شش عامل ضروری برای برند سازی در شبکه های اجتماعی

هر کسب و کاری در بدو تولد خود آرزویی برای بزرگ شدن و ماندگار شدن در ذهن مشتری و مردم را دارد، آرزو دارد او را بشناسند و به عنوان برندی محبوب بین مخاطبان از آن یاد کنند. کسب و کارهایی که در فضای آنلاین مشغول به فعالیت علاوه بر حالت سنتی و فیزیکی هستند بر این باورند که باید جامعه مخاطب خود را از نوع کسب و کار خودشان آگاه کنند و باید به نوعی با هر روشی که اصولی است ریشه های کسب و کارشان را تبدیل به برندی با شاخه های عظیم کنند.

برندسازی و شبکه های اجتماعی

در فضای آنلاین ما با واژه وب برندینگ مواجه هستیم. وب برندینگ یعنی به‌ کارگیری اصول و روش هایی در دنیای وب به عنوان یک رسانه به دنبال ایجاد جایگاهی برای یک نام تجاری یا برند در بازار است. روش های متفاوتی برای این کار وجود دارد اما ما به عنوان تاکید روی شبکه های مجازی و اجتماعی تاکید داریم به دلیل اینکه مخاطب را در آن جا میتوانیم حس کنیم و زمانی که مخاطب را در این شبکه ها جذب کنیم میتوانیم از طریق خود همان مخاطب به صورت ویروسی برند خود را منتشر کنیم.

عوامل ضروری برای برند سازی توسط شبکه های اجتماعی

عامل اول : لطفا بازار هدف خود را تعیین کنید

شما باید اول مشخص کنید که میخواهید چه کسانی شما را ببینند مثلا اگر کار شما فروش کفش است باید برای خود مشخص کنید چه کالایی دارید و به چه گروهی می خواهید عرضه کنید.مثلا کودک،جوانان،فرهنگیان و …بر اساس همین طبقه بندی میتوانید تعیین کنید بازار هدف شما چه کسانی هستند.

افزایش محتوا بازاریابی لینکدین

عامل دوم:انتخاب شبکه هایی که مناسب کار شما هستند

حال که بازارهدفتان را مشخص کردید باید بدانید این افراد کجا هستند و چگونه آن ها را پیدا کنید.مثلا در مثال کسب و کار فروش کفش،اگر محصولات شما مناسب کار کودک است باید سراغ جاهایی بروید که مادران در آن ها هستند مانند سایت های بچه داری و سایت های اطلاعات دوره بارداری و هم راستای این ها، سپس شبکه های اجتماعی که از طریق همین سایت ها وجود دارند را پیدا کنید و دقیقا روی مخاطب خود انگشت بگذارید.این یک مثال برای نزدیک شدن مساله به ذهن شما بود.شبکه های زیادی هستند که میتوانید در آن ها برای کسب و کارتان صفحه ایی راه اندازی کنید مانند فیس بوک ، لینکدین ، گوگل پلاس،اینستاگرام ، تلگرام و …که هر کدام به اقتضای کار و فعالیت شما میتواند موثر باشد و همه این ها هم کاربران زیادی دارند.

عامل سوم: ایجاد علاقه در کاربران با استفاده از محتوای جذاب

حال که مسیر را شناسایی کردید و  تا حدودی راه را آمدید باید مخاطب را علاقه مند به دنبال کردن صفحه اجتماعی خود بکنید. یکی از این روش ها، تولید محتوای جذاب است که میتواند در مخاطب ایجاد علاقه و پیگیری کند.باید در پست گذاشتن خود موارد زیر را رعایت کنید:

  1. کوتاه و مختصر باشد
  2. خلاقیت در ارائه داشته باشد
  3. پست ها بصورت تصویری موثر تر هستند
  4. زمان بندی برای پست ها و انتشار آن
  5.  پست های ویدئویی کوتاه

در صورتی که پست های شما شامل موارد بالا باشد مخاطبین پست های شما را بصورت ویروسی در شبکه های اجتماعی دست به دست میکنند و همین باعث محبوبیت و افزایش مخاطبین شما میشود.

brand

عامل چهارم:ایجاد انگیزه و تعامل با مخاطب

مخاطب شبکه های اجتماعی باید شما را حس کند و اگر بتوانید تعاملی ایجاد کنید که مخاطب یک سر آن باشد، این باعث میشود تا برند شما دهن به دهن بچرخد و قطعا هم شما همین را میخواهید در وب و فضای مجازی ما به توجه مخاطب نیاز داریم. برای این که مخاطب حالت مشارکتی در برند سازی شما به خود بگیرد باید کمی خلاقانه عمل کنید. مثلا مسابقاتی را طرح کنید تا اعضای صفحات اجتماعی شما در آن شرکت کنند. یا فراخوانی دهید و در قبال آن پاداشی به مخاطب دهید. در این مورد کمی باید خلاقانه و غیر تکراری عمل کنید.

عامل پنجم:تبلیغات محسوس در عین حال ما محسوس

در صفحات خود وقتی پستی را به اشتراک میگذارید مدام تبلیغ شما نباشد. وقتی مخاطب حس کند که این پست صرفا تبلیغ است از آن عبور میکند و تمایلی به اشتراگ گذاری آن ندارد. شما میتوانید از لگو و نام تجاری خود در عنوان پست مرتبط بصورت کوچک و غیر مزاحم در دید راس استفاده کنید. این را بدانید این کار سبب میشود که بصورت معقول در ذهن مخاطب ماندگار شوید.

پلتفرم تبلیغات محتوایی کانگورو چیست؟

عامل ششم:استفاده از ضروریات اولیه

در پست های خود حتما از هشتگ ها و نام تجاری و فعالیت خود استفاده کنید. با این عمل در جستجو در شبکه های اجتماعی به افزاد نشان داده میشوید و میتوانید فالور جمع کنید. در نظر داشته باشید که فالور جمع کردن خود قسمتی از این مساله است و حفظ فالور ها قسمت دیگری که بسیار مورد اهمیت است. اگر شما برنامه ریزی مشخص و مناسبی برای تولید محتوا نداشته باشید، نمی توانید فالوورهای خود را حفظ کنید و در این صورت هرگونه تبلیغ یا برنامه ریزی که برای معرفی خود به دیگران انجام می دهید بازدهی پایینی خواهد داشت و ممکن است با شکست مواجه شود.

امیدواریم که با رعایت نکات این مقاله بتوانید استفاده لازم را در جهت برندسازی در شبکه های اجتماعی برای خود ببرید و بتوانید از این طریق برندسازی مناسبی انجام دهید.

منابع:وب۲۴,فرنیان

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره Mohammad Mahdi

    محمد مهدی دانش خواه هستم, جوان و جویای نام فعال در زمینه های ارتباطات اجتماعی و فعالیت های مجازی و ترجمه مقالات انگلیسی . امیدوارم مطالب گذاشته شده براتون مفید باشه.

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    6 دیدگاه ها

    1. قیمت میلگرد میانه درب کارخانه

      تعاملات هست که باعث میشه جذابیت یک سایت افزایش پیدا کنه

    2. کسب و کارها اگر برندسازی شوند به موفقیت های بالایی میرسند. به خصوص کسب و کارهای اینترنتی

    3. مخاطب شبکه های اجتماعی باید شما را حس کند و اگر بتوانید تعاملی ایجاد کنید که مخاطب یک سر آن باشد، این باعث میشود تا برند شما دهن به دهن بچرخد و قطعا هم شما همین را میخواهید در وب و فضای مجازی ما به توجه مخاطب نیاز داریم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)