تقویم محتوایی و طراحی آن
سلام و درود فراوان به همراهان عزیز و همیشگی سایت محبوب لاین استور
در این مطلب می پردازیم به تقویم محتوایی و طراحی آن ، همراه ما باشید .
اگر میخواهید بازاریابی محتوایی را شروع کنید، قطعاً یکی از مهمترین کارهای شما داشتن یک تقویم محتوا خواهد بود. برنامهای که براساس آن محتواهای خود را تولید و منتشر میکنید و به شما اطمینان میدهد که روند کار تولید محتوا از دستتان خارج نخواهد شد. در این مقاله به معرفی تقویم محتوایی می پردازیم
تقویم محتوایی چیست؟
تقویم محتوایی، یک تقویم ساده است که جزئیات و طبقهبندی محتوا، زمانبندی انتشار را در بر دارد و به تیم مارکتینگ کمک میکند تا برای همه فعالیتهای بازاریابی مانند پستهای بلاگ، پستهای شبکههای اجتماعی و کمپینهای محتوایی برنامهریزی کنند. تقویم محتوایی، یکی از بهترین ابزارها برای نظم بخشیدن به استراتژی بازاریابی محتوا است.
این تقویم، بهمنزله یک نقشه راه برای اطمینان از قرار گرفتن در مسیر درست رسیدن به اهداف کسبوکار، دستیابی به مخاطبان هدف و عملکرد مناسب کانالهای مختلف محتوا است. ایجاد این تقویم، کار سادهای است، اما رعایت کردن آن، کاری دشوار است.
یک تقویم محتوایی باید شامل موارد زیر باشد
- موضوع با عنوان هر محتوا
- نویسنده هر محتوا
- تاریخ انتشار محتواها
- موقعیت و کانال انتشار محتوا
- فرمت محتوا
- دسته بندی محتوا
- پرسونای محاطب
- موقعیت مخاطبین هدف در قیف بازاریابی
- دکمه CTA IV LPJ,H
پیشنهاد مطالعه :غیر فعال کردن کامنت گذاری در پست ها
چرا باید تقویم محتوایی داشته باشیم؟
- صرفهجویی در زمان
- پست گذاشتن منظم و افزایش تعامل کاربران
- جلب اعتماد موتورهای جستوجو و الگوریتم شبکههای اجتماعی
- جلب اعتماد مخاطبان
طراحی تقویم محتوا
۱ – ایده پردازی و تحقیق :
شما باید کمی از زمانتان را به تحقیق در مورد رقبای خود ، ترندهای حوزه کاریتان و مخاطبانتان اختصاص دهید
۲ – برنامه ریزی :
یک برنامه محتوا طراحی کنید و تمام اجزاء محتوایتان رو ( عکس ، ویدیو ، متن ، هشتگ # ) آماده کنید و مشخص کنید که قصد دارید که هرکدام رو در چه تاریخی منتشر کنید
۳ – انتشار محتوا :
در تاریخی که مشخص نموده اید محتوای مورد نظر خود را در صفحه ی خود منتشر کنید .
۴ – بررسی نتایج :
از ابزار insights ( اینسایتس ) استفاده کنید و اطلاعاتی که در اختیارتان میگذارد بررسی کنید .
۵- تبلیغ :
با توجه به اهدافتان یک کمپین تبلیغاتی برای خود طراحی کنید و توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید .
با چه ابزاری میتوانم تقویم محتوایی بسازم؟
ابزارهای مختلف و متعددی برای ساختن تقویم محتوا وجود دارند. سادهترین ابزار، نرم افزار اکسل یا نسخه آنلاین آن، گوگل شیت است. میتوانید از ابزارهای پیشرفتهتری مانند ترلو، آسانا و zenkit هم استفاده کنید که چند قالب مختلف تقویم محتوایی را به رایگان در اختیار شما میگذارند.
تقویم محتوایی باید چه جزئیاتی داشته باشد؟
این که تقویم محتوای شما تا چه حد جزئیات داشته باشد به خود شما بستگی دارد. نام نویسنده، تاریخ دریافت و ویراستاری، هشتگها، کلمات کلیدی، تاریخ انتشار، کانال انتشار و تاریخ بازنشر همه از جزئیاتی هستند که میتوانید در تقویم محتوا به آن بپردازید.
درست کردن تقویم تولید محتوا چه فایدهای دارد؟
داشتن تقویم محتوا نتایج بسیار ارزشمندی دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تنوع مطالب شما حفظ میشود و مخاطب پیگیر شما، کمتر احساس خستگی خواهد کرد.
هیچیک از انواع محتوا را فراموش نمیکنید و مطالب قبلیتان رها نمیشوند.
مخاطب شما حس نمیکند که هر چیزی از هر جا پیدا کنید، منتشر میکنید تا صرفاً رسانه شما به روز شده باشد.
میتوانید موفق یا ناموفق بودن انواع مطالب را بهتر ارزیابی کنید (چون یک الگو را چند بار تکرار میکنید و بازخورد مخاطب قابل استنادتر است).
اگه موردی می دانید که اینجا اشاره نشد حتما در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بذار
📘 پیشنهاد مطالعه 📘
⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓
⇓ پیشنهادی برای شما ⇓
🍀 با نام دلخواه خود به کسب درآمد بپردازید 🍀
با نام خود نماینده لاین استور شوید ( نمایندگی ری برند )
اطلاعات بیشتر در خصوص نمایندگی ریبرند رو اینجا بخونید
و یا همین الان با شماره های مندرج در سایت در تماس شوید ( مشاوره رایگان )
منشن اینستاگرام
پنل ممبر فالوور نوتیفیکیشن میدونی چیه ؟؟
🌸 راهنمای جامع پنل ممبر و فالور و نوتیفیکیشن 😍 میخوای مطالعه کنی؟؟
میخوای از اینستاگرام کسب در آمد داشته باشی ؟؟
همراه ما در اینستاگرام باشید از طریق آیکن اینستاگرام که در بالای سایت قرار دارد