پادکست تبلیغات در توییتر را چگونه آغاز کنیم ؛ بشنوید :
سیاری از افرادی که در حوزه ی تجارت الکترونیکی فعالیت دارند، اهمیت شبکه اجتماعی را در برندسازی و بازاریابی اینترنتی به خوبی درک کرده اند. اما آمار جالب و جدید از شبکه های اجتماعی این است که طبق تحقیقات توییتری ها ۷۲ درصد بیش تر از کاربران دیگر شبکه های اجتماعی به خرید علاقمندند و از آن استقبال می کنند.
با این آمار قطعا شما احساس فرصت کردید و به این فکر می کنید که فالوور های خود را افزایش دهید. البته افزایش فالوور کار آسانی نیست. افزایش جمعیت فالوور ها در صورتی که به صورت جاذبه ای و طبیعی باشد ارزش خواهد داشت در غیر اینصورت، فقط سیاهی لشکر به دنبال خود راه انداخته اید. فالوور ها به صورت طبیعی می تواند برای شما مفید و اثر بخش باشند.
توییتر دارای پلتفرم تبلیغاتی متفاوتی است که از طریق آن می توانید پیام تبلیغاتی خود را به دید خیلی ها برسانید.
چهکسانی باید برای کسبوکارشان از توییتر استفاده کنند؟
شروع کنید!
شما باید بدانید که مخاطبین شما که در واقع مشتری های شما هستند با دیدن چه پیامی، و حتی چه تصویری انگیخته می شوند تا در مورد تبلیغ شما فکر کنند، تحقیق کنند و حتی تلفن را بردارند وبه شما زنگ بزنند.
خب بیایید شروع کنیم. ابتدا باید در بخش بیزینس توییتر ثبت نام کنید:
ثبت نام در سامانه ی بیزینس توییتر راحت است. توییتر سه مدل هدفمندی تبلیغات را در اختیار اهالی کسب و کار قرار می دهد که به صورت زیر است: علاقه – جنسیت – Geography
اما تبلیغات توییتر به گونه ای دیگر نیز منحصر به فرد است. شما می توانید بازاریابی خود را پیرامون دو دسته کلمات کلیدی انجام دهید:
کلمات کلیدی در تایم لاین
کلمات کلیدی در نتایج جستجو
مدل پرداخت هزینه به توییتر هم خاص است؛ بدین صورت که تنها در صورت فالوو شدن اکانت، ریتوییت، ریپلای و غیره، از شما هزینه دریافت خواهد شد.
کمتر کسی است که با فناوری اطلاعات و تکنولوژی سر کار داشته و تا به حال نام شبکه اجتماعی توئیتر را نشنیده باشد. این شبکه اجتماعی در ۱۵ جولای سال ۲۰۰۶ راه اندازی شد ولی در آن زمان کاربران این شبکه اجتماعی بیشتر به چشم یک سرویس میکروبلاگینگ به توییتر نگاه می کردند تا یک شبکه اجتماعی.سایت توییتر سیستم محتوایی بسیار ساده ای دارد و کاربران باید پست های خود را در ۱۴۰ کارکتر (حرف) جای دهند. البته در نظر داشته باشید که لینک های شما هم شامل همین ۱۴۰ کارکتر می شوند.
اخیرا در کشور ایران نه تنها اشخاص حقیقی بلکه کسب و کار ها و به خصوص کسب و کار های اینترنتی هم در توئیتر فعالیت می کنند. برای اینکه شما بتوانید در این شبکه فعالیت موثری در مسیر موفقت کسب و کارتان داشته باشد، باید نکاتی را در نظر بگیرید که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. نکات مرتبط را نیز در مقاله بازاریابی و شبکههای اجتماعی می توانید مطالعه کنید.
۱. اولین قدم برای شروع موفقیت آمیز تبلیغات در توییتر، این است که محیطی ایجاد کنید که درخور کسب و کار شما باشد. اولین چیزی که در توئیتر نظر شما را به خود جلب، عکس پروفایل است. برای عکس پروفایل شک نکنید که بهترین گزینه لوگوی کسب و کار شما خواهد بود. فقط سعی کنید در میان پس زمینه لوگو و خود لوگو، تضادی ایجاد کنید که بهتر دید شود.
پس از اینکه عکس پروفایلتان را انتخاب کردید، نوبت به کاور شما می رسد؛ اگر می خواهید که لوگوی کسب و کارتان بیشتر به چشم آید، کافی است که از یک کاور تک رنگ استفاده کنید. در مورد کاور سعی کنید از عکس هایی که ساده هستند استفاده کنید. فراموش نکنید که عکس های بیش از حد رنگی می تواند باعث آزار چشم بازدید کننده باشند.
ساختار مدیریتی توییتر تغییر می کند
ولی بهتر است قبل از انتخاب کاور به سراغ تصویر پس زمینه حساب کاربری توئیترتان بروید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک تصویر پس زمینه با استفاده از ترکیب رنگی ای که از آن در لوگو و طراحی سایتتان استفاده کردید، بوجود آورده و در قسمت Settings، Design آپلود کنید. البته تصاویر پس زمینه خود توئیتر هم بسیار خوب طراحی شده اند و از آنها هم می توانید استفاده کنید. فراموش نکنید که شرکت خود را با زبان ساده روی کاور توئیترتان معرفی کنید.
۲. دومین مسئله نحوه تبلیغات در توئیتر است که در ایران شدیدا با این موضوع به مشکل برخورد کرده ایم. زیرا توئیتر تبلیغات حساب های کاربری ایرانی را تحت پوشش قرار نمی دهد. بهترین کاری که می توان انجام داد این است که در درجه اول افراد و کسب و کارهایی را دنبال (Follow) کنید که به شما مرتبط هستند و از سویی دیگر حتما از ارجاع به سایتتان غافل نشوید. برای مثال سعی کنید صفحه مختص به یک محصولتان را در توئیترتان قرار دهید تا دنبال کنندگانتان (Followers) بتوانند با محصولا شما آشنایی پیدا کنند.
اگر در وب سایتتان پایگاه خبری دارید، حتما خبر های خود را در حساب کاربری توییترتان منتشر کنید. البته این لینک ها هیچ وقت کافی نیستند و باید توضیحی کوتاه هم در کنار لینک قرار دهید. شما حتی می تواند تیزر های تبلیغات در توییتر را در یوتیوب و آپارات آپلود کرده و آنها را در توئیتر به اشتراک بگذارید.
حتما از دو سایت کوتاه کننده لینک bitly.com و goo.gl استفاده کنید. البته تجربه نشان داده که goo.gl در سئو تاثیر مثبت می گذارد.
۳. می توان گفت که توئیتر، تنها شبکه اجتماعی ای است که در آن می توان یک مراسم را در قالب یک میکروبلاگینگ زنده گزارش کرد. پس اگر همایش یا رویدادی را برگزار می کنید، فراموش نکنید که می توانید از توئترتان برای گزارش زنده استفاده کنید.
راهکار جالب توییتر برای افزایش نرخ مشارکت کاربرانش
۴.هشتگ ها (#) هم یکی از بهترین روش های تبلیغاتی هستند که شما بوسیله آنها می توانید در سطح دنیا دنبالکننده پیدا کنید. هشتگ و واژه ای که در کنارش قرار می گیرد در حقیقت عامل ایجاد کننده صفحه ای به نام واژه به کار رفته است که همه پست هایی که در آنها این هشتگ و واژه قرار گرفته باشد، در صفحه ایجاد شده نمایان می گردد. فراموش نکنید که هشتگ هایی را در زیر توئیت هایتان قرار دهید که به متن توئیتتان مرتبط باشد.
۵. اشاره کردن (Mention) که با علامت (@) صورت می گیرد هم یکی از علائمی است که بوسیله آن می توانید در پستی که مربوط به یک شخص خاص است، او را خاطر نشان کنید. کافی است علامت (@) را زده و سپس نام حساب کاربری شخص مورد نظر را وارد کنید.
*فراموش نکنید که در حین هشتگ زدن و اشاره کردن، نباید فاصله ایجاد کنید.
در زیر به دو نمونه موفق حساب های کاربری توئیتر که یکی مختص یک برند تولید بستنی و دیگری یک خبرگزاری است اشاره می کنیم.
۱. بستنی کاله (@KallehIC) : برند کاله نیازی به معرفی ندارد و همه ما آن را می شناسیم. بخش بستنی های کاله دارای یک حساب کاربری در توئیتر است که ۶۲۶ نفر دنبالکننده دارد و یک نمونه موفق محسوب می شود. برند کاله در طراحی صفحه اش فقط از برندش به عنوان عکس پروفایل استفاده کرده است. در تصویر پس زمینه یک تصویر از تصاویر خود توئیتر به کار رفته است.
توئیت های این صفحه اکثرا درباره بستنی هستند و در آن می توانید اعلامیه های جالبی در مورد بستنی های کاله را مشاهده کنید. در خیلی از پست ها هشتگ و اشاره کردن دیده می شود.
۲. وب سایت خبرگزاری های ایران (@webna) : صفحه رسمی توئیتر وبنا دارای ۳۹۱۴ نفر دنبال کننده است و می توانید در این صفحه مشاهده کنید که از لوگوی وبنا به عنوان تصویر حساب کاربری در شبکه اجتماعی استفاده شده و همچنین در تصویر پس زمینه می توانید طراحی صورت گرفته توسط خود وبنا را مشاهده کنید.
در صفحه توئیتر وبنا رویداد های مهم کشور به صورت زنده و در قالب میکروباگینگ ارائه می شوند و حتی می توانید در گزارشات، هشتگ ها و اشارات به افراد را مشاهده کنید. اکثر پست های موجود در توئیتر وبنا مربوط به وب سایت ها هستند که در حقیقت کار وبنا معرفی آنها است.
۳. شبکه تبلیغات (anetwork@) هم دارای یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر است که دارای ۲۵۶ دنبال کننده است. توئیت های ثبت شده در این حساب کاربری بیشتر به پست های همین وبلاگ و اعلامیه های مهم مربوط می گردند.
کلمات کلیدی :, قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی , اینفوگرافیک , توییتر , رسانههای اجتماعی, کسب و کار , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی , تبلیغات در توییتر , مدیریت شبکه های اجتماعیki Social network advertising , social media marketing
منابع : بلاگ آد , بای مارکتینگ