برای اینکه امکان دسترسی به این بخش را داشته باشید، باید ادمین صفحه یا پیکسلی که از آن تولید میشود، باشید. اگر مخاطبان مشابه/Lookalike Audience را بهواسطهی مخاطبان اصلی/Custom Audience خود به دست میآورید، باید خودتان این مخاطبان را جذب کرده باشید. چنانچه در نظر دارید مخاطبان مشابه را از اطلاعاتی که از طریق نصب برنامههای موبایل به دست میآیند، جذب کنید، باید در نقش مجری administrator یا ارتقادهندهی developer آن برنامه باشید.
فیسبوک برای اولین بار از مرز یک میلیارد کاربر موبایل گذشت
برای تشکیل بخش مخاطبان مشابه/lookalike Audience، جهت عرضه ی تبلیغاتی که از طریق Ads Manager یا Power Editor ساخته اید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
- به بخش Audiences صفحهی خود بروید.
- روی Create Audience و پسازآن روی Lookalike Audience کلیک کنید.
- منبع/source خود را انتخاب کنید.
نکتهی ۱: منبع شما میتواند Custom Audience باشد، البته این منبع نباید از اطلاعات شرکا partner data یا دادههای بهدستآمده از پیکسل یا برنامهی موبایل، و یا طرفداران صفحهی شما بهدستآمده باشد.
نکتهی ۲: یک گروه هزارتا ۵ هزارنفری را از بهترین خریداران خود، بر اساس ارزش مشتری lifetime value، ارزش تراکنش transaction value، حجم کلی سفارش و میزان ارتباط با مشتری engagement، در نظر بگیرید.
- کشوریاکشورهایی راکه میخواهید این مخاطبان مشابه را از میان جمعیت آنها پیدا کنید، انتخاب نمایید.
- ازمحورAudience Size درصد مخاطبان دلخواه خود را از کشور موردنظر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این محور از ۱درصد شروع و به ۱۰ درصد ختم میشود. اگر ۱ درصد را انتخاب میکنید به این معناست که میخواهید مخاطبان شما بیشترین تطابق را با منبعی که انتخاب میکنید داشته باشند.
نکته: ویرایش این درصد در محور موردنظر، پس از اتمام مراحل دستیابی به مخاطب مشابه، امکانپذیر نیست و درصورتیکه بخواهید آن را تغییر بدهید، باید مراحل را از اول انجام دهید.
- روی Create Audience کلیک کنید.
شما همچنین میتوانید این مراحل را حین تولید تبلیغ موردنظر خود در Ads Manager و Power Editor انجام دهید.
چه کسانی باید برای کسبوکارشان از فیسبوک استفاده کنند؟
در نظر داشته باشید که:
- ممکن است بین ۶ تا ۲۴ ساعت طول بکشد تا Lookalike Audience تشکیل شود. و درصورتیکه مرتباً تبلیغات خود را برای آنها عرضه کنید، هر ۳ تا ۷ روز، بهروزرسانی میشود و به تعداد آن اضافه میشود.
- نیازی نیست که برای عرضهی تبلیغات خود صبر کنید تا Lookalike Audience بهروزرسانی شود.
- میتوانید زمان بهروزرسانی Lookalike Audience را در صفحهی Audience Manager زیر نظر بگیرید. تاریخ بهروزرسانی، زیر ستون Availability قرار دارد.
خسته نباشید کار با فیس بوک سخت نیست اما با وجود محدودیت ایران کار سخت میشه مخاطبان عضو فیس بوک در باسخدادن کمی تعجیل نمیکنند امکان اعلان از طریق تلفن همراه اعمال بشه عالیه
و همچنین من با ایمیل ثبت نام. کردم چگونه اینکارا انجام دهم؟
اگر رابط با شماره و اعضارو نشون بده خیلی عالی میشه همچنین کسانی که ایمیل فرستاده و. گرفته میشه تشکر اما فیس بوک در ایران مشکل داره و بازاریابی در اون کم رنگ کسب درآمد از شبکه های اجتماعی ممنون بابت مقاله جامع
اگر رابط با شماره و اعضارو نشون بده خیلی عالی میشه همچنین کسانی که ایمیل فرستاده و. گرفته میشه تشکر اما فیس بوک در ایران مشکل داره و بازاریابی در اون کم رنگ کسب درآمد از شبکه های اجتماعی