در آیندهای نزدیک!
اگر چه ما در زبان فارسی از واژهی «Lead» استفاده نمیکنیم. اما بسته به شرایطی که در آن قرار میگیریم از کلمات مختلفی برای بیان این منظور استفاده میکنیم. مثلاً مالکان یک فروشگاه پوشاک، در زبان محاورهای خود میگویند: «اگر کمی تراکت در خانهها پخش کنیم، پاخور فروشگاه زیاد میشود». در یک آژانس مسافرتی که برای تورهای نوروزی خود، تبلیغ روزنامهای داده است ممکن است این عبارت را بشنوید: «زنگخور این آگهی خیلی پایین بود. کلاً روزی که آگهی دادیم ۳۰ نفر زنگ زدند و پرس و جو کردند». کسانی که در فضای آنلاین فعالیت میکنند توضیح میدهند که: «اگر در فلان سایت تبلیغ کنی، با وجودی که نسبتاً ارزانتر هم هست اما کلیکخور بیشتری دارد».
به عبارت دیگر Lead چیزی بین مشتری بالقوه و مشتری قطعی است.
اگر در توییتر فعال هستید، تا حالا از خودتان سوال کردید که چرا مردم شما را دنبال میکنند؟
مشخصا دلیل آنها این نیست که دنبال این هستند که محصولات شما را از طریق توییتر خریداری کنند؛ در حقیقت آنها بواسطه محتوا شما سرگرم میشوند و اطلاعات جدیدی را دریافت میکنند و همین دلیل برای اکثر آنها کافی است. اما شما هم باید در نظر داشته باشید که نباید کل توان خود را روی آموزش و سرگرم کردن مخاطب خود بگذارید، بلکه لازم است روی سرویسهای خود تمرکز کنید تا بتوانید از طریق توییتر هم به جمعآوری لید بپردازید.
همواره باید دو نکته را درنظر داشته باشید:
– با توجه به آنالیز، تعداد توییتهای خود را به حد ایدهآل برسانید: با توجه به آخرین گزارش سرویس بافر، بهترین تعداد توییت در روز ۵ تا به حساب میآید. اما این عدد کاملا قطعی نیست، زیرا در خارج از ایران برآورد شده و با توجه به میزان فعالیت مردم ایران، میتوانیم این تعداد را به ۳ کاهش دهیم.
– حتما در میزان توییتهای خود تعدیل ایجاد کنید: بیشک بعد از موضوع تعداد توییتها، باید ببینیم که تصمیم داریم چه قدر روی انواع مختلف محتوا تمرکز کنیم؟ قانون کلیای برای این مهم وجود ندارد . ولی یکی از بهترین رویهها این است که ۵۰ درصد روی سرگرم کردن، ۳۵ درصد روی آموزش و ۱۵ درصد روی موضوع فروش تمرکز کنید.
ساختار مدیریتی توییتر تغییر می کند
در نظر داشته باشید که همه این موارد، روی هم سبب میشوند که لیدهای بیشتری از طریق توییتر با شما و محصولات و سرویسهایتان آشنا شوند. یک قانون وجود دارد:
در توییتر اول به فروش فکر نکن و بیشتر روی سرگرم و درگیر کردن مخاطبت تمرکز کن
کلمات کلیدی : ایجاد درگیری , فروش در توییتر , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , شبکه اجتماعی توییتر , آشنایی با توییتر , گرفتن بازدید در توییتر , بازاریابی در توییتر, social media marketing , Social network advertisin